۱۵ نفر
۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵
ریسک بزرگ بارسلونا درباره مسی

ورزش سه نوشت: به دلیل مشکلات مالی شدید باشگاه لیونل مسی ممکن است تا ژانویه از بازی در بارسلونا منع شود.

لیونل مسی، کاپیتان بارسا، پس از به پایان رسیدن قراردادش در تاریخ 30 ژوئن اکنون بازیکن آزاد محسوب می شود، هر چند گزارش شده که او با کاتالان بر سر قراردادی پنج ساله و کاهش 50 درصدی دستمزدش به توافق رسیده است.

اما برای ثبت قرارداد جدید مسی، بارسا باید سر و سامانی به شرایط مالی خود داده و در دستمزدهای پرداختی خود کاهش های چشمگیری را صورت دهد.

هر چند آنها تا سی و یکم ماه آگوست، که آخرین روز از پنجره نقل و انتقالاتی است، فرصت دارند تا قرارداد مسی را ثبت کنند، بلوگرانا می خواهد تا همه چیز پیش از آغاز لالیگا در پانزدهم آگوست به سرانجام رسیده باشد.

اگر آنها از قوانین سقف پرداخت ها که خاویر تباس، رییس لالیگا قصد ندارد از آنها صرف‌نظر کند، پیروی نکنند، این ریسک وجود دارد که بارسا تا ابتدای سال 2022 نتواند از مسی استفاده کند.

همین مورد در خریدهای جدید این باشگاه یعنی سرخیو آگوئرو، ممفیس دیپای، اریک گارسیا و امرسون رویال نیز صدق می کند.

این اتفاق در سال 2014 نیز در لالیگا رخ داده بود؛ وقتی که پدرو لئون، هافبک ختافه، نتوانست در چند ماه اول فصل بازی کند چرا که این باشگاه از سقف دستمزدهای 17 میلیون یورویی عبور کرده بود.

بارسا توانسته است بسیاری از بازیکنان حاشیه ای خود را از میدان خارج کند. جونیور فیرپو با پرداخت 16 میلیون یورو به لیدز رفت، در حالی که کنراد دلافوئنته و ژان کلر-تودیبو هر دو به ترتیب با پیوستن به مارسی به لیگ یک فرانسه رفتند.

ماتئوس فرناندس  که با قراردادی 10 میلیون یورویی به کاتالان ها پیوسته بود، بدون حتی یک بازی با پیراهن بلوگرانا به پایان قرارداد خود رسید.

اما بارسلونا برای جا به جای ستاره هایی که دستمزد بالایی دارند به مشکلا خورده اند و  به همین دلیل هنوز نتوانسته حساب و کتاب های خود را در محدوده سقف تعیین شده لالیگا بگنجانند.

بارسا آماده فروش ساموئل اومتیتی و میرالم پیانیچ است اما هنوز در این کار موفق نشده و مخصوصا دستمزد بالای ساموئل اومتیتی سد راه باشگاه های ایتالیایی که خواهان جذب او هستند شده است.

فیلیپه کوتینیو، یکی از پردرآمدترین بازیکنان این باشگاه با دستمزد سالانه 24 میلیون یورو نیز برای فروش است، اما بارسا علاقه زیادی به ضرر کردن از فروش این بازیکنکه در سال 2018 گرانقیمت‌ترین خریدشان بود، ندارد.

صحبت هایی از مبادله با اتلتیکو مادرید، در ارتباط با آنتوان گریزمان و سائول نیگوئز، مطرح شده بود اما به جایی نرسید.

گریزمان پس از یک دوره نه چندان موفق در کاتالونیا مشتاق بازگشت به پایتخت اسپانیاست، اما نمی خواهد دستمزد هنگفتش را کاهش دهد.

از جوردی آلبا، سرخیو بوسکتس و سرخی روبرتو، سه بازیکن تیم اول بارسا، خواسته شده که دستمزد خود را به سود باشگاه کاهش دهند اما این سه هنوز موافقت نکرده اند.

بیشتر بخوانید: ورزشگاه امارات برای میزبانی از ایران در انتخابی جام جهانی

253 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1537889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =