اگر قصد خرید ظروف پلاستیکی را دارید باید این نکات را بدانید

همانطور که می دانید ظروف پلاستیکی انواع متفاوتی دارند و انواع شیک و جذابی دارند، اما باید از خودمان این سوال را بپرسیم که در زمان خرید آن ها باید به چه نکاتی دقت کنیم؟

در ادامه مرسه پلاست برند فعال در زمینه عمده فروشی لوازم پلاستیکی آشپزخانه نکاتی را به شما معرفی می کند که حتما در زمان خرید ظروف پلاستیکی به آن ها دقت کنید.

 ۶نکته مهم در خرید ظروف پلاستیکی

۱. قیمت لوازم آشپزخانه را مطابق با بودجه‌تان در نظر بگیرید

یکی از مهم‌ترین عوامل درهنگام خرید لوازم آشپزخانه، قیمت آنها و نیز بودجه‌ای است که به این کار اختصاص داده‌اید. برخی از لوازم آشپزخانه ارزان ‌قیمت و برخی دیگر به‌شدت گران هستند؛ اما دلیل آن چیست؟

چند عامل در تعیین قیمت لوازم آشپزخانه نقش دارند. اندازه وسیله، سبک آن، مواد به‌کاررفته برای ساخت آن و سایر ویژگی‌هایش برخی از این عوامل هستند. همیشه بهتر است وسیله‌ای را بخرید که از حد مجاز بودجه شما فراتر نرود. دلیلش این است که لوازم آشپزخانه سرمایه نیستند که اگر پشیمان شدید، آنها را دوباره بفروشید و به پول تبدیل کنید ...

از سوی دیگر، فکر نکنید وسایل آشپزخانه اهمیت چندانی ندارند و باید ارزان‌ترین آنها را بخرید. بسیاری از لوازم ارزان‌قیمت ممکن است اصلا کیفیت نداشته باشند. ازآنجاکه این لوازم با غذاها و سلامتی شما سروکار دارند، بهتر است به کیفیت آنها توجه کنید. بنابراین دنبال لوازم ارزان و بنجل نباشید، اما بیش‌ازحد گران هم نخرید. بهترین راه حل برای این موضوع خرید از شرکت ها و مغازه های عمده فروشی پلاستیکی است که به شما بهترین قیمت را ارائه می دهند.

۲. اندازه آنها باید متناسب با نیازتان باشد

دومین عامل مهم در انتخاب لوازم آشپزخانه، اندازه آنهاست. اندازه لوازم آشپزخانه به عوامل مختلفی ازجمله نیاز شما و فضای موجود بستگی دارد. به‌عنوان مثال، در هنگام خرید اجاق گاز، باید اجاقی را انتخاب کنید که با نیازهای شما برای آشپزی مطابقت داشته باشد؛ یعنی اگر معمولا مقدار غذاهایی که تهیه می‌کنید زیاد است، باید یک اجاق گاز بزرگ بخرید که از عهده پخت حجم زیاد غذا برآید. از سوی دیگر، اگر اهل پختن شیرینی‌جات و بریان ‌کردن نیستید و به فر نیاز ندارید، اجاق گاز فردار بزرگ به کارتان نمی‌آید ...

علاوه بر نیازهای آشپزی، به فضای آشپزخانه‌تان هم دقت کنید، برای مثال، ظروف و دستگاه‌های بزرگ به فضای بزرگ‌تری هم نیاز دارند.

۳. کار با لوازم آشپزخانه نباید سخت باشد

هنگام تصمیم گیری برای خرید لوازم آشپزخانه، به نحوه عملکرد آن دقت کنید. وسیله‌ای که پیچیده باشد و نتوانید با آن کار کنید، به دردتان نمی خورد. گاهی در هنگام پخت‌ وپز نیاز دارید که سریع کار کنید؛ بنابراین به ‌دنبال وسایل آشپزخانه کاربرپسند باشید که هم کار با آن برایتان راحت ‌تر باشد و هم نگهداری و مراقبت از آن آسان باشد تا دچار مشکل نشوید.

اگر دستگاهی که می‌خرید زمان و انرژی زیادی از شما بگیرد، نه ‌تنها مزیتی به شما ارائه نمی‌کند، بلکه پولتان را هم هدر خواهد داد و وقت شما را بیهوده تلف می کند.

اگر قصد خرید ظروف پلاستیکی را دارید باید این نکات را بدانید

۴.  سبک آنها را با سبک آشپزخانه هماهنگ کنید

معمولا کمتر کسی پیدا می‌شود که به هماهنگی بین سبک محیط و سبک وسایل موجود در آن اهمیتی ندهد. به‌همین ‌ترتیب، برای بسیاری از ما جوربودن وسایل آشپزخانه با محیط آن مهم است. بنابراین قبل از تصمیم ‌گیری، تم اصلی آشپزخانه را تعیین کنید و لوازمی را انتخاب کنید که با تم آن مطابقت داشته باشند. مطابقت رنگ‌ها،  مدرن‌ بودن فضای آشپزخانه یا کلاسیک ‌بودن محیط آشپزخانه و مواردی از این دست را در انتخاب وسایل در نظر بگیرید.

۵.  تمیزکردن آنها باید آسان باشد

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید این است که فرایند تمیزکردن و نگهداری از لوازم آشپزخانه راحت باشد. تمیزکردن محصولات شیشه‌ای نسبتا آسان است و بیشتر آنها برای ماشین ظرفشویی ایمن هستند. این نوع لوازم با روکش نچسب طبیعی ساخته می‌شوند که نیاز به پوشش دیگری ندارد. بااین‌حال این محصولات معمولا به‌ راحتی می‌شکنند و بنابراین باید هنگام استفاده از آنها مراقب باشید.

ظروف فلزی معمولا سخت تمیز می‌شوند، به‌ ویژه اگر نچسب نباشند.  ظروف پلاستیکی هم معمولا بو و رنگ غذاها را به خودشان نمی‌گیرند. بنابراین هنگام خرید، این نکته را مدنظر داشته باشید.

۶.  جنس وسایل آشپزخانه به ترجیح شما بستگی دارد

لوازم آشپزخانه را از مواد مختلفی می‌سازند که هریک از آنها می‌توانند مزایا و معایبی داشته باشند. فلزاتی مانند آلومینیوم، فولاد ضدزنگ، چدن و مس سالهاست در ساخت دیگ، قابلمه و سایر ظروف آشپزخانه کاربرد دارند. بااین‌حال ظروف ساخته‌شده از شیشه و بلور و نیز ظروف پلاستیکی امروزه با شیوه‌های جدیدتری تولید می‌شوند و قدرت تصمیم‌گیری و انتخاب بیشتری به مصرف‌کنندگان می‌دهند.

همیشه بهتر است لوازم آشپزخانه‌ای را بخرید که هم برای انسان و هم برای محیط زیست بی‌خطر باشند. برخلاف فلزاتی مانند آلومینیوم یا مس، وسایل آشپزخانه شیشه‌ای هم ایمن هستند و هم سازگار با محیط‌زیست. بااین‌حال به‌ دلیل محدودیت‌هایی که در تولید ظروف شیشه‌ای وجود دارد و برخی مزایای ظروف فلزی، گاهی ناچار هستیم از آنها استفاده کنیم.

سخن پایانی

امیدوارم که مطالبی که ذکر شد مورد استفاده شما دوستان واقع شود، اگر قصد خرید ظروف پلاستیکی به صورت عمده را دارید به شما برند مرسه پلاست که سالها در زمینه فروش عمده لوازم پلاستیکی فعالیت دارد را پیشنهاد می دهیم. کیفیت محصول، تنوع رنگ و طرح از اصلی ترین مزایای مرسه پلاست هستند. برای مشاوره در خصوص سفارش محصولات کافی است با آن ها تماس بگیرید تا کارشناسان آنها شما را راهنمایی کنند.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1538433