پیام تسلیت سیدعباس صالحی برای درگذشت محمدسرور رجایی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پیام درگذشت محمدسرور رجایی، شاعر و نویسنده، او را تلاش‌گری فرهنگی دانست که برای ایجاد دوستی و مودت، میان شاعران و نویسندگان ایران و افغانستان فعالیت می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیام تسلیتی را برای درگذشت محمدسرور رجایی، شاعر و نویسنده افغانستانی مقیم ایران، منتشر کرد.

در این پیام آمده است:

«ایران عزیز ما سال‌هاست میزبان گروهی بزرگ از شاعران و نویسندگان عزیز هم‌زبان افغانستانی است. این میزبانی و همدلی، بدون تردید در رشد شانه‌به‌شانهٔ ادبیات در هر دو سرزمین تاثیر داشته است.

در این میان تعدادی تنها به نوشتن و سرودن می‌پردازند و گروهی دیگر عزیزانی هستند که علاوه بر کار خلاقهٔ ادبی برای گسترش رابطه و ایجاد همدلی و همراهی بین شاعران و نویسندگان دو کشور تلاش می‌کنند.

زنده‌یاد محمدسرور رجایی بدون تردید یکی از مهم‌ترین چهره‌های این گروه بود. او که علاوه بر توفیق در نوشتن، سال‌ها با مدیریت «خانه ادبیات افغانستان» و «دفتر شعر و داستان افغانستان در حوزه هنری» و اخیرا پژوهش گسترده در باب شهدای افغانستانی در دفاع مقدس و شهدای ایرانی در دوره مقاومت و جهاد آن کشور، منشأ خیر و برکت و ایجاد دوستی و مودت میان شاعران و نویسندگان دو کشور شده بود.

اینجانب، درگذشت ایشان را به خانواده ایشان  و جامعه ادبی افغانستان و ایران تسلیت گفته و آرزو می‌کنم که رشته مودت اهالی فرهنگ دو سرزمین عزیز مستحکم‌تر شود چنان که امید و هدف آن عزیز از دست رفته بود.»

محمدسرور رجایی، پس از ابتلا به کرونا و بستری شدن در بیمارستان، صبح امروز (پنجشنبه ۷ مرداد) در سن ۵۲ سالگی درگذشت.

او از سال ۱۳۷۳ به ایران مهاجرت کرده و مدیریت خانه ادبیات افغانستان و مدیریت دفتر شعر و داستان افغانستان در حوزه هنری را بر عهده گرفته بود.

«از دشت لیلی تا جزیره مجنون»، «ماموریت خدا»، «در آغوش قلب‌ها»، «گل‌های باغ کابل» و «اشعار و خاطرات مردم افغانستان از امام خمینی»، بخشی از کتاب های منتشر شده اوست.

 ۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1539854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    5 0
    خداوند بیامرزدشان
  • CA ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    5 0
    روانشان شاد باد