مینو محرز: افزایش تولید واکسن برکت از هفته دوم مرداد/ تهیه پروپوزال برای واکسیناسیون افراد زیر ۱۸ سال

ایلنا نوشت: سرپرست تیم تحقیقاتی واکسن کوو ایران برکت با اشاره به افزایش تولید واکسن برکت از هفته دوم مرداد از تهیه پروپوزال برای واکسیناسیون افراد زیر ۱۸ سال خبر داد.

مینو محرز» سرپرست تیم تحقیقاتی واکسن کوو ایران برکت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره تزریق عمومی این واکسن، بیان کرد: ما واکسن‌ها را تحویل وزارت بهداشت دادیم، تزریق آن‌ها در دست وزارتخانه است و خارج از حوزه این وزارتخانه تزریقی انجام نخواهد شد.

وی ادامه داد: واکسن برکت تا الان روی افراد ۱۸ سال به بالا مطالعه می‌شده، اما الان در حال تهیه‌ی پروپوزالی هستیم که واکسن را برای افراد زیر ۱۸ سال هم مطالعه کنیم، مجوز که بگیرد، بقیه‌ی مراحل هم انجام خواهیم داد.

محرز افزود: چون در هر حال باید مدارس هم فعالیت‌شان را مطابق قبل از سر بگیرند.آمریکا و اروپا هم اول مطالعه‌ی واکسن را بر روی افراد بالای ۱۸ سال انجام دادند و بعد از موثر بودن پروژه، شروع به مطالعه‌ی گروه سنی پایین‌تر کردند.

سرپرست تیم تحقیقاتی واکسن کوو ایران برکت گفت: اخیرا یک میلیون واکسن را به وزارت بهداشت تحویل دادیم، الان هم تعدادی دیگر تحویل داده شده و از هفته دوم مرداد ماه میزان تولید خیلی بالاتر خواهد رفت و در واقع در هفته به چند میلیون دز خواهد رسید.

محرز افزود: واکسن برکت دو کارخانه دارد که یکی صنعتی و دیگری نیمه صنعتی است، کارخانه‌ی صنعتی که راه بیفتد به هفته‌ای ۲ میلیون دز واکسن خواهیم رسید.

وی در مورد رژیم غذایی و دارویی بعد از تزریق واکسن ادامه داد: مردم به اطلاعات فضای مجازی در مورد این موارد اصلا توجه نکنند، با توجه به اینکه باید قبل و بعد از تزریق واکسن حتما از ماسک استفاده کنند، نیازی به استفاده از دارو یا مواد غذایی خاصی بعد از تزریق هم ندارند.

محرز افزود: فقط اگر دچار تب یا سردرد شدند از یک مسکن معمولی استفاده کنند و اگر داروی خاصی روزانه مصرف می‌کنند بعد از واکسیناسیون همچنان مصرف دارو را ادامه دهند، تنها نکته‌ی مهم این است که چون درگیر جهش‌های مختلف ویروس هستیم حتما از ماسک استفاده کنند، چون  احتمال ابتلای مجدد وجود دارد.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1539388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =