۱۸ پروژه بازآفرینی شهری در استان در دست اجراست

۱۸ پروژه بازآفرینی شهری در استان در دست اجراستمدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان عنوان کرد: امسال ۱۸ پروژه در استان در دست اجراست و چند پروژه نیز برای سال جاری تعریف کرده‌ایم.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، وحید کرم اللهی مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان با بیان این که امسال ۱۸ پروژه در استان در دست اجراست، گفت: بیشتر پروژه‌ها مربوط به بهسازی فضای شهری، شامل بهسازی معابر و فضاهای باز محله‌ها می‌شود.

کرم اللهی با اشاره به این که امسال در ردیف‌های ملی، سه ردیف اعتبار برای پروژه‌های در دست احداث دیده شده است، توضیح داد: این پروژه‌ها اکثرا شامل تکمیل پروژه‌های سال‌های گذشته می‌شود اما برای سال جاری نیز ۳ پروژه جدید تعریف شده است. مجموع اعتبارات ردیف‌های ۰۰۱ و ۰۰۲ حدود ۵ میلیارد تومان است و در صورت تخصیص تبصره ۱۸ مبلغ ۸ میلیارد تومان دیگر نیز قابل تعریف است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به سفر مهدی عبوری مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری به این استان و بازدید او از پروژه‌های بازآفرینی استان اظهار کرد: عبوری در سفر خود بر اولویت ساماندهی محله دره‌ اسدآبادی و تخصیص مبلغ ۷ میلیارد تومان توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران به شهرداری خرم‌آباد تاکید کرد که این دو مورد در دست پیگیری است.

وی افزود: سال گذشته تعداد ۲ سرای محله در محله‌های گل سفید خرم‌آباد و ناصرالدین دورود در سال ۹۹ به بهره‌برداری رسیدند. هم اکنون نیز خانه محله دره غریب بروجرد با پیشرفت ۷۰ درصد در حال احداث هست.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان به سه پروژه تعریف شده برای سال جاری هم اشاره کرد و گفت: پروژه‌های جدید که‌ در برنامه اجرایی سال ۱۴۰۰ تعریف شده عبارتند از احداث فضای ورزشی روباز، احداث خانه محله اسلام‌آباد در بروجرد و بهسازی فضای محله دره اسدآبادی خرم‌آباد که در دستور کار قرار دارند.

به گزارش شرکت بازآفرینی شهری ایران، او با بیان این که استان لرستان ۲۵ شهر دارد، عنوان کرد: لرستان دارای ۲ هزار و ۵۰ هکتار بافت ناکارآمد شامل ۳۵۰ هکتار بافت تاریخی، ۹۰۰ هکتار سکونتگاه غیررسمی و ۸۰۰ هکتار بافت ناکارآمد میانی است و حدود ۳۷۰ هزار نفر در این محله‌ها زندگی می‌کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1538122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =