جشنواره ملی جایزه ویژه آذریزدی برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: اولین جشنواره ملی بازآفرینی متون کلاسیک ادب فارسی کودک و نوجوان جایزه ویژه آذریزدی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، مجید جوادیان زاده با اشاره به ارزیابی کتاب‌های چاپ شده از سال ۹۴ تا ۹۸ اظهار کرد: این جشنواره با هدف شناسایی و معرفی آثار برتر، حمایت و تشویق نویسندگان کودک و نوجوان وهمچنین توسعه و ترویج فرهنگ بازآفرینی و بازنویسی از متون کلاسیک ادب فارسی برگزار می‌شود.

وی افزود: پس از بررسی نهایی ۱۲ کتاب به عنوان نامزد جشنواره از سوی هیات داوران انتخاب شد که متعاقبا زمان برگزاری اختتامیه و معرفی آثار برتر اطلاع رسانی می‌شود.

جوادیان زاده ادامه داد: مجموعه ماجراهای نارگل، ترنجون، خاله پیرزن، مجموعه یک قصه و دوقصه (یک گرگ و سه بزغاله/حسنی و ننه حسنی و دویست و بیست و چهار سیب برای عروسی)، اپوش دیو، آرش کمان دار، خاله نگار و دختر گل‌ها، برف و آفتاب، موش و گربه و باقی دوستانا، پتش خوارگر، مجموعه ماجرای موش کوچولو ورستم کوی فردوسی نامزدهای جایزه ویژه آذر یزدی معرفی شده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تصریح کرد: بابک صابری، سعیدحسام پور، اسدالله شکرانه، مریم محمدخانی و فروغ الزمان جمالی داوری جشنواره بازآفرینی متون کلاسیک ادب فارسی ویژه پیرنیک اندیش مهدی آذر یزدی را برعهده داشتند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1536945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =