جلالی: روابط ایران و روسیه در دولت جدید مستحکم‌تر می‌شود

نشست سفرای کشورهای اسلامی مقیم روسیه در حاشیه دوازدهمین نشست بین المللی اقتصادی «روسیه و جهان اسلام» در شهر «کازان» پایتخت جمهوری تاتارستان روسیه برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین، در نشست سفرای ۲۸ کشور اسلامی  مقیم  روسیه، سفرای شرکت کننده درباره روابط ضرورت تقویت روابط کشورهای اسلامی با یکدیگر  در حوزه های  مختلف بحث و تبادل نظر کردند.  
 در این نشست که با حضور «رستم مینیخانف» رئیس جمهوری تاتارستان، برگزار شده بود، او طی سخنانی ارتباط با  کشورهای اسلامی را از اولویت های سیاست خارجی روسیه دانست و اظهار کرد: تاتارستان آماده همکاری با کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در عرصه های مختلف نفت، ماشین سازی، تولید کامیون و محصولات کشاورزی است .

کاظم جلالی سفیر کشورمان در روسیه نیز در این نشست در سخنرانی خود ضمن اشاره به ارتقا روابط روز افزون ایران و روسیه اظهار امیدواری کرد که در دولت جدید جمهوری اسلامی ایران به ریاست حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی  روابط دو کشور مستحکم‌تر شود.  

جلالی با بیان اینکه ولادیمیر پوتین اولین رهبر جهان بود که برای حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری منتخب ایران پیام تبریک فرستاد، تصریح کرد: این به معنای اراده جدی فدراسیون روسیه برای گسترش بیش از پیش روابط با جمهوری اسلامی ایران است.

جلالی با اشاره به سفر ابراهیم  رئیسی به جمهوری تاتارستان در سال‌های پیش، روابط تهران و جمهوری تاتارستان را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار کرد : جمهوری تاتارستان از گذشته تاریخ  افتخارآمیزی  داشته است و خوشحالیم که الان هم بسترساز همکاری های کشورهای اسلامی است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1539774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =