۱ نفر
۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
پترائوس:واشنگتن پشیمان می‌شود

ایسنا نوشت: فرمانده سابق نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان، گفت ممکن است واشنگتن از تصمیم خود برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از افغانستان پشیمان شود.

به نقل از اسپوتنیک، دیوید پترائوس، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا و فرمانده سابق نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان، در مصاحبه‌ای با شبکه فاکس نیوز پیش بینی کرد واشنگتن ممکن است از تصمیم خود برای بیرون کشیدن نیروهای آمریکایی از این کشور  پشیمان شود و به احتمال زیاد طالبان پیش از این نفوذ خود را در آنجا گسترش خواهند داد.

 

پترائوس گفت که نمی داند ایا طالبان به زودی کنترل افغانستان را در دست خواهند گرفت یا خیر اما تاکید کرد: از اوضاع فعلی چنین برداشت می‌شود که طالبان قدرت گرفته است.

وی از واشنگتن خواست تا "با دولت افغانستان برای تدوین طرحی برای کمک به تثبیت وضعیت امنیتی، که در واقع از زمان اعلام قصد آمریکا برای خروج از این کشور به طور ملموسی به وخامت گراییده است همکاری کند.

این ژنرال آمریکایی همچنین به سخنان اخیر خود اشاره کرد که اعلام کرده بود نگران است آمریکا از تصمیم خروج نیروهای خود از افغانستان پشیمان شود او گفت: به نظر می‌رسد این تاسف اکنون زودتر از موقع اتفاق بیفتد و این نگران کننده است. پترائوس هشدار داد کنترل طالبان بر افغانستان می‌تواند افغانستان را به کشوری منفور تبدیل کند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1538408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =