ورود سامانه بارشی به کشور/ کاهش دما تا ۱۲ درجه در برخی نقاط

ایسنا نوشت: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت از ورود سامانه بارشی به کشور طی امروز (۶ مرداد ماه)‌ وکاهش دما تا ۱۲ درجه سانتیگراد در شمال کشور خبر داد.

صادق ضیائیان افزود: امروز(۶ مردادماه) با ورود سامانه بارشی از شمال غرب و شمال به کشور روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه (۶، ۷ و ۸ مرداد ماه) در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، کردستان، زنجان، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش باران، وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

وی افزود: شدت بارش امروز و فردا (۶ و ۷ مردادماه) در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان خواهد بود. شنبه و یکشنبه (۹ و ۱۰ مردادماه) در برخی مناطق گیلان، مازندران، ارتفاعات گلستان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و شمال کردستان، زنجان و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان وقوع رگبار پراکنده رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیائیان از امروز تا آخر هفته (۶ تا ۸ مردادماه) در شمال شرق، شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد. در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل و شرق خراسان جنوبی با طوفان گرد و خاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا همراه خواهد بود.

وی اضافه کرد: امروز(۶ مردادماه) سرعت وزش باد در جنوب غرب کشور افزایش می‌یابد، از این رو خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا در خوزستان و غرب ایلام دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: از امروز تا آخر هفته (۶ تا ۸ مردادماه) در شمال غرب، سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شمال شرق کشور دمای هوا بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد و از پنجشنبه (۷ مردادماه) در سایر نقاط کشور کمی از گرمای هوا کاسته می‌شود.

ضیائیان افزود: طی پنج روز آینده شرق دریای عمان  و از امروز تا پنجشنبه (۶ تا ۷ مردادماه) دریای خزر و پنجشنبه شمال خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران پنجشنبه (۷ مردادماه) صاف در بعد از ظهر نیمه ابری و وزش باد و احتمال بارش پراکنده با بیشترین و کمترین دمای ۳۶ و ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان پایتخت پس فردا (۸ مرداد ماه) صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد خواهد بود و دمای هوا در گرم‌ترین و خنک ترین زمان به ۳۵ و ۲۴ درجه سانتیگراد می‌رسد.

ضیائیان در پایان اظهار کرد: طی امروز و فردا (۶ و ۷ مردادماه) اهواط با بیشینه دمای ۵۱ و ۴۸ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با بیشترین دمای ۲۱ و ۱۸ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور پیش‌بینی‌ می‌شوند.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1539450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =