مکرون درباره پگاسوس از اسرائیل توضیح خواست

ایسنا نوشت: پس از انتشار گزارش‌ها درمورد جاسوسی از تلفن همراه رئیس جمهوری فرانسه توسط نرم افزار پگاسوس، وی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی تماس گرفته و در این خصوص از وی توضیح خواست.

به نقل از سایت المیادین، امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه در این گفت‌وگوی تلفنی با نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از وی خواست درمورد استفاده از این نرم افزار برای جاسوسی از وی و دیگر شخصیت‌های فرانسوی توضیح دهد.

طبق گزارش شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی، مکرون در این تماس تلفنی با بنت خشم خود را ابراز داشته و خواستار تاکید اسرائیل بر جدی گرفتن موضوع شده است.

این شبکه افزود، بنت نیز به مکرون قول داد در این موضوع در عالی‌ترین سطح تحقیق کند و نتایج مورد نظر را به زودی به اطلاع او برساند.

طبق گزارش این شبکه، بنت به مکرون تاکید کرد، این رویداد قبل از تصدی‌گری او در پست نخست‌وزیری اتفاق افتاده و دولت کنونی به رهبری او از طریق آنچه رسانه‌ای می‌شود، از مساله مطلع شده است.

این شبکه ادامه داد: مسؤولان امنیتی در دولت آمریکا نگرانی خود را نسبت به این مساله به مقامات امنیتی اسرائیلی ابراز داشته‌اند در حالی‌که دفتر بنت از اظهار نظر درباره این موضوع خودداری کرد.

به نوشته یدیعوت آحارونوت، فرانسه خواهان اطلاع از این موضوع است که آیا اسرائیل عملا علیه شرکت"ان اس او" مختص دانش‌های برنامه‌های جاسوسی تحقیقی را آغاز کرده و اینکه آیا قصد دارد تدابیری علیه این شرکت در صورتیکه ثابت شود از مجوز صادرات عدول کرده، لحاظ کند یا نه؟

پیش از این سخنگوی دولت فرانسه اعلام کرده بود، ماکرون در پی احتمال جاسوسی از تلفن همراه خود از شورای دفاع خواست جلسه فوق‌العاده تشکیل دهد.

مقامات فرانسه روز پنج‌شنبه خواستار انجام اصلاحات در اقدامات امنیتی به ویژه درخصوص تامین امنیت ماکرون شدند.

خبرگزاری رویترز به نقل از منبعی در نهاد ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد، ماکرون تلفن همراه و شماره تلفن خود را در پی افشای پرونده مربوط به نرم افزار جاسوسی پگاسوس تغییر داده است.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1538389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =