کمترین هزینه عمل بینی در تهران چقدر است؟

نرخ عمل بینی هرچند که همیشه بحث برانگیز بوده و (هست) اما برای همه افراد واقعا دغدغه محسوب نمی‌شود و هزینه نهایی برای بعضیها حتی اگر سر به فلک بکشد مساله ساز و مهم نیست.

اما اگر برای شما هزینه عمل بینی همواره یک چالش و مساله بازدارنده محسوب می‌شود و مایل هستید تا با هزینه کمتری عمل کنید، خواندن این مقاله توصیه می شود. ما به شما توضیح می دهیم که ارزان ترین روش های عمل بینی کدام ها هستند و چرا هزینه آن ها نسبت به سایر روش ها کمتر است.

هزینه عمل بینی به چه عواملی بستگی دارد؟

· روش انجام عمل (روش های جراحی و غیرجراحی)

· تخصص جراح و پزشک معالج

· شدت مشکل

· محل انجام عمل

· پوشش بیمه

· هزینه های فرعی

از بین موارد بالا تخصص، مهارت و تجربه جراح حرف اول را در برآورد هزینه عمل بینی می‌زند و پس از آن، نوع روشی که قصد دارید با آن ظاهر بینی خود را بهبود ببخشید مهم تر است. درباره تاثیر تخصص و تجربه جراح و همچنین انواع روش‌ها در هزینه نهایی عمل بینی در ادامه بیشتر خواهید خواند.

تخصص، مهارت و تجربه جراح بینی

بدون شکل جراحی که یکی از تخصص‌های جراحی پلاستیک، گوش و حلق و بینی یا جراحی فک و صورت را دارد بهتر از سایر جراحان عمل بینی انجام می‌دهند و هزینه‌ای که این ۳ جراح می‌گیرند به دلیل اصولی بودن انجام عمل، بیشتر است. سایر جراحانی که تخصص های دیگر دارند اما در عین حال عمل بینی هم انجام می دهند هزینه های کمتری می گیرند ولی کارشان به اندازه این ۳ جراح خوب نیست.

به جز تخصص، مهارت و تجربه جراح به صورت مستقیم روی هزینه عمل بینی تاثیر می گذارد. قطعا انجام عمل نزد یک جراح تازه کار که کمتر از ۲ سال تجربه عمل دارد با یک جراح باتجریه (مثلا بهترین جراح بینی تهران یا شهرهای تاپ دیگر) قابل قیاس نیستند و به طبع کسی که روی کاغذ و در عمل بهترین متخصص است هزینه های بیشتری هم میگیرد.

کمترین هزینه عمل بینی در تهران چقدر است؟

روش جراحی

بهترین راهکار برای بهبود عملکرد و زیبایی بینی انجام عمل جراحی تحت بیهوشی است. روش های جراحی نتایج دائمی دارند و به بهترین شکل ممکن ظاهر بینی را زیباتر می کنند. این روش ها معمولا هزینه بالایی هم دارند که نشان دهنده پیچیده بودن عمل ها است. با انواع روش های جراحی بینی در ادامه آشنا خواهید شد.

- رینوپلاستی

رینوپلاستی همان عمل جراحی زیبایی بینی است. این عمل صرفا به خاطر زیبایی انجام می شود. شما چه بینی گوشتی داشته باشید چه استخوانی، بلاخره اگر بخواهید ظاهر بینی خود را زیباتر کنید باید عمل رینوپلاستی انجام دهید.

متاسفانه بیمه ها این عمل را تحت پوشش قرار نمی دهند بنابراین هزینه عمل رینوپلاستی نسبت به همه روش های زیباسازی بینی بیشتر است. این عمل به روش های باز و بسته انجام می شود جزء گرانترین عمل های جراحی بینی است. هزینه آن می تواند از ۱۰ میلیون تومان به بالا باشد.

- سپتوپلاستی

سپتوپلاستی یک عمل جراحی رایج است که به معنی ترمیم تیغه میانی بینی است. در افرادی که دچار شکستگی بینی شده اند و یا دچار انحرافات مختلف تیغه میانی هستند، معمولا عمل سپتوپلاستی انجام داده می شود.

اگر فقط با تیغه بینی خودتان مشکل دارید می توانید با خیال راحت و در بیمارستان های معمولی عمل سپتوپلاستی انجام دهید و هزینه کمی هم بپردازید. زیرا بیمه ها معمولا بخشی تا مقدار زیادی از هزینه عمل بینی سپتوپلاستی را پرداخت می‌کنند. سپتوپلاستی با وجود پیچیدگی هایی که دارد اما جزء عمل های بینی ارزان است.

- سپتورینوپلاستی

سپتورینوپلاستی ترکیبی از دو روش رینوپلاستی و سپتوپلاستی است. اگر مشکل تیغه بینی دارید و در عین حال از نظر ظاهری بینی‌تان ناموزون است به طوری که شکل و زیبایی بینی را تحت تاثیر قرار داده می توانید از جراح بینی خود بخواهید به صورت همزمان هم مشکل تیغه بینی را حل کند و هم با تکنیک های رینوپلاستی بینی را زیباتر کند.

به دلیل اینکه بخشی از عمل سپتورینوپلاستی به منظور کمک به بهبود عملکرد بینی انجام می شود در اغلب اوقات با بیمه پایه یا بیمه های  تکمیلی می توان هزینه عمل بینی را تا حدی کاهش داد. اگر فکر می کنید که مشکل تیغه بینی دارید حتما درباره انجام سپورینوپلاستی به منظور کاهش هزینه ها با جراح خود صحبت کنید.

روش غیر جراحی

همیشه قرار نیست که بینی با روش‌های جراحی پرخطر و یا همراه با بیهوشی و مدت زمان طولانی دوره نقاهت صورت بگیرد. روش هایی وجود دارد که می توان با کمک آن ها شکل بینی را از نظر ظاهری بهبود بخشید.

اما چنین روش هایی برای همه افراد مناسب نیستند و بزرگترین عیب آن ها دائمی نبودن نتایج است. یعنی بعد از چند ماه ممکن است نتایج برگشته و بینی مثل قبل شود. همچنین مزیت بزرگ این روش ها این است که جزء ارزانترین روش های عمل بینی در نظر گرفته می شوند و افراد واجد شرایط می توانند با صرف هزینه کمتر به حالت دلخواه بینی برسند.

در ادامه با دو نوع روش غیر جراحی بینی آشنا می شوید که هزینه آن ها به مراتب کمتر از روش های جراحی است. دقت داشته باشید که به دلیل اینکه این روش ها صرفا برای زیبایی هستند امکان ندارد بیمه ها زیر بار کاهش هزینه عمل بینی با آن ها بروند.

- لیفت بینی با نخ

لیفت بینی یک پروسه بسیار کم تهاجم است که با کمک آن می توان شکل بینی را بهتر نشان داد. این روش به هیچگونه بیهوشی نیاز ندارد و در مدت زمان اندکی انجام می شود. هزینه عمل بینی با روش لیفتینگ نخ نسبت به روش جراحی بسیار کمتر است.

عمل بینی با لیفت نخ این روزها رواج زیادی دارد و با کمک بیحسی موضعی (بدون درد) انجام می شود. طی این عمل، تعداد نخ خاص (مانند نخ بخیه جذبی) که قالبیت جذب شدن توسط بدن را دارند وارد بینی می شوند. محل ورود نخ ها از نوک بینی است. در این روش ممکن است بین ۵ تا ۱۰ نخ از طریق نوک بینی وارد بینی شده و روی پل بینی را پوشش دهند تا بینی بهتر و بلندتر به چشم بیاید.

-عمل ارزان لیفت بینی با نخ برای چه افرادی مناسب است؟

اگر کسی هستید که بینی افتاده (نوک بینی سرپایین) دارید اما توانایی پرداخت هزینه عمل بینی به روش جراحی و دائمی را ندارید، انجام این روش با هزینه بسیار پایین و نتایج نسبتا ماندگار و طبیعی می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

- تزریق ژل یا فیلر بینی

تزریق فیلر یا ژل به پوست بینی یکی دیگر از روش‌های (غیر جراحی) برای بهبود ظاهر بینی است. این روش کم کم در حال رایج شدن است. اما به هرکسی توصیه نمی‌شود. هزینه عمل بینی (منظور عمل غیر جراحی است) با روش تزریق ژل به بینی از سایر روش های دیگر ارزان تر و بسیار به صرفه است.

اما توجه داشته باشید که بهبود ظاهر بینی با این روش موقتی است و شکل بینی دوباره مانند قبل می‌شود. به طور معمول هزینه تزریق ژل به بینی حداقل ۸۰۰ هزارتومان است که با این حساب ارزانترین عمل زیبایی بینی در نظر گرفته می شود.

عمل ارزان تزریق فیلر به بینی برای چه افرادی مناسب است؟

 اگر کسی هستید که از انجام عمل جراحی بینی هراس دارید، انجام این روش به شما توصیه می شود. اما انجام آن حتما باید توسط یک پزشک متخصص واجد شرایط صورت بگیرد. درغیر این صورت با عوارض زیادی همراه خواهد بود.

توصیه های پایانی

تحقیق، بررسی و مطالعه درباره تمامی جوانب انجام عمل بینی (چه به منظور زیبایی و چه بهبود عملکرد بینی) بسیار مهم است. اما هیچ یک از این موارد، به تنهایی کافی نیست و جای مشاوره با یک جراح بینی خوب را نمی گیرد. بنابراین به خواندن چیزهایی که اینجا خواندید اکتفا نکنید و حتما لیستی از بهترین جراحان بینی شهر خود را پیدا کنید تا بتوانید با آن ها مشورت کنید و همچنین درباره هزینه هایی که درخواست می کنن بیشتر مطلع شوید.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1537044