زبان هنر، بهترین راه برای انتقال فرهنگ شهادت/ ۴۰۰۰ بیت شعر با موضوع شهید سروده می شود

رئیس کمیته هنری دومین کنگره ملی شهدای استان یزد گفت: ایثار، فداکاری، و فرهنگ شهادت با زبان هنر امتداد معنایی پیدا می کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد؛مجید جوادیان زاده در نشست خبری کمیته هنری دومین کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان دارالعباده و دارالعم یزد، با اشاره به اینکه زبان هنر، زبان کارا، موثر و ماندگاری است، اظهار کرد: عرصه ی هنر با دفاع مقدس همبستگی بسیار کهنی دارد و تا امروز بسیاری از آثار هنری ما تحت تاثیر دفاع مقدس شکل گرفته اند، چراکه نبرد ها و جنگ ها فضایی را ایجاد می کند که برخی از لایه های مختلف فرهنگی نمایان شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه ایثار، فداکاری، و فرهنگ شهادت با زبان هنر امتداد معنایی پیدا می کند، افزود: در جشنواره های مختلف هنری امسال استان مثل جشنواره تئاتر خیابانی، موسیقی کویر نشینان و... محوری با موضوع شهدا به آنها اضافه و آثار هنری با این محتوا نیز تولید می شود.
وی با اشاره به تولید و پخش ویژه برنامه اوج هنر با موضوع شهدا، از شبکه استانی یزد، گفت: جشنواره مجازی اوج هنر نیز از ۱۵ آذر ماه آغاز شده است و هنرمندان تا ۱۵ بهمن ماه فرصت دارند تا آثار خود را با پیج جشنواره در فضای مجازی به اشتراک بگذارند.
جوادیان زاده با بیان اینکه ویژه نامه ی کنگره ملی شهدای استان یزد در دو جلد ۷۰ صفحه ای منتشر می شود، اظهار کرد: جلد اول این ویژه نامه به زندگی نامه شهدای استان با زبان هنر می پردازد و در جلد دوم آن نیز گزارش تفضیلی از برنامه های کنگره ارائه خواهد شد.
 رئیس کمیته هنری دومین کنگره ملی شهدای استان یزد با اشاره به اینکه یکی از وظایف اداره ارشاد خرید کتاب های ناشران یزدی در راستای حمایت از آن ها است، افزود: تا پایان سال کتاب هایی را که ناشران یزدی با موضوع دفاع مقدس منتشر کرده اند را خریداری می کنیم.
وی با بیان اینکه ۴۰۰۰ بیت کتاب شعر با موضوع شهدا برای کنگره ملی آماده می شود، ادامه داد: شب شعر بین المللی مقاومت با عنوان حسن یوسف در ایام نزدیک به کنگره با حضور شعرای ملی و بین المللی از کشور های فلسطین، لبنان و عراق برگزار می شود.
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد افزود: تولید چند فیلم مستند، جشنواره عکس های ماندگار، تولید آثار تجسمی پرتره شهدا، چاپ هفت عنوان کتاب و اجرای نمایش خیابانی با موضوع شهدا از دیگر برنامه های کمیته هنری دومین کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید دارالعباده و دارالعم یزد است.
این نشست، سومین نشست از سلسله نشست های کمیته های مختلف دومین کنگره ملی شهدای استان است و پیش از این نشست خبری کمیته محرومیت زدایی و تالیف این کنگره برگزار شد.
گفتنی است؛ اجلاسیه نهایی دومین کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید دارالعباده و دارالعم یزد اسفند امسال برگزار می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1470712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =