۰ نفر
۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۵:۳۳

روزنامه ایران نوشت:

پوران درخشنده اولین فیلمساز زن سینمای ایران است که بعد از انقلاب به فیلمسازی روی آورده است. رابطه، پرنده کوچک خوشبختی، عبور از غبار و شمعی در باد از جمله فیلم‌های مهم درخشنده هستند که کودکان و زنان در آنها نقش مهم و کلیدی دارند. او در مورد الگویش در زندگی گفت و گویی انجام داده است

نقش و جایگاه مادر در موفقیت شغلی و زندگی شخصی شما چگونه بوده است؟
حضور و بودن مادر در کنار هر فرزندی واقعاً مهم است و من از این نعمت برخوردار بودم و مادرم که یک معلم بود من را با دنیای فرهنگ و هنر بیشتر آشنا کرد. حمایت‌های مادرم باعث شد که به موفقیت‌های مورد علاقه‌ام دست پیدا کنم. حضور مادرم در تمام زندگی نعمت و برکت و خیر به همراه داشت.
مادران صبورانه تمام مسئولیت‌های زندگی را بدون هیچ توقعی انجام داده و یک محیط امن و آرام برای فرزندان برقرار می‌کنند. مادران سنگ زیرین آسیاب هستند و روز مادر همیشه برایم روز پر معنایی است.

مادران باید چگونه و با چه شیوه‌هایی فرزندانشان را در زندگی راهنمایی کنند؟
مادران باید مهارت‌های زندگی را به فرزندان بیاموزند تا زمانی که فرزندان در شرایط سختی قرار گرفتند بتوانند فکر کنند و راه درست را انتخاب کنند. بحث، گفت‌وگوها و چالش‌ها را در خانواده، مادر برای زندگی بهتر به وجود می‌آورد. مادر در خانه بیشترین وقت را می‌گذراند و در تمام عرصه‌های زندگی حضور جدی دارند.

نقش زنان در جامعه فعلی ما در موفقیت فرزندان چگونه است؟
مادران امروزی نیازهای روز تربیتی جامعه را می‌دانند و با تلفیق نگاه سنتی با هویت ایرانی و اسلامی با نگرش‌های مدرن شرایط مطلوبی را برای فرزندانشان به وجود می‌آورند. اغلب زنان جامعه ما تحصیلات عالیه بالایی دارند و این مسئله در رشد خانواده‌ها بسیار مؤثر است.
چگونه مهارت‌های زندگی را به نسل جوان منتقل می‌کنید؟
به عنوان یک زن من هم تلاش می‌کنم راه مادرانم را طی کنم. تلاش می‌کنم دخترانی که در زندگی دچار مشکل و گرفتاری شده‌اند را هدایت و راهنمایی کنم. برای جوانها مشکل را آنالیز و تحلیل می‌کنم تا بتوانند خودشان در جهت رفع آن گام بردارند. در سینما کار من به عنوان یک فیلمساز زن این است که مسیر درست را نشان دهم.

راز موفقیت زن در جامعه چیست؟
مهم‌ترین راز موفقیت در کنار همه آحاد جامعه تلاش کردن است و در کنار زن بودن باید یک مادر مهربان و دلسوز و یک همسر متعهد و مسئول باشد. زنی که هویت و تفکر دارد و برای زندگی‌اش مدیریت می‌کند.

زنان ایرانی برای موفقیت باید چه الگویی را انتخاب کنند؟
بهترین الگو حضرت فاطمه زهرا (س) است. این بانوی گرانقدر با شیوه درست زیستن و تفکراتش به زنان نشان داده که چگونه باید زندگی کنند و اینکه چگونه باید فرزند تربیت کرد و با قناعت زندگی را مدیریت کرد. ساده‌زیستی و نگاه انسانی به زندگی داشتن یکی از پیام‌های مهم زندگی حضرت زهرا (س) است.

این نگاه، در فیلم‌هایتان که کودکانی نیازمند کمک و محبت وجود دارند و زنانی قوی و با مسئولیت از آنها حمایت می‌کنند نشأت گرفته از نگاه زنانه شما به وجود آمده است؟
این نوع نگاه در من رشد کرده و نهادینه شده است و همیشه تفکراتم را در فیلم‌هایم نشان می‌دهم. در زندگی خیلی از مواقع از کنار آدم‌هایی عبور می‌کنیم که نیازمند کمک هستند اما ما ساده از کنارشان می‌گذریم. باید به این نوع آدم‌ها توجه کنیم.

30145

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 153827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
    3 0
    برای خانم پوران درخشنده آرزوی موفقیت و سربلندی در همه امور داریم.حضرت فاطمه الگوی تمامی کسانیست که ایشان را به درستی شناخته اند
  • بدون نام IR ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
    3 0
    من همیشه برای خانم درخشنده بخاطر نوع نگاه سالم و انسانیشون احترام قائل بودم. با خواندن این مصاحبه ارادتم به ایشون بیشتر شد. امیدوارم همیشه موفق باشند