نظر شما درباره این عکس چیست؟ / اصغر فرهادی و جایزه بزرگ جشنواره کن

اصغر فرهادی در معتبرترین جشنواره سینمایی جهان، جایزه بزرگ را از هیات داوران دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در هفتاد و چهارمین دوره جشنواره فیلم کن که شب گذشته (شنبه 26 تیر) به پایان رسید، سینمای ایران هم سهمی از جوایز اصلی داشت. 

اصغر فرهادی اگر چه به نخل طلا نرسید اما جایزه بزرگ (گرند پری) را از آن خود کرد. 

نظر شما درباره این عکس چیست؟ / اصغر فرهادی و جایزه بزرگ جشنواره کن

او که امسال با «قهرمان» به جشنواره کن رفته بود از شانس‌های دریافت نخل طلا بود. منتقدان هم نظرات خوبی درباره فیلمش داشتند که در نشریات معتبر سینمایی منتشر شد. 

شما درباره این رویداد چه نظری دارید؟ لطفا نظرات خود را درباره این تصویر و رویداد با ما در میان بگذارید. 

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1536240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 122
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عماد IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    اصغر فرهادی ما رو بد عادت کرده در حالی که جایزه بزرگ جشنواره کن رو برده همه ناراحتن که چرا نخل طلا نگرفته . حالا مثلا نوید محمدزاده یک جایزه از بخش جانبی جشنواره ونیز (افق ها) گرفت همه داشتن کیف می کردن.
    • معلم ناامید IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      78 36
      بهش تبریک میگم روح امثال کیارستمی شاد از کارگردانان بنام و برند در ایران شده
    • آقای محترم NL ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      رمز جایزه های ایشون ساده است، اروپایی ها دنبال فیلم هایی هستند که تصویر بدبختی و فلاکت مردم ایران را نشان دهند. وقتی میبینند، ایشان این فیلم ها را تولید میکنه، ذوق میکنند و بهش جایزه میدهند تا بازم این کارو کنه. چونکه خودشون دیگه مجبور نیستند برای ساختن این فیلم ها به خود زحمت بدهند. اگر غیر از این بود چرا فیلم هایی که فرهادی در فرانسه و اسپانیا ساخت، کمترین جایزه ای نگرفت. امیدوارم خبرآنلاین به تعهد خود مبنی بر آزادی بیان عمل کرده و این کانت را درج کند.
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      92 84
      مشکل واقعی اینه که بیش از نود درصد مردمی که چشم و گوش بسته برای فرهادی و فیلم ها و جایزه هاش هورا میکشند، حتی زحمت تماشا کردن فیلم هایش را به خود نمیدهند، فقط حرف های هم را تکرار میکنند. وگرنه اگر بدون تعصب فیلم ها را نگاه میکردند، میفهمیدند پشت این جوایز فقط بازی های سیاسی هست، و این فیلم ها از نظر هنری در حد جشنواره فیلم های داخلی هم نیست چه برسه به کن و اسکار و...
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      51 47
      قابل ذکر است جایزه هیئت داوران کن یک چیزی مثل جایزه اراده ملی جشنواره فجر خودمونه! تازه آنهم به صورت مشترک با یک فیلم دیگر گرفته اند.
    • NL ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      69 70
      جناب 11:22 امثال شما هم که آب رو باید بریزن جایی که میسوزه حتی به خودشون زحمت نمیدن ببین سابقه فرهادی در سینما چی هست ؟ چه فیلم هایی ساخته ؟ چه جوایز داخلی و خارجی گرفته ! شما از این نوع اراجیف در مورد کیارستمی و بیضایی و مهرجویی و ابراهیمی و تقوایی و... هم می زدید . جناب 11:26 شاعر که به تنگ آید قافیه به جفنگ آیند شما حتی ارزش جوایز رو هم نمیدونی بدبخت.
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      31 32
      در جواب آقای محترم باید بگم که فیلم ایشون در فرانسه جایزه بهترین بازیگر زن رو دریافت کرد
    • سانی IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      35 20
      با آقای محترم موافقم. من مدتی به خاطر شغلم مامور به جشنواره برلین بودم. اونجا بود که از نزدیک دیدم جطور لابی گری های احزاب سیاسی، روی نتایج جشنواره های بزرگ موثر هست. در واقع تفکرات و ایدئولوژی های سیاسی جوایز را پخش میکنه نه معیارهای هنری. چه در کن ، چه برلین، چه اسکار
    • آرام IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      18 22
      در جواب اقای محترم باید بگم فیلمهای حاوی تصویر بدبختی و فلاکت مردم ایران رو خیلی ها نمایش میدن ولی اصلا به کن راهشون نمیدن. ثانیا انگار خود شما هم مقر به بدبختی و فلاکت مردم ایران هستید!
    • آرام IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      13 21
      در جواب اقای محترم باید بگم فیلمهای حاوی تصویر بدبختی و فلاکت مردم ایران رو خیلی ها نمایش میدن ولی اصلا به کن راهشون نمیدن. ثانیا انگار خود شما هم مقر به بدبختی و فلاکت مردم ایران هستید!
    • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      28 39
      پرچم هلند، کیارستمی اتفاقا برخلاف فرهادی سیاه فروش نبود. بیضایی و تقوایی هم همینطور، ولی فرهادی قطعا مملکت فروش شده، گرچه به نظرم قبلا نبود. فیلم هاش هم بعد از جدایی بسیار ضعیف بودند. نمونش فروشنده که طرف زحمت نداده بود توی تدوین یک کات کوچیک بزنه که بعد از تماس حسینی با علیدوستی، زرت در رو برای غریبه باز نکنه. طرف پیرمرده هم با پای زخمی و قلب مشکل دار، مثل قرقی فرار کرد. همین نکات معلوم میکنه که چه فیلم باطلی بوده و اینکه چنین فیلم باطلی جایزه میگیره، معلومه داستان چیه. یک جورایی مثل جشنواره عمار هست، تنها با این فرق که کت و شلوار و دکلته تنشونه.
    • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      19 17
      فیلم همه میدانند فرهادی که سیاه نمایی از اسپانیا بود، فقط توی جشنواره درپیتی گویا کاندید شد! فیلم گذشته ی اونم فقط جایزه بهترین فیلمنامه رو از جشنواره دوربان افریقای جنوبی! و یک جایزه پرت و پلای کلیسای جهانی رو برد( که به اون نادین لبکی با اون فیلم مزخرفشم دادند). در ضمن برنیس بژو ربطی به فرهادی نداره طبیعتا
    • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      25 4
      یکی دیگه جایزه رو گرفته و حالشو می‌بره ما اینجا تو سر و کله هم می‌زنیم! خخخخخ :(
  • علی IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    افتخار میکنم
    • JP ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      84 59
      برای اقلیت افراطی، کار آقای فرهادی و امثال ایشان هیچ افتخاری محسوب نمی شود
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      18 27
      پرچم ژاپن، جماعتی که خطی بودن ارا و عدم صدق در قانون بنفورد رو به عنوان دلیل تقلب قبول میکنند، جماعتی که آمار های فاجعه بار دوران پهلوی در مقایسه با ترکیه و عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس رو نمیدونند ولی میگند ما فلان بودیم و اونا بدبخت بودند، جماعتی که چند ماه پیش میگفتند ترامپ خیلی محبوبه و با ترامپ تا 2024، بلاشک آخرین نفراتی هستند که میتونند درباره امار و ارقام و مفهوم اقلیت و اکثریت بودن حرف بزنند.
  • عرشیا IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    99 77
    مثل همیشه ،دیگه به موفقیت‌های این بزرگمرد عادت کرده ایم ،فقط میماند مشتی ذهن مریض و عقده ای که از دقایقی پس از گرفتن جایزه توسط فرهادی همان اراجیف همیشگی را بلغور کرده و می‌کنند و باعث شادی و خنده هنردوستان اصیل میشوند
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      3 22
      هنردوست اثیل
  • مهدی IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    احسنت به آقای فرهادی که از حیثیت ایرانی دفاع می کند و مایه آبروی ما می شود.
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      90 57
      اصغر فرهادی فیلم گذشته را در فرانسه و فیلم همه می دانند را در اسپانیا ساخت، اما یک خروس قندی هم بهش جایزه ندادند! به فیلم های ایرانیش جایزه دادند، چون نشان دادن بدبختی ایرانی ها نایس هستش!
    • NL ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      58 33
      همون بهانه سیاه نمایی ! در همه جای دنیا بحث طلاق ، تجاوز و.. مطرح هست که فرهادی در فیلم هاش به این موضوعات پرداخته ! به علاوه شما یک نقطه سفید تو روزگار الانمون بگو که سیاه نمایی شده ! یک سر به آمار طلاق و قتل ناموسی و قمه کشی و تجاوز و... بزن تا بفهمی ! شما ها و امثال شماها دوست دارید دروغ تحویل بدن . به علاوه فیلم هاش داره فروش میره و مردم عادی در کشورهای دیگه هم نگاه میکنن و هیچ تهیه کننده ایی مغز خر نخورده سرمایه بذاره ولی فروش نباشه . مغزتون پوسیدست . فیلم هایی که ذکر کردی جایزه گرفتن !
    • esi IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      35 32
      عزیز 11:13 خانم برنیس بژو جایزه نخل طلای بازیگر نقش اول زن رو برای بازی در فیلم گذشته آقای فرهادی دریافت کرد. اگر اطلاعات ندارید و سرچ کردن ساده رو هم بلد نیستید چه کاریه خب نظر ندید
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      20 13
      جناب esi خودت میگی بازیگر جایزه برده و نه فیلم و کارگردان فیلم!
    • سینا US ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      15 18
      نمیدانم دوستان با دیدن کدام فیلم آقای فرهادی یاد بدبختی و فلاکت میافتند؟ احتمالا فرافکنیست، یعنی ما احساس درونی خود را در رویدادهای بیرونی میبینیم و منعکس میکنیم. به نظر من داستان هایی که آقای فرهادی تعریف میکنند داستانهای "انسانی" هستند. داستانهایی که فرای ملیت برای همه قابل درک و همزاد پنداری هستند و اقبال به آنها از سوی جشنواره های خارجی هم ازینروست. من خوشحالم که مخاطب خارجی، تصویری انسانی از ایران میبیند، یعنی تصویری همراه با تمام غم ها و شادیها و تنگناهای اخلاقی و مشکلات یک زندگی یک انسان واقعی.
    • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      32 25
      آمار طلاق توی ایران از فرانسه پایین تره، امار تجاوز هم توی ایران پایین تره ( البته اگه از اون قماش آدم های ابر بیسواد هستی که در نتیجه شستشوی دائم مغزی فضای مجازی، مثل طوطی میگی توی اونجا نگاه بد کردن هم تجاوز محسوب میشه که درجا اوتی ) ، در ضمن جناب آمار بلد و آمار دوست، یک سر به ایندیکیتور بانک جهانی بزن و آمار های مشعشع دوران پهلوی رو ببین تا نری شاهزاده شاهزداه کنی. خبرانلاین تو که ادعای دموکراسیت میشه منتشر کن
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      18 6
      اسی جایزه رو بژو گرفت، چه ربطی به فرهادی داره ؟
    • NL ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      2 4
      ابر بیسواد 16:33 ، اولا بیسوادیت همینقدر بس که ندیده و نشناخته برای اینکه حرف خودت رو به کرسی بنشونی سریعا انگ سلطنت طلب و.. میچسبونی ! در مورد آمار هم داریم درمورد ایران صحبت میکنیم که چنین آماری وجود داره همونطور که در فرانسه و آمریکا و ... وجود داره ( مثل همیشه با مغلطه سعی داری بحث رو منحرف کنی ) ! در مورد سایه نمایی هم ارجاع میدمت به فیلم های مجید مجیدی که فیلمساز محبوب خودتون هم هست ( و البته فیلمساز خوبیه ) که با فیلم بچه های آسمان و رنگ خدا وخورشید و... به اسکار رفت و با فیلم آواز گنجشک ها جوایز برلین رو برد و همگی در مورد فقر و بچه های کار بودن ! چرا نمیگید اون سیاهنمایی کرده ؟ جایزه های اون بدون لابی بوده ؟ حالا ببین ابر بیسواد کیه ؟
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      0 0
      سلطنت طلب بودن یا حداقل سمپات پهلوی بودن همتون به دلیل شستشوی مغزی مداوم منوتو و امثالهم که از بدیهیاته، جمله بندیتم که در حد فاجعست و برام ثابت شد ابر بیسوادی. نابغه خب امار وجود داره ؛ من از هوا نگفتم که! طبق همون امار هم نرخ طلاق و تجاوز توی ایران کمتر از فرانسست. این که تفاوت فیلم های مجیدی با فرهادی رو نمیفهمی هم که مشکل خودته. همینطور اومدی یچی پروندی برای خالی نبودن عریضه
    • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      0 0
      فیلم های مجید مجیدی همیشه افراد فقیر را با شرافت نشان میده و پایان بندی روشن و امیدوار کننده دارند.
  • حسنعلی IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    62 41
    همیشه می توان به مردان ایران زمین افتخار کرد که با فکر و نگاه خود و از درایت و تعقل سرشار خود مواهبی برای خاکیان زمین به ارمغان اوردند که بشریت را به احترام و تعظیم واداشته است.
  • سهیلا IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    62 45
    ایشون باعث افتخار ایران و ایرانی هستند. مایه مباهات ما هستند که چنین هموطنی داریم که در این وانفسای درد و مصیبت اقلا کسی هست که کمی شادی به دلهامون بیاره. تشکر وسپاس از از ایشون وهنر ارزشمندشون
  • بصیرت IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    جایزه برای وطن فروشی !!!!!
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      65 37
      وطن فروش ؟!!!! آقای فرهادی افتخار وطن است. وطن فروش کم نداریم. کم نیستند کسانی که اساسا اعتقادی به وطن ندارند. اما فرهادی فرزند خلف وطن و جزو مفاخر این وطن است.
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      59 30
      این کامنت واقعا مشمعز کننده است، چقدر آدم باید کوته بین باشه
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      48 27
      یه کم استراحت کن حالت خیلی خرابه
    • مهدی IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      56 26
      حتما فیلم مورد نظر شما برای وطن دوستی اخراجی های 3 هستش که باید اسکارم بهش میدادن !!!!
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      48 19
      پس توی آمریکا این همه فیلم در مورد معضلات ومشکلات وسیاست واقتصاد وپلیسشون میسازن همه وطن فروشن !!!!!!!!!!!!برو بابا یه کم فکر کن بعد بیا حرف بزن ای فیلمها باید نشان دهنده مشکلات باشه تا تصمیم گیرهای که تو بطن جامعه نیستند اگه خواستن یه فکری براش بکنن
    • ناشناس IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      31 24
      اقای نامحترم برو یکم تحقیق کن بعد بیا حرف بزن وطن فروش افراد کم شعوری مثل تو هستند که بدون هیچ تحقیقی حرف میزنن و اسم یکی از بهترین های کارگردانی دنیا رو خراب میکنن
    • ناشناس IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      14 14
      حالا همین جشنواره معتبر بین المللی اگر به فیلم آقای ده نمکی جایزه می داد، نه وطن فروشی بود و نه مزد سیاه نمایی و نه.... سر خودت کلاه می گذاری؟ "مه نور فشاند و ...‌"!
    • حسین IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      14 13
      مگه میدونی شما وطن چیه!!!!؟ ناراحتی شما قابل درکه
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      19 20
      هیچکاک، تارانتینو، اسپایک لی،کوبریک، ولز و... کلا تابحال اسکار نبردند اونوقت فرهادی، که توی فیلمش پیرمرد پازخمی بیمار قلبی مثل قرقی از آدم درشک هیکلی مثل علیدوستی فرار میکنه و انقدر سریع میدوه که توی خیابون کسی نمیبینتش، اندازه ی کوروساوا اسکار برده
  • سالار IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    51 30
    معدود خوش خبر این روزهای ایران...
  • مهدی IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    43 35
    بی گمان یکی از افتخارات تاریخ کشور هستند ایشون و خوشبختانه هنوز هم جای پیشرفت دارند. حتما هوش سرشار، ابتکار، خلاقیت و تلاش زیاد باعث اینهمه موفقیت میشود. کارگردانی مانند خوانندگی و امثالهم نیست که یک استعداد بی زحمت خدادادی باشد، حتما خیلی زحمت کشیدند که به این حد از افتخار رسیدند
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    42 29
    جنتلمن
  • مهسا دیوانسالار IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    51 99
    ترفند استکبار جهانی برای نفوذ .... فیلمساز فقط ابراهیم حاتمی کیا و بس....
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      53 28
      مهسا خانم اندکی تعقل، اندکی وطن پرستی، اندکی غیرت ایرانی، اندکی انصاف هم خوب چیزی است
    • مریم خودستایی IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      43 26
      مهسا جان، چه مقایسه عجیبی؟!! حاتمی کیا این کارگردان استکبار ستیز چه دستاورد در بیرون از سیستم سینمای ایران داشته؟؟!!
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      35 40
      به خانم مریم: سالها طول خواهد کشید تا قدر و منزلت هنرمندان دلسوز و انقلابی نمایان شود،
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      52 10
      این جماعت کلا بدنیا اومدن با استکبار ستیز کنند. فقط نمیدونم چرا با مستکبرین داخلی کاری ندارند. مردم بخاطر بی کفایتی یک مشت مسوول دارن تو فقر و فلاکت دست و پا میزنند و مستکبرین داخلی خون مردم رو دارن تو شیشه میکنن اما این جماعت دنبال استکبار بیرونیه.
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      25 9
      بی سواد
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      11 24
      10:37 من وضعم خوبه و فقیر نیستم، تو هم اگر وضعت بده از بی عرضگی خودت هست، مگه مثل طوطی نکردند توی دستگاه کپیتون که هرچی میشه میگید کره جنوبی با امریکا رفیقه وضعش خوبه کره شمالی رفیق نیست وضعش بده،؟ خب تو هم با بدنه حکومت ایران خوب باش وضعت خوب میشه، اگر هم دوست نداری با بدنه حکومت خوب باشی غلط میکنی میگی با امریکا مصالحه کنید.
  • مهدي IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    43 18
    جهل ، ظلم را مي پذيرد و ظلم جهل را مي خواهد ... همين يك جمله براي شناخت عمق دانايي اين ايراني بزرگ كافي ست...
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      15 6
      یعنی چی؟
  • محمدرضا IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    18 40
    آدم نظام.
  • unes IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    45 60
    باید دید دوباره چه آبرویی از ایران و ایرانی برده
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      26 8
      جهل دشمن دانایی است
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      39 9
      آبرو رو مسئولین با بی مسئولیتی میبرن
  • چاپالا IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    52 28
    تبریک به کارگردان پرافتخار سینمای ایران جناب اصغر فرهادی، چشم حسودان کور
  • حميد رضا IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    32 44
    من فيلم ايشان را نديده ام ،ولي مطمئن هستم كه براي مافياي جشنواره كن كه صد در صد وابسته به نظام استكباري است ، انتخاب فيلم و فيلم سازان برتر بايد در راستاي اهداف و منافع آنها باشد كه اگر چه ظاهري دلنشين و ستودني دارند ولي در حقيقت ضد ارزشهاي انساني و اخلاقي است.
    • NL ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      37 16
      حرف مفت نزن ، دوغت رو بنوش !
  • ایلیا IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    34 19
    فقط امیدوارم یک روزی یه حمایت درست و حسابی بشه،امثال آقای فرهادی برگردن به کشور
    • ف IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      7 17
      جناب ایلیا مثل اینکه فرهادی غیر از دو فیلم که در فرانسه و اسپانیا ساخت و به زحمت به یکیش آن هم به هنرپیشه زن فرانسوی اش “برنیس پژو” حایزه دادند تمام فیلم هایش و این آخری “قهرمان” رو در ایران ساخته و اساسا برای شما سوال پیش نیامده که چرا فیلمسازان ترک وطن کرده مثل بهمن قبادی و مخملباف فراموش شده اند و دیگر به آنها جایزه نمی دهند ؟!!!!!!!!
  • هموطن IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    24 8
    مردم ایران دردنیا افتخارات زیادی دارند .دانشمندان وطبیبان وورزشکاران وهنرمندان .نویسندگان وغیرو .ولی هیجکدام درخود کشور نیستند وهمین باعث شده افراد زیادی که میتوانستند درایران افتخاراتی داشته باشند روبه افول وکم شدن هستند .وقتی موضوع فرار مغزها پیش میاید یعنی همین .چرا باید این گونه باشد.
  • مسعود شیدایی IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    24 60
    فیلم های استاد فرهادی فقط سیاه نمایی است و آمده تا کل دستاوردهای ارزشمند و انسانی انقلاب اسلامی را تقدیم امپریالیسم جهانی و سینمای اخلاق کش غرب کنه
    • داریوش مینایی IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      30 12
      آقا مسعود چه دنیای کوچک و چه افق دید محدودی داری،
  • حامد IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    19 43
    همش لابی بازی و سیاسی بازی هست اونها فرهادی رو انتخاب کردند تا بعدها براشون با مشخصات و پارامترهای خودشون و اون چیزی که اونها میخوان فیلم بسازه غالب فیلم ها هم در رابطه با سیاه نمایی از داخل ایران و فقر و بدبختی و زوال اجتماعی هست وگرنه هم خیلی بهتر از فرهادی تو ایران کارگردان داریم و هم تو جشنواره به شدت فاسد و کثیف کن بهتر از فرهادی فیلم هست
    • NL ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      36 7
      کارگردانهای خوب حضرتعالی : افخمی و حاتمی کیا و آبیار و ... هستن و کارگردانهای وطن فروش و سیاه نما ، کیارستمی و بیضایی و فرهادی و تقوایی و ابراهیمی و کیمیایی و... هستن ؟ نکشیمون منتقد سینماییی ! دلایل سیاسیشم بگو نابغه ! دوغت رو خوردی و نظر میدی ؟
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      23 6
      حامد جان برادر، یه لیوان آب خنک تگری بخور خنک شی
    • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      6 18
      هلندی پناهنده مغلطه کار کم هوش ( خداروشکر که مدتیه از صادرات مغز به صادرات شما ها رسیدیم، امیدوارم همتون تا اخرین نفر صادر بشید ) همین که فرهادی رو کنار اینا میاری معلومه چقدر بیسوادی. شک هم ندارم با کتب مبتذل جرج اورول هم خیلی حال میکنی
    • BE ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      0 0
      16:48 کافر همه رو به کیش خود پندارد ، شما و امثال شماه ایران رو ملک خودتون میدونید و به مردم ایران میگید از ایران برن ! حیف از مردمی و افرادی که با افرادی مثل تو در ارتباط هستن ! حالا اون هلندی با کتب جورج اورل ( اسمشم بلد نیستی بدبخت ) حال بکنه ! تو که با تفکرات طالبانی و داعشیت داری حال میکنی .
  • NL ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    22 15
    آقای نا محترم ، همون بهانه سیاه نمایی ! در همه جای دنیا بحث طلاق ، تجاوز و.. مطرح هست که فرهادی در فیلم هاش به این موضوعات پرداخته ! به علاوه شما یک نقطه سفید تو روزگار الانمون بگو که سیاه نمایی شده ! یک سر به آمار طلاق و قتل ناموسی و قمه کشی و تجاوز و... بزن تا بفهمی ! شما ها و امثال شماها دوست دارید دروغ تحویل بدن . به علاوه فیلم هاش داره فروش میره و مردم عادی در کشورهای دیگه هم نگاه میکنن و هیچ تهیه کننده ایی مغز خر نخورده سرمایه بذاره ولی فروش نباشه . مغزتون پوسیدست
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    7 9
    تیپش هم خیلی بهتر شده.
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    13 30
    اگه فرهادی با فیلم هاش وارونه نمایی کنه، من عاقبت خوب و خوشی براش نمی بینم. دنیا بی حساب و کتاب نیست. صاحب دارد و صاحبش خداست که حاضر و ناظر است و بشدت دقیق. چنان به زمین می زند که همه جوایزش یادش می رود.
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    21 13
    هنرمند توانا ...انسان شریف...در این روزهای تلخ زندگی خبر شیرین پیروزیت شادباش...
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    19 14
    باعث افتخار برای ملت نجیب ایران شده اند.هرشخصی درهرزمینه ای سبب سربلندی ملت نجیب ایران بشود راباید عزیز وگرامی داشت .بخصوص امثال اقای فرهادی که دست پرورده نظام هستند وهرگز سیاه نمایی هم نکردند.منکه به وجود ایشان افتخارمیکنم.
  • رسول IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    10 12
    زنده باد. منتظرم تو سینما ببینیم. هیجان دارم
  • رضا 55 IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    15 13
    کلا خارجی ها به فیلمهای که ایران را بدبخت وعقب افتاده نشان بده خوب جایزه میدند هرچه بدبخت تر جایزه بهتر
  • سید مجید IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    18 16
    1- معتبر ترین اسکاره نه کن 2- حتما فیلمش در مورد بدبختی و نابودی مردم ایرانه که جایزه گرفته
  • محمود IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    27 14
    مساله رو عده ای پیچیده میکنند.وآسمون وریسمون میبافند تا ارزش هنری یک فرد رو پایین بیارند. آقا ،خانم: .اصغر فرهادی کارگردان قابلی ست .وکارهایش ارزشمند.ودیدنی. همین .
  • shahab48 IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    13 22
    متاسفم برای ایشان...چون یک وطن فروش دیگر مثل مخملباف در حال شکل گرفتن است.
  • کارن IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    13 17
    اصغر فرهادی معرکه است ... واقعا نشانه ای از نبوغ ایرانی است ..
  • حسین IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    12 21
    درست است که دریافت این جایزه ی توسط ایشان از نظر هنری برای ما مایه مباهات است اما ایشان در فیلمهایشان بغیر از ارائه تصویر منفی از ایران کار دیگری هم کرده اند ؟ هیچ چیز مثبتی در جامعه ی ایران وجود ندارد ؟
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    26 25
    مثلاهمین فرهادی چه خدمتی به مردم ایران ومملکتش کرده ،فیلم ساخته ومردم ایران رابدبخترین مردم دنیامعرفی کرده ونتیجه اش این شده که روز به روزارزش واعتبارمردم ایران راپیش خارجی هاپائین آورده واونهاهرروزیک محدویت جدیدبرای ایرانیهادرست می کنندولی بجاش تاتونسته دلار ویورووپوندگرفته وداره اونجاعشق وحالشومی کنه وهی زر مفت وطن وطن میکنه وعده ای عقده ای هم درداخل هی ازش تعریف می کنندبرای چی فقط خودنفهمشون میدونند!!
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    10 19
    اون تسمه چیه به گردنش آویزان کرده؟
  • عباس آقا IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    25 26
    درود بر میهن پرست ترین آرتیست ایران زمین اصغر فرهادی
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      20 25
      عباس آقا نشون دادی نه معنی میهن پرست میدانی و نه آرتیست میفهمی چیه والا به یک وطن فروش نوشابه باز نمی‌کردی
  • سید مسعود حسینی انارکی IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    22 19
    تبریک ویژه خدمت کارگردان مطرح اصغر فرهادی که شایسته دریافت این جایزه بود
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    7 11
    تاکور شود هرانکه نتواند دید دستمریزاد
  • نادری IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    7 12
    کیف می‌کنم. افتخار ماست
  • زهرا IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    8 4
    ایشان انسان توانمندی است ولی واقعا سیاه نمایی درباره مملکتتاینقدر لذت بخشه،
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    7 9
    من خوشحالم از موفقیت آقای فرهادی و جایزه گرفتنشون. ما باید قدر کارگردانان صاحب نام کشورمون مثل کیارستمی و فرهادی را بدانیم
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    9 16
    اینکه حاتمی کیا جایزه بین المللی نداشته دلیل بر ضعفش نیست. اساسا هنر متعهد هنری است که بتونه به زیبایی دردها و راه حلها ، افتخارات،زیباییها، آرمانها، فرهنگ و ... ملت خودش رو به خوبی به تصویر بکشه. ان چیزهایی که حاتمی کیا به تصویر کشیده کاملا داخلی است و مخاطب بیرونی نمیتونه با اون ارتباط برقرار کنه. لذا طبیعیه که در جشنواره های خارجی شرکت نمیکنه. اما مجیدی کارگردانیه که روی مسایل مشترک انسانها دست گذاشته و اونها رو به تصویر کشیده لذا فیلمهاش هم برای ما زیبا است هم برای بقیه دنیا. اما اصغر فرهادی فیلمهایی که میسازه کاملا متناسب با سلیقه خارجیهاس. لذا اونا خیلی بهش بها میدن. جنبه های سیاسی هم که مشخصه. فیلمهای حاتمی کیا مثل کله پاچه برای ما لذیذه و خارجیا ازش بدشون میاد. فیلمهای مجیدی مثل قورمه سبزی هم برای ما لذیذه و هم برای اونا. و فیلمهای اصغر فرهادی مثل غذاهای خارجیهاس که ممکنه ما خوشمون بیاد و ممکنه بدمون بیاد. بعضی ازجاهاش ممکنه اون غذا با گوشت خوک درست شده باشه
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    4 5
    تبریک..آفرین..
  • جبار سینگ IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    2 7
    اصغرفرهادی با پول دادن زیاد رشوه به اون ور برنده ااعلام شد ما فیلم و مدرکش داریم ولی ۱۰۰۰دلار اب میخوره بامدرک
    • DE ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      3 5
      عزیزم اونجا ایران نیست فقط دوستانی که سنگشون رو به سینه میزنی اهل رشوه هستن
  • ف IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    4 4
    جناب ایلیا مثل اینکه فرهادی غیر از دو فیلم که در فرانسه و اسپانیا ساخت و به زحمت به یکیش آن هم به هنرپیشه زن فرانسوی اش “برنیس پژو” حایزه دادند تمام فیلم هایش و این آخری “قهرمان” رو در ایران ساخته و اساسا برای شما سوال پیش نیامده که چرا فیلمسازان ترک وطن کرده مثل بهمن قبادی و مخملباف فراموش شده اند و دیگر به آنها جایزه نمی دهند ؟!!!!!!!!
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    9 7
    من خیلی متاسفم براتون که به بزرگ ترین کارگردان ایرانی بعد کیارستمی فقید بهش انگ وطن فروشی می‌زنید . در کدام فیلم داره سیاه نمایی میکنه در فیلم فروشنده که اسکار گرفت کجاش سیاه نمایی بود . متاسفم . همه‌ی. کاشکی کمی بیدار شویم . جای افتخار داریم ننگ میکنیم
  • علی IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    4 5
    افتخار مردم به امثال ایشونه دولت مردا که ...
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    6 9
    آقا چرا دعوا می‌کنیم! خب ایشون برا ایرانیایی که به غرب تعلق دارند مایه افتخاره و برا ایرانیایی که به اسلام و ایمان تعلق دارن مایه نفرت. این دیگه دعوا نداره
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    9 7
    هر موقع فیلمی از رشادت، جوانمردی، قهرمانی و پهلوانی های ما ایرانی ها فیلم ساخت اون موقع بهت افتخار می کنیم الان فقط یک سیاه نمای بازی خورده هستی آقای اصغر فرهادی
  • ابوالفضل خردمند IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    4 7
    آقای فرهادی عزیز پرچمدار سینمای ایران در عرصه بین‌المللی هستند.
  • رضا حسنی IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    8 4
    چرا نشان دادن واقعیت جامعه ایرانی میشه سیاه نمایی؟
  • احمداقا IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    7 6
    اقای فرهادی تو خیلی بزرگ نیستی به خاطر همین کشورهای غربی از تو حمایت می کنند که فیلم هایی که انها می خواهند می سازی یک عده هم از غربگراها در داخل
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    2 1
    سیاه نمایی کن جایزه ببر
  • محمدرضا سلیمانی US ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    1 2
    اصغر فرهادی باعث افتخار ایران و ایرانی
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    0 0
    سینمای ایران فیلمای خوب زیادی داره که شایسته دریافت جایزه های خیلی بهتره
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    2 0
    سینمای ایران فیلمای خوب زیادی داره که شایسته دریافت جایزه های خیلی بهتره
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    4 1
    وطن فروشی افتخار نداره. اوضاع بقیه کشورها از ایران بدتره. برید ببینید چه فیلمهایی از اونا جایزه گرفتن. فیلم فرهادی یک فیلم بی ارزش از نظر هنریه.
  • برادر IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    4 1
    من میگم آقای فرهادی که خیلی‌ها سنگش رو به سینه‌ی مبارکشون میزنن یه فیلم درمورد دانشمندان هسته‌ای بسازه اونوقت بجای ای جایزه‌های که گرفته یه عرسک هم بهش بدن ما قبول داریم
  • IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    3 0
    سلام . فیلم گذشته ی اصغر فرهادی یه فیلم فوق العاده بود . خیلی از درباره ی الی سرتر بود ولی هیچ توجهی بهش نشد . چون داره فضای فرانسه رو نشون می ده . با بی توجهی به فیلم به صورت غیر مستقیم خط می دن که اگه همچین فیلمی درباره ی ما بسازی هیچ کی آدم حسابت نمی کنه . البته این نظر منه
  • علی IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    6 1
    یه سوال دارم از دوستانی که از فرهادی حمایت می کنند. فیلمهای فرهادی هیچ وقت دارای تعداد لوکیشنهای زیاد و جلوه های و یژه و ... نبوده و هزینه ساخت فوق العاده پایینی داره.اصطلاحا به فیلمهای فرهادی ، فیلمهای آپارتمانی گفته میشه. در حالیکه که خیلی از اساتید سینما برای فروش بهتر سعی می کنند هزینه کنند بعد چجور میشه این فیلم های اینقدر ارزون قیمت مدام و مدام جایزه میگیره؟!!! این در حالی هستش که فیلمهای فرهادی رو اونهایی که دیدند هم رغبت نمی کنند دوبار ببینند.
    • NL ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      1 1
      شما که جلو ویژه دوست داری ، فیلم parasite رو دیدی ؟ 8 اسکار گرفت ! هزینش هم 1/100 فیلمی مثل کاپیتان آمریکا شد ، یا فیلم میلیونر زاغه نشین هزینش مقایسه کن با فیلم هایی مثل دزدان دریای کارائیب که آب نبات چوبی هم برنده نشد . یا فیلم هایی مثل دیوانه از قفس پرید ، پلاتون ، ارتباط فرانسوی ، تصادف ،راکی ،مارتی ، نور مهتاب که همگی با بودجه های زیر 8 میلیون دلار ساخته شدن و جوایز مختلفی گرفتن ولی دزدان دریای کارائیب 328 میلیون دلار هزینه داشته و هیچ جایزه ایی نبرده ! شما یکم مطالعات سینمایی خودت رو ببری بالا میبینی چرا ! اصطلاح من درآوردی فیلم آپارتمانی رو هم کفتی که مثلا بگی بلده کاری ؟ خخخ اساتید سینما ترجیح میدن هزینه کنن ؟ مثلا کوروساوا چه فیلمی با جلوه های ویژه ساخت ؟ گدار چه هزینه وحشتناکی کرد ؟ پولانسکی ؟ هیچکاک ؟ کوبریک ؟ برگمن ؟ شما هنوز تفاوت فیلم ها و ژانر ها رو نمیدونی ! نمیدونی فیلمنامه نویسی و نمایشنامه نویسی چی هست ؟ انواع متد های بازیگری و کارگردانی رو نمیدونی ! تدوین نمیدونی چی هست ! و از نظرت فیلم خوب فیلمیه که پر خرج باشه ؟
  • کیارش CA ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    2 0
    نون به نرخ روز خردن سخت یا آسان ؟!
  • وطن IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    1 0
    خاک بر سرش که از نمایش فقر ایران به خارجی ها افتخار میکنه . وجودش رو داشت از دلاوریهای حاج قاسم فیلم می ساخت. بعد برو کن ببین جایزه میگیری ؟
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    1 0
    جایزه سیاسی و بودار
  • مجید IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    0 0
    لبخندوامیدیک قهرمان درتاریکی
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    0 0
    باسلام بنده باتوجه به عدم شناخت آقای فرهادی، درخصوص ایشان نظری نداشته وندارم ولی بعدازچندین سال ازگذشت عمرم یقینا می دانم تمام اظهارات و پذیرشهای غرب را هم نمیشود چشم بسته قبول کرد.؟!؟
  • مجد GB ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    0 1
    اصغرفرهادی یک هنرمند حکومتی است مثل اکثرهنرمندان نون به نرخ روزخور۔۔متاسفم برای ملتی که هنرمندانش چنین نان به نرخ روزبخورند۔
  • یونس IR ۰۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    0 0
    خیلی اطلاعات سینمایی ندارم ولی به نظرم تعجب اوره کشوری که نسبت تعدادسینماها به جمعیت این قدرکمه ومدام سینماهاورشکسته وتعطیل میشن وبه طورمثال درشهرماباجمعیت بالای یه میلیون یه سینمایه سینما بیشتر نداره این همه فیلمسازاش جایزه میگیرن ولی قدرتهای سینمایی مثل هندوکره وچین بااون حجم مخاطب واقتصادبزرگ سینماشون یه دونه جایزم نبردن
  • مهدی IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    0 0
    فیلماش واقعا و بدون هیچ تعصبی بی محتواس! واقعا سینمای ایران شده یه سینمایی که هیچ محتوایی نداره . جایزه هاشم مشخصه لابی و سیاسی بازیه
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    0 0
    سلام یعنی شما می گید فقر وبدبختی تو ایران نیست حالا از درد ورنج مردم میگد بیاد یک فیلم مثل دل ملکه گدایان قورباغه وشهزاد بسازد تو ایراناز فقر نباید صحبت بشد در صورتی که 99 درصد ایران فقیرن
  • محسن IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    0 0
    قابل افتخار