۰ نفر
۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
رشته دکتری تخصصی «ماهواره» در ایران

ایسنا نوشت: معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به عدم قطعیت‌ در تصمیم‌گیری‌ها به دلیل تداوم شیوع کرونا و خیز پنجم این بیماری گفت: در ترم آتی حتی اگر کلاس‌ها به صورت ترکیبی و یا غیر حضوری باشد، امتحانات به صورت حضوری خواهد بود.

دکتر ابوالفضل واحدی با اشاره به وعده واکسیناسیون دانشگاهیان در مرداد ماه اظهار کرد: متاسفانه، ما در برنامه‌ریزی‌های خود در دانشگاه‌ها، با عدم قطعیت مواجه هستیم‌. به همین دلیل به همه دانشکده‌ها اعلام کرده‌ایم که برنامه‌ریزی‌های خود را به طریقی انجام دهند که هر سه احتمال یعنی برگزاری کلاس‌ها به صورت کاملا حضوری، کاملا مجازی و شیوه ترکیبی را در نظر بگیرند و بر مبنای آن برنامه‌ریزی‌های خود را انجام دهند. 

وی ادامه داد: اگر واکسیناسیون جامعه دانشگاهی، مطابق با قولی که از پیش داده شده، در مرداد و شهریور ماه انجام شود، ایده‌آل ما این است که کلاس‌های ما در ترم پاییز به صورت حضوری برگزار شود.بنابراین ما همه آمادگی‌ها برای برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری را داریم. ولی با شرایطی که وجود دارد، احتمالا چنین برنامه‌ای خوشبینانه است.

معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه ممکن است واکسیناسیون بخشی از دانشجویان با توجه به اولویت‌بندی‌ها انجام شود، افزود: در این صورت ما شرایط ترکیبی را در نظر خواهیم گرفت و برنامه ما به این صورت خواهد بود که بخشی از کلاس‌ها به صورت حضوری باشد و به محض اینکه واکسیناسیون انجام شد، کلاس‌ها به صورت کاملا حضوری برگزار شود. 

وی با تاکید بر اینکه امتحانات در ترم آتی به صورت حضوری برگزار خواهد شد، عنوان کرد: در ترم بعد، حتی اگر کلاس‌ها به صورت ترکیبی و یا غیر حضوری باشد، امتحانات به صورت حضوری خواهد بود ولی این عدم قطعیت‌ها شرایط را سخت کرده است. 

دکتر واحدی گفت: امسال مسئله‌ی دیگری هم در رابطه با ورودی‌های تحصیلات تکمیلی در ترم آتی  وجود دارد. چراکه آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ امسال به تعویق افتاده و در مرداد ماه برگزار خواهد شد. این امر سبب می‌شود نتایج در مهرماه اعلام شود که باعث می‌شود برنامه‌ریزی‌های ما سخت‌تر شود. کلاس‌های دانشجویان کارشناسی از ۲۷ شهریور آغاز می‌شود ولی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی، کلاس‌ها به ناچار از  آبان‌ ماه آغاز خواهد شد. 

معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به برگزاری کارگاه‌های جبرانی در تابستان جاری ادامه داد: ما برای تابستان نیز برنامه‌ریزی کرده بودیم که کارگاه‌های جبرانی دانشجویان را برگزار کنیم ولی لازمه برگزاری کلاس‌ها بهبود شرایط کرونایی و دستورات ستاد مقابله با کرونا است. اگر شرایط تهران از وضعیت قرمز و نارنجی خارج شود و ما مجوز برگزاری کلاس‌ها را داشته باشیم، برخی از کلاس‌ها و کارگاه‌ها را برگزار می‌کنیم که البته بخشی از این کلاس‌ها نیز به صورت غیرحضوری است و بخش حضوری آن منوط به مجوز ستاد مقابله با کرونا است. 

وی در رابطه با کلاس‌های عملی در ترم آتی نیز گفت: با توجه به احتمال غالب برگزاری کلاس‌ها به صورت ترکیبی، احتمالا بخشی از  کلاس‌ها در مهر و آبان به صورت غیرحضوری برگزار شود و بخش عملی کلاس‌ها در آذر و دی انجام شود. تا واکسیناسیون دانشجویان به صورت کامل‌ انجام شود. 

دکتر واحدی با بیان اینکه در ترم آتی برخی از رشته گرایش‌های جدید نیز ارائه خواهیم داد، گفت: به عنوان مثال در میان گرایش‌های میان رشته‌ای، دکتری ماهواره برای اولین بار ارائه خواهد شد و دکتری طراحی صنعتی نیز جزء رشته‌های جدید است. همچنین رشته مهندسی بنادر و کشتیرانی به نوعی از رشته‌های میان رشته‌ای جدید است. رشته مهندسی سیستم‌های انرژی نیز برای اولین بار در سال جدید پذیرش دانشجو خواهد داشت.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1538053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =