پیروزی شیرین والیبال ایران مقابل لهستان

تیم ملی والیبال ایران موفق شد تیم لهستان را در اولین بازی المپیک شکست دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سی دومین دوره بازی‌های المپیک به میزبانی توکیو در حال برگزاری است. تیم ملی والیبال ایران امروز (شنبه) در نخستین بازی مرحله گروهی این مسابقات از ساعت ۱۵:۱۰ امروز شنبه مقابل تیم قدرتمند لهستان، قهرمان جهان در سال ۲۰۱۸ صف آرایی کرد. ملی پوشان ایران در دیداری تماشایی انتقام المپیک ریو را از لهستان گرفتند و با پیروزی ۳بر ۲ مقابل قهرمان جهان گام محکمی در شروع بازی ها برداشتند.

دو تیم ایران و لهستان در المپیک ریو نیز مقابل هم قرار گرفته بودند که تیم ملی در آن بازی با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب شده بود.

سعید معروف، میلاد عبادی پور، علی اصغر مجرد، محمد موسوی، میثم صالحی و مهدی مرندی بازیکنان شروع کننده بودند که «ولادیمیر الکنو» سرمربی تیم ملی روانه زمین کرد.

ست نخست؛ ۲۵ بر ۱۸ به سود لهستان

شاگردان ولادیمیر الکنو در ابتدای بازی شروع خوب و برابری مقابل لهستان داشتند و بازی تا امتیاز ۶ برابر پیش رفت اما در ادامه اسپک های تماشایی و برق آسای کورک و لئون و اشتباه بازیکنان جوان تیم در کار سرعتی باعث شد تا حریف پیشی بگیرد. عملکرد خوب لهستان در سرویس در ادامه باعث شد تا ست نخست با برتری ۲۵ بر ۱۸ حریف همراه شود.

ست دوم؛ ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران

در ست دوم ایران از ابتدا برتری را از آن خود کرد تا ۲ بر صفر پیش بیافتد. درخشش میثم صالحی در اسپک و دفاع، برتری ایران را تثبیت کرد تا ملی پوشان ۱۰ بر ۷ پیش باشند و همین باعث شد تا «ویتال هینن» سرمربی لهستان تقاضای تایم استراحت دهد. اما این وقفه تأثیری در درخشش و امتیاز آوری صالحی نداشت تا ایران ۱۳ بر ۸ پیش باشد و هینن مجدد تقاضای تایم استراحت دهد.

ملی پوشان برتری خود را تا امتیاز ۲۲ بر ۱۹ حفظ کردند و زمانی که لهستان امتیاز ۲۰ را کسب کرد، الکنو تقاضای تایم استراحت داد تا مانع امتیاز آوری لهستان شود و اختلاف امتیاز را حفظ کند. در نهایت ایران با درخشش صالحی و عملکرد بد لهستان در سرویس موفق شد با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ پیروز ست دوم شود تا دو تیم در ست شماری برابر یک شوند.

ست سوم؛ ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران

دو تیم در شروع ست سوم تا امتیاز ۴ برابر پیش رفتند اما در ادامه دو سرویس طوفانی لئون، لهستان را ۶ بر ۴ پیش انداخت تا الکنو تقاضای تایم استراحت دهد. لهستان تا امتیاز ۱۴ بر ۱۲ پیش بود و دو دفاع بی نقص و تماشایی مجرد و صالحی کار را در امتیاز ۱۴ برابر کرد. در ادامه دفاع محمد موسوی نیز باعث برتری ۱۶ بر ۱۵ ایران شد. عملکرد فوق العاده ایران در دفاع باعث برتری ۱۸ بر ۱۶ شاگردان الکنو شد.

ملی پوشان ایران برتری را از دست ندادند و سد دفاعی ایران اختلاف امتیاز برتری را حفظ کرد تا ایران ۲۱ ۱۹ پیش باشد و هینن مجبور به گرفتن تایم استراحت شود. وقفه ایجاد شده جواب داد و سرویس‌های لئون به کمک لهستان آمد تا کار در امتیاز ۲۱ برابر شود. تک دفاع مجرد یک بار دیگر ایران را در امتیاز ۲۲ پیش انداخت. اشتباهات لهستانی‌ها در ادامه اختلاف امتیاز را به سود ایران بیش‌تر کرد تا ایران ست سوم را با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ پیروز شود.

ست چهارم؛ ۲۵ بر ۲۲ به سود لهستان

بازی در شروع ست چهارم نیز برابر آغاز شد و دو تیم تا امتیاز ۴ برابر بودند. سرویس‌های لئون بار دیگر به کمک لهستان آمد تا حریف ۷ بر ۵ پیش بیافتد. امتیاز سرویس‌های عبادی پور ایران را در امتیاز ۷ برابر و سپس ۸ بر ۷ پیش انداخت. بازی برابر دو تیم تا امتیاز ۱۵ پیش رفت و در ادامه سرویس‌های لهستان باعث شد تا حریف ۱۸ بر ۱۵ پیش بیافتد و الکنو تقاضای تایم استراحت دهد. لهستان برتری امتیاز خود را تا امتیاز ۲۲ بر ۱۸ حفظ کرد و در نهایت شاگردان هینن با اتکا به سرویس‌های لئون با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ پیروز شدند.

ست پنجم؛ ۲۳ بر ۲۱ به سود ایران
در این ست نیز دو تیم بازی برابری داشتند و بازی در امتیاز ۴ برابر شد. پس از آن لهستان امتیاز برتری ۵ را به دست آورد تا الکنو تقاضای تایم استراحت دهد. در ادامه بازی دو تیم در امتیاز ۱۰ مساوی شد. شاگردان الکنو امتیاز ۱۴ بر ۱۳ را از آن خود کردند و بازی جذابتر از قبل دنبال شد تا در نهایت با امتیاز ۲۳ بر ۲۱ به سود ایران به پایان برسد.

 تیم ملی والیبال ایران در گروه A المپیک با تیم‌های لهستان، کانادا، ونزوئلا، ایتالیا و ژاپن همگروه است. پس از پایان مرحله گروهی چهار تیم به مرحله حذفی صعود خواهند کرد.

ملی پوشان در بازی دوم روز دوشنبه از ساعت ۴:۳۰ مقابل تیم ونزوئلا صف آرایی خواهد کرد. ونزوئلا در بازی نخست مقابل ژاپن، میزبان مسابقات شکست خورد.

256 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1538242

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =