۰ نفر
۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۳

ایرنا نوشت:

نخست وزیر پاکستان اعلام کرد ، در دیدار اخیرش با 'هیلاری کلینتون'‌ از وی خواسته حامل این پیام به دولت متبوعش باشد که اسلاآباد نقض تمامیت ارضی این کشور در حملات هواپیماهای بدون سرنشین را نخواهد پذیرفت و در صورت عدم توقف آن، خط مشی تازه ای علیه آن بکار خواهد بست.
روزنامه پاکستانی '‌نیشن' نوشت: 'یوسف رضا گیلانی' در نشست جدید کابینه به اعضا اطمینان داده که در دیدار اخیرش با وزیر خارجه آمریکا از وی خواسته است حامل این پیام برای دولت آمریکا باشد که اسلام آباد دیگر نقض تمامیت ارضی این کشور ازسوی آمریکا را نخواهد پذیرفت و از دیدگاه اکثر پاکستانی ها، چنین حملاتی روابط دو کشور را به خطر می اندازد.
'فردوس عاشق عوان'‌ وزیر اطلاع رسانی پاکستان در نشست مطبوعاتی که به دنبال جلسه اخیر کابینه به ریاست نخست وزیر پاکستان برگزار شد، ضمن اعلام این خبر بیان کرد: 'پاکستان در دیدار با وزیر خارجه آمریکا موضع خود را درقبال حملات هواپیماهای بدون سرنشین به آمریکا منتقل کرده و اکنون باید دید آمریکایی ها چه پاسخی به آن خواهند داد'.
این وزیر پاکستانی گفت: 'درصورتی که پاسخ راضی کننده ای ازسوی آمریکا دریافت نشود، پاکستان راهبرد تازه ای را بکار خواهد بست که در آن چگونگی دستیابی به اهداف این کشور و درعین حال، اجتناب از منزوی شدن درعرصه بین المللی لحاظ خواهد شد'.
وزیر اطلاع رسانی پاکستان در پاسخ به پرسشی درباره حادثه 'ایبت آباد' گفت: دولت پاکستان خود را نسبت به تشکیل کمیسیونی مستقل برای بررسی این حادثه متعهد می داند اما هنوز تصمیم گیری درباره رئیس و اعضای این کمیته نهایی نشده است.
وی با اشاره به رایزنی دولت پاکستان با گروه های دخیل برای تشکیل چنین کمیسیونی خاطرنشان کرد: 'دولت خود را نسبت به تشکیل کمیسیونی مستقل با توافق همگانی متعهد می داند تا هیچ کس نتواند پس از تشکیل آن، انگشت اتهام را به سوی دیگری دراز کند'.
وی در رابطه با گزارش حمله تروریست ها به پایگاه دریایی 'مهران'‌ در کراچی گفت: نتایج گزارش تحقیقاتی اولیه در این زمینه ظرف 48 ساعت در اختیار نخست وزیر قرار خواهد گرفت.
به گفته این مقام پاکستانی، '‌رحمان مالک' وزیر کشور پاکستان جزییات بیشتری از این حمله ارایه خواهد داد.
وی خاطرنشان کرد که این گزارش شامل گزارش ناوگان دریایی پاکستان و تحقیقات مشترک نیروهای مسلح و بازخورد این حمله در میان همه سازمان اطلاعاتی کشور خواهد بود.26151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 153931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =