اختلاف قیمت مرغ از تولید تا مصرف چقدر است؟

ایسنا نوشت: مشاور عالی اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه قیمت مرغ گرم برای مصرف کننده نباید بیشتر از ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان باشد، گفت: به نظر می رسد عده ای دلال و واسطه مرغ ها را از شبکه خارج، کشتار و با قیمت های بالا عرضه می کنند.

محمدعلی کمالی در پاسخ به این سوال که چرا قیمت مرغ به ۴۰ هزار تومان رسیده است، گفت:تولیدکنندگان باید به میزان نهاده ای که دریافت می کنند و مقداری جوجه ای که می ریزند مرغ زنده با قیمت مصوب ۱۷ هزار و۱۰۰ تومان تحویل دهند. همچنین تولیدکنندگان صاحب مرغ هایشان تا درب مرغداری هستند و اینکه بعد از آن چه اتفاقی می افتد در مسئولیت آنها نیست.

وی ادامه داد: اینکه بعد از کشتار چگونه بخشی از مرغ ها از شبکه خارج می شوند یا در مسیر عمده فروشی تا خرده فروشی چه بر سر آنها می آید برای ما نیز جای سوال دارد، زیرا بخشی از مرغ هایی که با قیمت های بعضا ۴۰ هزار تومان فروخته می شود برچسب تنظیم بازار دارد.

مشاور عالی اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه به نظر می رسد از عمده فروشی تا خرده فروشی نشتی وجود دارد، گفت: رسیدگی به این موضوع در وظایف وزارت صمت و سازمان حمایت است، آنها باید پاسخگو باشند و ربطی به تولیدکننده ندارد.

اختلاف قیمت مرغ از تولید تا مصرف چقدر است؟

گرمای هوا مانع از وزن گیری درست مرغ ها می شود

کمالی به اشاره به اینکه در بخش تولید با چالش هایی مواجه هستیم، تصریح کرد: گرمای هوا باعث شده که ۱۱۳ میلیون جوجه به درستی وزن نگیرند و تولید کمتر شود. از طرفی افزایش قیمت سویا، ذرت، جوجه یکروزه و افزایش کرایه های حمل و نقل هزینه تولید را بالا برده است و در حال حاضر قیمت تمام شده مرغ زنده برای تولیدکنندگان کیلویی ۱۹ هزار و۶۰۰ تا ۱۹ هزار و۹۰۰ تومان است.

وی اضافه کرد: با این حساب قیمت مرغ گرم برای مصرف کننده نباید بیشتر از ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان باشد.

مشاور عالی اتحادیه مرغداران گوشتی در پاسخ به این سوال که این ۱۴ هزار تومان اختلاف قیمت از تولید تا مصرف به جیب چه کسی می رود، گفت:  قیمت های بالای مرغ اصلا مورد تایید ما نیست و  به نظر می رسد عده ای دلال و واسطه مرغ ها را به هر طریقی خارج از شبکه کشتار و با قیمت های بالا به فروش می رسانند.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1539149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =