سیلاب ۸۳ میلیارد خسارت در سوادکوه به بار آورد

معاون فرماندار سوادکوه گفت؛ بارش شدید باران همراه با بالا آمدن آب رودخانه تلار در ارتفاعات این شهرستان ۸۳ میلیارد ریال به بخش های مختلف خسارت وارد کرده است.

به گزارش خبرآنلاین از مازندران؛ کیان الهی اظهار داشت: بارندگی رگباری که جمعه شب در سوادکوه رخ داد به حدی شدید بود که سبب رانش زمین و کوه در چند منطقه و مسدود شدن موقت جاده اصلی سوادکوه به تهران شده بود.
وی افزود: این میزان خسارت بر اثر آبگرفتگی زمین های کشاورزی و از بین رفتن محصولات ، تخریب راه و آب و آبگرفتگی منازل وارد شد.
الهی با استناد به گزارش جهاد کشاورزی ، میزان خسارت اولیه به بخش کشاورزی و باغات را ۱۶ میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: این میزان خسارت به دام ، زمین های زراعی و باغی و همچنین طیور وارد شده است.
وی بیان کرد: بالا آمدن آب منجر به آسیب دیدن پنج سردهنه کشاورزی شده است و ۲ واحد مرغداری ، یک واحد پرورش طیور ، ۱۰ هکتار زمین زراعی و ۱۰ هکتار باغ را دچار خسارت کرد.
معاون فرماندار سوادکوه همچنین به استناد گزارش اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت : باراندگی سیل آسا بیشتر آبراهه ها را پر کرد که برای رفع انسداد ۱۰ دستگاه ماشین آلات سنگین باید به مدت ۱۰ روز در مناطق آسیب دیده حاضر شوند تا بتوانند خسارت را جبران کنند.
 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1536742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =