موج‌های جدید کرونا به راحتی فروکش نمی‌کنند/ نشانه‌های کرونای دلتا در ۷۰ درصد مبتلایان

فارس نوشت: رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: موج‌های جدید کرونا به راحتی فروکش نمی‌کنند، با توجه به حجم بستری‌ها و مراجعات سرپایی برای درمان کرونا در کشور به نظر می‌رسد که ما به این زودی‌ها به نقطه مطلوب نمی‌رسیم.

علیرضا ناجی ویروس شناس گفت: متاسفانه اوضاع کشور از نظر آمار شیوع ویروس کرونا مناسب نیست.

وی افزود: تصمیم‌گیری‌های نامناسب و دیرهنگام باعث می‌شوند تا بحران‌های متعدد و متنوع در پاندمی کرونا شکل بگیرند.

رئیس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: قوانین مرتبط با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بیشتر اوقات مورد نظارت و اجرای دقیق قرار نمی‌گیرند.

وی با اشاره به این که موج‌های جدید کرونا به راحتی فروکش نمی‌کنند، عنوان کرد: با توجه به حجم بستری‌ها و مراجعات سرپایی برای درمان کرونا در کشور به نظر می‌رسد که ما به این زودی‌ها به نقطه مطلوب نمی‌رسیم.

علیرضا ناجی با اشاره به این که حدود ۵ تا ۱۰ درصد از بیماران مبتلا به کرونا به طور خانگی مورد درمان قرار می‌گیرند، اظهار داشت: واکسیناسیون عمومی مهم‌ترین و موثرین عامل برای کنترل ویروس کرونا است.

وی با بیان این که پیک‌های چهارم و پنجم کرونا با سناریوی یکسان به راه افتاند، تصریح کرد: ما باید قبل از همه‌گیری جهش دلتا استان‌های مشکوک را قرنطینه می‌کردیم.

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: در حال حاضر نشانه‌های جهش دلتا در حدود ۷۰ درصد از مبتلایان به کرونا دیده می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در برنامه «روزنه» گفت: ممکن است برخی از واکسن‌ها در مقابل جهش دلتا مصونیت کامل و دقیقی ایجاد نکنند، اما همین واکسن‌ها در مسیر کنترل پاندمی کرونا موثر هستند.

علیرضا ناجی با اشاره به سفرهای اخیر مردم در تعطیلات هفته‌ی گذشته،در برنامه روزنه توضیح داد: ما در برخی از مواقع باید قرنطینه را با راهکارهای نظامی به طور دقیق و جدی اجرا کنیم.

۲۳۵۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1539423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =