حمله راکتی در افغانستان چند کشته برجای گذاشت

ایرنا نوشت: مقام های افغانستان روز پنجشنبه از حمله راکتی در ولایت ننگهار واقع در شرق این کشور و کشته شدن ۵ کودک گفتند.

به گزارش خبرگزاری "آناتولی"، مقام های ولایت ننگهار همچنین اعلام کردند این حمله راکتی در بخش "اسپین گر" در این ولایت اتفاق افتاده است و سه راکت به یک خانه مسکونی برخورد کرده است. 

محمد یاسین فرماندار منطقه‌ای افغانستان گفت: این راکت‌ها توسط نیروهای وابسته به گروه تروریستی داعش شلیک شده‌ و ۵ کودک در این حمله کشته شدند. 


با این وجود گروه طالبان نیروهای دولتی را مسوول این حمله دانسته‌اند. ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان مدعی شد که شش کودک در این حمله جان باخته‌اند. 

حمله روز پنجشنبه درحالی انجام شد که اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان مشغول دیدار از ولایت ننگهار بود. رییس جمهوری افغانستان در چند روز گذشته مشغول دیدار از ولایت‌های ناآرام این کشور بوده است.  گروه طالبان پس از خروج نیروهای آمریکایی توانسته است در این ولایت‌ها پیشروی کند. 

اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان روز چهارشنبه از عدم تمایل طالبان به دستیابی به توافق صلح با دولت افغانستان به منظور پایان خشونت‌ها در این کشور انتقاد کرد. 

همچنین سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در دوحه در گفت و گو با شبکه خبری "سی ان ان" اعلام کرد که این گروه به دنبال "راه حل مسالمت آمیز" است و می‌خواهد "یک دولت اسلامی فراگیر افغانستان" تشکیل دهد. 


311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1537656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =