نفس لیگ برتر حبس شد!

مسابقات هفته سی‌ام لیگ برتر فوتبال امشب در حالی برگزار می‌شود که دو تیم پرسپولیس و سپاهان شانس قهرمانی دارند و هر دو تیم در تهران به مصاف حریفان خود می‌روند.

زاوش محمدی: لیگ برتر بیستم به ایستگاه پایانی رسید. در حالی بازی های هفته سی ام لیگ برتر امشب برگزار می شود که تعیین تیم های قهرمان و سقوط کننده هنوز مشخص نشده است. گرچه ماشین سازی سقوطش مسجل شده اما از بین سه تیم سایپا، دوب آهن و نفت مسجد سلیمان، یک تیم به لیگ یک سقوط می کند. در بالای جدول هم هنوز قهرمان لیگ مشخص نشده و پرسپولیس و سپاهان برای رسیدن به جام قهرمانی تلاش می کنند. پرسپولیس در حال حاضر با ۶۴ امتیاز صدرنشین است و سپاهان با دو امتیاز کمتر منتظر لغزش سرخپوشان مقابل پیکان هستند تا بتوانند جام قهرمانی را به اصفهان ببرند.

پیکان - پرسپولیس

دیدار پرسپولیس و پیکان یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته پایانی لیگ برتر فوتبال محسوب می‌شود و سرخپوشان پایتخت با پیروزی در این بازی می‌توانند برای پنجمین بار متوالی قهرمان لیگ برتر فوتبال شوند. پرسپولیس هفته گذشته با برتری پرگل مقابل تیم تراکتور با ۶۴ امتیاز صدرنشینی خود را در لیگ برتر فوتبال تثبیت کردند. پرسپولیس اگر در این بازی به تساوی برسد باید منتظر نتیجه بازی استقلال و سپاهان باشد. در صورت تساوی پرسپولیس و پیکان، سپاهان با پیروزی بیش از ۳ گل در تهران مقابل استقلال می تواند با تفاضل گل بهتر نسبت به سرخپوشان تهرانی، جام قهرمانی را به اصفهان ببرد.

گل محمدی به خوبی می‌داند که یک لغزش از تیمش باعث می‌شود که جام قهرمانی از دست این تیم بیفتد و به سپاهان برسد، به همین علت تیمش را با تمام قوا به زمین مسابقه می‌فرستد.

نفس لیگ برتر حبس شد!

استقلال - سپاهان

دیدار استقلال و سپاهان یکی از بازی‌های حساس هفته پایانی به شمار می‌آید و طلایی پوشان اصفهانی به دنبال پیروزی در این بازی هستند تا با لغزش احتمالی پرسپولیس بتوانند جام قهرمانی را به اصفهان ببرند. شاگردان نویدکیا رقابت تنگاتنگی با سرخپوشان پایتخت برای قهرمانی دارند و آن‌ها با پیروزی برابر تیم همشهری خود ذوب آهن به کسب قهرمانی در هفته پایانی لیگ برتر فوتبال امیدوار باقی ماندند. از طرف دیگر هم هواداران پرسپولیس در این بازی برای اولین بار دوست دارند استقلال پیروز شود تا تیم شان راحت به مقام قهرمانی برسد. سومی استقلال در جدول لیگ قطعی است و این تیم هر نتیجه‌ای مقابل سپاهان بگیرد تغییری در جایگاهش در جدول لیگ نخواهد داشت اما سپاهان باید با اختلاف ۳ گل تیم استقلال را شکست بدهد تا برای قهرمانی شانس داشته باشد.

آخرین شکست استقلال در لیگ برتر مقابل پرسپولیس در هفته بیست و دوم بود و بعد از آن شاگردان فرهاد مجیدی روی نوار موفقیت گام برداشته‌اند. سپاهان هم آخرین باختش در هفته سیزدهم مقابل پدیده بود و بعد از آن به هیچ عنوان شکست نخوردند. 

نفس لیگ برتر حبس شد!

صنعت نفت آبادان- ماشین سازی

تیم فوتبال صنعت نفت آبادان هفته گذشته در دربی جنوب با ۲ گل برابر تیم فولاد شکست خورد و با ۳۴ امتیاز در جایگاه یازدهم قرار دارد. جایگاه صنعت نفت آبادان به صورتی است که نتیجه بازی با ماشین سازی در سرنوشت این تیم آبادانی تاثیر نمی‌گذارد، اما این تیم آبادانی تلاش خود را می‌کند تا با پیروزی فصل بیستم را به پایان برساند و کار راحتی هم در بازی روز جمعه پیش رو دارد. در آن طرف، تیم فوتبال ماشین سازی که سقوطش به لیگ دسته یک قطعی شده است، هفته گذشته مقابل پیکان شکست سنگینی متحمل شد و این تیم تبریزی برای اعاده حیثیت به مصاف حریف آبادانی خود می‌رود.  بازی رفت ۲ تیم با نتیجه یک بر صفر به نفع ماشین سازی به پایان رسید.

آلومینیوم اراک - نفت مسجدسلیمان

تقابل دو سرمربی سابق استقلال در اراک دیدنی است. جایی که تیم علیرضا منصوریان مقابل تیم محمود فکری قرار می‌گیرد. البته آلومینیوم که اولین فصل حضورش در لیگ برتر را تجربه می‌کند، در این فصل نتایج خوبی گرفت و اکنون با ۳۷ امتیاز در رده نهم جدول جا خوش کرده  و اگر بتواند نفت را شکست بدهد در آنصورت ممکن است دو پله در جدول لیگ صعود کند که فرق زیادی به حال این تیم ندارد. حکایت نفت مسجدسلیمان  در این بازی متفاوت است و شاید این مسابقه برایشان حکم مرگ و زندگی پیدا کند. نفت مسجدسلیمان ۵ باخت متوالی داشت و به منطقه خطر رسیده دو باخت آخر فکری مقابل استقلال و مربی استقلالی گل‌گهر رقم خورده است و اکنون باید مقابل سومین استقلالی بازی کند. نفت در صورتیکه مقابل آلومینیوم شکست بخورد و دو تیم سایپا و ذوب آهن پیروز شوند، در کمال ناباوری به لیگ یک سقوط خواهد کرد. اتفاقی که یک کابوس بزرگ برای هواداران نفت مسجدسلیمان است.  بازی رفت دو تیم با نتیجه ۲ بر یک به سود آلومینیوم به پایان رسید.

نفس لیگ برتر حبس شد!

گل گهر سیرجان- نساجی مازندران

تیم فوتبال گل گهر سیرجان هفته گذشته مقابل تیم نفت مسجد سلیمان به برتری دست یافت و با ۴۴ امتیاز در جایگاه چهارم قرار دارد. شاگردان قلعه نویی شانس زیادی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا دارند به همین علت آن‌ها به دنبال پیروزی در بازی پایانی خود هستند تا فصل آینده در آسیا حضور داشته باشند. در آن طرف، تیم فوتبال نساجی مازندران هفته گذشته با وجود شکست مقابل تیم استقلال در جایگاه دوازدهم باقی ماند و در لیگ برتر فوتبال ماندنی شد. ساکت الهامی از زمانی که هدایت نساجی مازندران را برعهده گرفته، نتایج خوبی با این تیم شمالی در لیگ برتر فوتبال به دست آورده و همین موضوع باعث شده که مدیران این باشگاه به دنبال تمدید قرارداد با این مربی باشند.  بازی رفت ۲ تیم با نتیجه ۲ بر یک به نفع تیم گل گهر سیرجان به پایان رسید.

پدیده - فولاد

در این بازی هم شاهد تقابل دو مربی استقلالی هستیم. جایی که سیدمهدی رحمتی مقابل جواد نکونام قرار می‌گیرد. پدیده بعد از مشکلات مالکیتی و مدیریتی که داشت در نهایت روی پای خود ایستاد و در جایگاه هشتم جدول لیگ ایستاد که رتبه مناسبی برای این تیم محسوب می‌شود. شاگردان رحمتی اگر در این بازی پیروز شوند شانس صعود یک پله‌ای در جدول لیگ را خواهند داشت اما فولاد خوزستان اگر سه امتیاز را بگیرد در آنصورت شانس رسیدن به رتبه چهارم را خواهد داشت و ممکن است بازهم در لیگ قهرمانان آسیا فصل آینده حضور داشته باشد. به همین دلیل این مسابقه اهمیت زیادی برای شاگردان نکونام دارد. تیم فولاد در نیمه نهایی جام حذفی هم با قرعه نسبتا راحتی مواجه شده و ۱۳ مرداد در اهواز میزبان ملوان بندر انزلی است. مسابقه رفت دو تیم با نتیجه ۲ بر صفر به سود فولاد تمام شد.

نفس لیگ برتر حبس شد!

تراکتور- سایپا

تیم فوتبال تراکتور هفته گذشته برابر پرسپولیس شکست سنگینی متحمل شد و با کسب ۴۲ امتیاز در جایگاه ششم قرار دارد. شاگردان کریمی با پیروزی برابر نارنجی پوشان سایپا می‌توانند رتبه چهارم را به دست آورند و به کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا امیدوار باشند به شرطی که تیم‌های گل گهر سیرجان و فولاد برابر حریفان خود امتیاز از دست بدهند. در آن طرف، تیم فوتبال سایپا هفته گذشته مقابل تیم آلومینیوم اراک به برتری دست یافت و با ۲۶ امتیاز در رتبه پانزدهم قرار دارد. نارنجی پوشان سایپا یکی از کاندیدای سقوط به لیگ دسته یک هستند و آن‌ها نیاز مبرم به ۳ امتیاز بازی با تراکتور دارند تا در لیگ برتر فوتبال ماندنی شوند، اما کار سختی در تبریز پیش رو دارند. بازی رفت ۲ تیم با نتیجه ۲ بر یک به نفع تراکتور به پایان رسید.

ذوب آهن - مس رفسنجان

ذوب آهن برای بقا در لیگ برتر یک راه بیشتر ندارد و آن هم برد در آخرین مسابقه فصل است. ذوبی‌ها اگر بتوانند مس رفسنجان را شکست بدهند به احتمال فراوان در لیگ برتر ماندگار خواهند شد. ذوب دو شکست متوالی مقابل نساجی و سپاهان داشت که باعث شد کارش به روز آخر کشیده شود. مس رفسنجان اما با خیلی راحت در رده دهم جدول جا خوش کرده است. بازیکنان این تیم انگیزه زیادی برای برد ندارند و همین مساله می‌تواند به ذوب آهن برای پیروزی کمک کند.جمعه شب مشخص می‌شود که تیم دوم اصفهان در لیگ برتر ماندگار می‌شود یا باید با سطح اول رقابت‌های باشگاهی کشور وداع کند. مسابقه رفت دو تیم با نتیجه ۳ بر یک به سود مس به پایان رسیده بود.

بیشتر بخوانید:

دلایل باخت ایران مقابل کانادا از زبان آلکنو 

آبروی ورزش ایران در خطر

دو طلای وزنه‌برداری برای ماست اما به یک شرط

۲۵۶ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1539856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    0 3
    بعد از دو پیروزی مشکوک پرسپولیس با تفاضل گل زیاد معلوم هست امشب هم پیکان بازنده هست تا این تیم قهرمان بشه