۰ نفر
۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
ادعای شرکت جاسوسی پگاسوس علیه قطر

ایسنا نوشت: مدیرعامل شرکت سازنده جاسوس افزار اسرائیلی مدعی شد که قطر و کمپین بایکوت رژیم صهیونیستی پشت رسوایی این شرکت قرار دارند.

به نوشته روزنامه القدس العربی، "شالیو حولیو"، مدیرعامل شرکت اسرائیلی NSO"" در سخنانی مدعی شد که قطر و جنبش بایکوت و تحریم بین‌المللی رژیم صهیونیستی پشت تحقیقات رسانه‌ای درباره جاسوس افزار پگاسوس و رسوایی آن قرار دارند.

وی در این باره گفت: قطر و کمپین تحریم اسرائیل نمی‌خواهند اسرائیل فناوری صادر کند.

حولیو در ادامه اذعان کرد که شرکتش می‌تواند از گوشی‌های هک شده از سوی دولت‌های استفاده کننده از پگاسوس مطلع شود.

وی گفت: طبق قراردادی که با کشورها منعقد می‌کنیم، مشتری باید به ما امکان دسترسی به الگوریتمی را بدهد که تمام فعالیت‌های انجام شده در سیستم را نشان دهد. NSO برنامه را برای پنج مشتری به دلیل سوء استفاده به حالت تعلیق درآورده است و همه مشتریان آن دولت‌ها هستند نه شرکت‌های خصوصی.

حولیو ادعا کرد که شرکت وی استفاده از جاسوس افزار پگاسوس را به بعضی از کشورها و تعدادی تلفن هک شده محدود کرده است و بیشتر مشتریان شرکت وی از قاره اروپا بوده‌اند.

وی ادامه داد که شرکتش در حال حاضر ۴۵ مشتری دارد و هر مشتری، طبق مجوز، مجاز است سالانه ۱۰۰ هدف را دنبال کند و این شرکت در انتخاب یا ردیابی اهداف دخالتی ندارد.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که سایت افشاگر "امارات لیکس" فاش کرد طحنون بن زاید، مشاور امنیت ملی امارات پس از رسوایی بدافزار پگاسوس طی دو روز گذشته به منظور هماهنگی مواضع تماس‌های مختلفی را با شرکت NSO برقرار کرده است.

امارات لیکس در ادامه به نقل از منابعی که آنها را "موثق" خوانده اعلام کرد: طحنون بن زاید مدیریت شرکت مذکور را تشویق کرده است تا تحقیقات بین‌المللی درباره این رسوایی را به منزله هدف قرار دادن رژیم صهیونیستی به تصویر بکشند که قطر و فعالان فلسطینی پشت آن قرار دارند تا اینگونه از شدت واکنش‌های بین‌المللی به آن بکاهند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1538075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =