۰ نفر
۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
۳ سال دیگر ظرفیت بهشت‌زهرا پر می‌شود

فارس نوشت: بهشت‌زهرا حداکثر تا سه سال دیگر پاسخگوی نیاز شهر تهران است.مدیران شهری برای ساخت گورستان شهر موضوعات متعددی اعلام کردند اما هنوز مشخص نیست که گورستان جدید کجاست و شورای شهری‌ها در روزهای پایان عمر خود فقط به یک فوریت لایحه مکان‌یابی، تملک و احداث آرامستان‌های جدید رأی مثبت دادند.

سعید خال رئیس سازمان بهشت‌زهرای شهرداری تهران می‌گوید: بهشت‌زهرا در ۲۵ تیر ۱۳۴۹ افتتاح شد و ۵۳ سال از عمر خود را سپری می‌کند. در آن زمان بهشت‌زهرا برای سی سال پیش‌بینی شده بود، اما در سال ۱۳۷۸ یعنی دو سال زودتر از موعد مقرر پر شد و دوباره توسعه پیدا کرد.

وی ادامه داد: حداکثر تا سه سال آینده بهشت‌زهرا پاسخگوی نیازهای شهر تهران است و لذا شهرداری تهران براساس الگوهای پیشرفته تدفین در دنیا، آرامستان و تدفین را به صورت چندگزینه‌ای و پراکنده انجام می‌دهد بنابرانی تفکر جدیدی در این دوره مدیریت شهری تیمی را مکلف کرد تا براساس اصول علمی، آرامستان‌های آینده تهران را مکان‌یابی کنند. 

زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در این باره می‌گوید: شرایط بهشت‌زهرا از دو سال پیش تاکنون بسیار مورد توجه بوده است و برخی از طرح‌ها و لوایحی که در روزهای آخر عمر شورا به صحن می‌رسد، در قالب یک فوریت و دو فوریت نتیجه کار شش‌ماهه و یکساله است که به سرانجام رسیده و نباید این چنین درنظر بگیریم که در روزهای آخر به این فکر افتاده‌ایم.

به گفته نوری، از دو سال گذشته کمیسیون سلامت و محیط زیست روی این موضوع کار کرده و جلساتی داشته و آن را کارشناسی و به شهرداری ارائه کرده است و امروز این طرح توسط شهرداری به صحن آمده و لذا کاملاً کارشناسی شده است. 

براساس این گزارش، در اواخر دهه هشتاد شهرداری تهران با طرح پیشنهاد احداث آرامستان در غرب و شرق تهران، به دنبال ذخیره‌سازی مکانی برای دفن اموات در روزهای عادی و بحرانی بود. چندین نقطه پیشنهاد شد، اما هرکدام از آنها به دلایلی حذف شد و درنهایت مکانی برای گورستان جدید تهرانی‌ها درنظر گرفته نشد. برخی می‌گفتند اگر آرامستان تهرانی‌ها در غرب باشد، به دلیل مسائل زیست محیطی و وزش باد، آلودگی‌ها منتقل می‌شود و البته در شرق هم معارض‌هایی وجود داشت. 

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1539437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =