۰ نفر
۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
هوای تهران خنک می‌شود اما آلوده

ایسنا نوشت: از امروز تا جمعه (۶ تا ۸ مردادماه) کاهش دما در استان تهران و طی روز جاری افزایش غلظت آلاینده‌ها و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد پایتخت مورد انتظار است.

در استان تهران طی چهار روز آینده آسمانی صاف تا نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد و در مناطق شمالی استان در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود. از امروز تا شنبه (۶ تا ۹ مردادماه) به‌ویژه بعدازظهر پنجشنبه تا جمعه شب گاهی وقوع رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در ساعات عصر و شب در نیمه جنوبی استان گاهی وزش باد شدید و خیزش موقتی گرد و خاک مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران پنجشنبه (۷ مردادماه) در ساعات عصر و شب در سطح استان احتمال بارش وجود دارد همچنین از امروز تا جمعه (۶ تا ۸ مردادماه) کاهش دما پیش‌بینی می‌شود بگونه‌ای که چهارشنبه شب ۴ تا ۷ درجه سانتیگراد کاهش دما مورد انتظار است.

بنابر پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، صبح روز چهارشنبه (۶ مردادماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از شرایط ناپایدار جوی و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است، اگرچه در برخی مناطق پرتردد افزایش غلظت آلاینده‌ها و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس مورد انتظار است.

کاهش تندی باد در طی روز تاحدودی پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد همچنین با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن، در ساعات بعدازظهر افزایش غلظت این آلاینده و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پیش‌بینی می‌شود.

افزایش تدریجی تندی باد تا اواخر وقت چهارشنبه (۶ مردادماه) سبب کاهش غلظت ذرات معلق خواهد شد، هرچند با وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات، گسیل گردوخاک از مناطق مستعد و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

کاهش تندی باد تا صبح روز پنجشنبه (۷ مردادماه) سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها خواهد شد اگرچه با توجه به کاهش تردد خودروها در روز تعطیل از شدت کمتری برخوردار است و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت.

حاکمیت جو نسبتاً آرام از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد علاوه براین افزایش غلظت آلاینده ازن در ساعات بعدازظهر کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق را به دنبال خواهد داشت. شبا افزایش نسبی تندی باد و رشد ناپایداری جوی تا شامگاه پنجشنبه پیش‌بینی می‌شود که کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار بگیرد.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۷ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۳ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1539463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =