۰ نفر
۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۵

ایرنا نوشت:

دادستان ارشد دیوان بین المللی کیفری برای جنگ های یوگسلاوی سابق، از صربستان خواست 'راتکو ملادیچ' فرمانده سابق ارتش صرب های بوسنی را به دادگاه جنایات جنگی در لاهه تحویل دهد.
'سرژ برامرتس'،ضمن تقدیر از صربستان برای دستگیری 'راتکو ملادیچ' متهم به جنایات جنگی از جنگ های دهه نود میلادی بالکان،تاکید کردکه بلگراد با دستگیری این جنایتکار، وظایف خود در قبال جامعه بین المللی و همکاری با دادگاه بین المللی کیفری در لاهه را به پایان برده است.
وی تاکید کرد:این دادگاه برای تحویل ملادیچ از صربستان و محاکمه این جنایتکار آماده است.
'راتکو ملادیچ'فرمانده سابق ارتش جمهوری صربسکا از سوی نهاد قضایی بین المللی در لاهه به جرم نسل کشی و کشتن بیش از هشت هزار مرد مسلمان در سربرنیتسای بوسنی و هرزگوین و تخلف از قوانین جنگی متهم شده است.
این جنایتکار روز پنجشنبه درمنطقه ای کوچک در 80 کیلومتری شمال صربستان از سوی ماموران امنیتی و اطلاعاتی صربستان دستگیر شد.
برامرتس، همچنین خاطر نشان کرد که دادگاه بین المللی جنایات جنگی سازمان ملل در 25 ژوئیه سال 1995 میلادی اولین حکم اتهامات وارده بر ملادیچ را اعلام و بر علیه وی اقامه دعوا کرد.
کشورهای بسیاری از جمله اتریش، فرانسه، یونان، ایتالیا، آلمان، بوسنی و هرزگوین،کرواسی، مونته نگرو، آمریکا، انگلیس،با ارسال پیام هایی از صربستان برای دستگیری راتکو ملادیچ فرمانده سابق ارتش جمهوری صربستا تقدیر کرده اند.
بنا بر گزارش های دریافت شده،صربستان بعد از اقدامات اولیه در نهادهای قضایی این کشور،ملادیچ را به دادگاه بین المللی لاهه در طی چند روز آینده تحویل خواهد داد.26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 153637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =