رصدخانه سرمایه اجتماعی در قزوین راه‌اندازی می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: یکی از نیازهای مهم استان برای افزایش سرمایه اجتماعی تاسیس رصد خانه سرمایه اجتماعی است که دانشگاه امام خمینی (ره) مکان مناسبی برای این طرح است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ منوچهر حبیبی، معاون سیاسی استاندار قزوین در جلسه کارگروه اجتماعی گفت: تمامی فعالیت ها و جلسات استان باید منتهی به افزایش سرمایه اجتماعی شود .

او بیان کرد: سرمایه اجتماعی برای استان و کشور بسیار حائز اهمیت است و باید شورای هماهنگی و بررسی سرمایه اجتماعی عوامل موثر بر تقویت و تضعیف شاخص‌های افزایش سرمایه اجتماعی را به صورت تخصصی بررسی کند.

معاون سیاسی استاندار با بیان اینکه افزایش سرمایه اجتماعی مهم ترین رسالت فعالان حوزه فرهنگی است، تصریح کرد: یکی از تفاوت هایی که بین حوزه فرهنگی و سایر حوزه ها است؛ عملکرد غیر شفاف و غیر قابل اندازه گیری حوزه فرهنگی است .

حبیبی با تاکید بر اینکه نظارت‌ها در افزایش سرمایه اجتماعی باید بیش از گذشته مورد حمایت قرار گیرد، تصریح کرد:  سرمایه اجتماعی استان به نسبت سرانه استاندارد در حد متوسط است و باید ارتقا یابد

اوادامه داد: سرمایه اجتماعی استان نسبت به سال۹۴ در حال افزایش است اما با راه‌اندازی رصد خانه سرمایه اجتماعی می‌توان استان را با شتاب بیشتری در مسیر توسعه اجتماعی پیش برد.

معاون سیاسی استاندارهمچنین تصریح کرد: در این رصد خانه، نقش دستگاه‌های اجرایی و تقویت این حوزه باید مورد نظارت قرار گیرد چراکه سرمایه اجتماعی مهمترین عامل  توسعه استان در تمامی زمینه‌ها است.

48 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1539517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =