چرا قیمت بیت کوین در سه روز اخیر رشد کرد؟

فارس به نقل از بلومبرگ نوشت: در سه روز گذشته شاهد افزایش قیمت ارزهای مجازی در بازار جهانی هستیم و به نظر می‌رسد، برخی اظهارات در این مسیر بی‌تاثیر نبوده است.

امروز هم همانند دیروز و پریروز قیمت بیت کوین حدود هزار دلار افزایش یافت و هم اکنون به ۳۴ هزار و ۶۰۰ دلار رسیده است. در واقع پس از حدود ۶ هفته شاهد آن هستیم که بیت کوین توانسته به شکل نسبی از یک سطح مقاومتی تکنیکال عبور کند.

به نظر می‌رسد اظهارات اخیر ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت خودروسازی تسلا از یک سو و کیتی وود، مدیر موسسه سرمایه‌گذاری آرک از سوی دیگر از جمله اثرگذارترین عوامل رشد قیمت بیت کوین و ارزهای مجازی بوده است.

در معاملات امروز شاهد بودیم که قیمت ارزهای مجازی از سطح متوسط متحرک ۵۰ روزه خود بالاتر رفته و برای پنجمین روز متوالی مثبت شده است. همین هفته پیش بیت کوین در معرض سقوط سنگین قرار داشت؛ چراکه قیمت آن به زیر ۳۰ هزار دلار رسیده بود و کارشناسان و تحلیلگران تکنیکال می‌گفتند، این مسأله می‌تواند باعث ریزش بیشتر قیمت در بازار شود.

اما زمانی که ماسک در یک کنفرانس گفت که وی به دنبال موفقیت بیت کوین است و شرکت اسپیس ایکس متعلق به وی بیت کوین خریده است، شاهد رشد آن بودیم. البته ایلان ماسک اخیرا هم گفته که احتمالا شرکت تسلا دوباره فروش خودرو به بیت کوین را در دستورکار قرار دهد.

کیتی وود هم به شرکت‌ها توصیه کرده که افزودن بیت کوین به سبد دارایی‌های خود را مدنظر قرار دهند.

جک دورسی، سرمایه‌دار آمریکایی و مدیر شرکت‌ اسکوئر هم گفته که بیت کوین یک دارایی مقاوم است.

پانکاج بالانی، مدیرعامل کارگزاری ارزهای مجازی دلتا، اخیرا گفته که برای نخستین بار در چند هفته گذشته ما شاهد نشانه‌های افزایشی در بازار هستیم و انتظار می‌رود که قیمت بیت کوین تا نزدیک کانال ۴۰ هزار دلار افزایش یابد.

به گفته وی؛ نشانه‌ها حاکی از آن است که سطح ۳۵ هزار دلار برای ماه جولای به عنوان سقف قیمتی بیت کوین عمل کرده، اما در عین حال انتظار می‌رود، طی چند ماه آینده این سطح به حمایت تبدیل شده و بیت کوین وارد حمایت ۳۵ تا ۴۰ هزار دلار شود.

۲۲۳۲۲۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1538560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =