پیام صلح و همبستگی باخ در افتتاحیه المپیک

رئیس کمیته بین المللی المپیک در مراسم افتتاحیه بازی های 2020 توکیو گفت: احترامم را به مردم ژاپن اعلام می‌کنم که کمک کردند این سفر ۱۰ ساله به نتیجه برسد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المیپک در مراسم افتتاحیه بازی های 2020 توکیو گفت:  « ما به همراه ورزشکارانی از ۲۰۵ کشور و تیم پناهندگان  اینجا, زیر پرچم IOC دور هم جمع شدیم و این دقیقا پیغام المپیک است؛پیغام صلح .»

او خطاب به مردم ژاپن گفت: «  احترامم را به مردم ژاپن اعلام می‌کنم که کمک کردند این سفر ۱۰ ساله به نتیجه برسد و المپیک در این شرایط سخت برگزار شود.»

او ادامه داد: «ما می تونیم بالاتر، سریعتر و قویتر باشیم، مشروط بر اینکه با هم باشیم.  و این دقیقا همبستگی است که به دنبالش هستیم. بدون هیچ تبعیضی»

باخ به شرایطی که برای المپیک توکیو پیش آمد، اشاره کرد و خطاب به کمیته برگزاری بازیها گفت: « شما  از ۱۰ سال قبل سفر ی را شروع کردید تا المپیک را به کشورتان بیاورید. سفر بسیار سختی بود اما بالاخره به نتیجه رسید. از مردم ژاپن تشکر می کنم که کمک کردند تا رویایی المپیک توکیو محقق شود.»

رییس کمیته بین المللی المپیک ادامه داد:« تشکر ویژه ای از داوطلبان دارم که سفیران توکیو در همه جای دنیا هستند.»

او خطاب به ورزشکاران گفت:« همین که شما توانستید دوباره تمرین کنید، مبارزه کنید و رویایتان  را محقق کردید، اتفاق بزرگی است. شما الهام بخش ما بودید تا مبارزه کنیم و ابن المپیک را برگزار کنیم.      همه اینها کنار هم باعث می شود که ما به همبستگی برسیم. »

باخ خطاب  به تیم پناهندگان هم گفت:« ما خوشحالیم که شما را اینجا می بینیم. این خاصیت ورزش است که فارغ از هر مسئله ای ورزشکاران را دور هم جمع می کند. »

بیشتر بخوانید: ریسک بزرگ بارسلونا درباره مسی

253 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1537900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =