توافق دمشق با مخالفان برای پایان عملیات نظامی در درعا

ایسنا نوشت: نیروهای دولت سوریه و کمیته‌های مرکزی شهر درعا برای لغو محاصره و پایان دادن به عملیات نظامی علیه درعا به توافق رسیدند.

 به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، یک منبع در کمیته مرکزی استان درعا گفت، این کمیته‌ها و نیروهای ارتش سوریه توافق کردند در ازای تحویل تعداد محدودی سلاح فردی و ایجاد سه ایست بازرسی داخل محله‌های درعا که تاکنون مکان آنها مشخص نشده است، حمله به درعا را متوقف کرده، محاصره این شهر را لغو و مسیرهای میان درعا و مرکز آن را طی سه روز آینده از امروز یکشنبه توافق بازگشایی کنند.

 

همچنین یک منبع در جبهه جنوبی وابسته به ارتش آزاد سوریه؛ مخالف دولت دمشق اعلام کرد، نیروهای دولتی صبح روز شنبه تجهیزات نظامی و ۳۰۰ نیرو از حومه شرقی درعا به شهر درعا وارد کردند.

نیروهای دولتی سوریه محله درعا البلد واقع در جنوب شرقی درعا تحت کنترل گروه‌های مخالف را محاصره کردند تا آنها را برای تحویل این محله یا خروج از آن به سمت شمال سوریه تحت فشار قرار دهند.

با وجودی که نیروهای دولتی اواسط ژوئیه ۲۰۱۷ اکثر مناطق درعا را تحت کنترل خود درآورده‌اند اما همچنان گروهی از مخالفان دولت سوریه بر مناطقی از این استان کنترل دارند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1538495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =