۰ نفر
۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه

ایسنا نوشت: نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به اینکه بازار سکه و طلا باوجود ثبات تقریبی، از روز گذشته (پنجشنبه) افزایش قیمت را تجربه کرده است، وضعیت این بخش اقتصادی در هفته پیش رو را پیش‌بینی کرد و احتمال ثبت رکورد جدید برای آن درنظر گرفت.

محمد کشتی‌آرای با بیان اینکه برای بازار سکه و طلا داخلی در این هفته دو تحلیل وجود دارد، اظهار کرد: تا روز چهارشنبه که پایان فعالیت رسمی بازار بوده است، روند بازار به یک صورت بود اما از روز گذشته (پنجشنبه) که بازار رسمی تعطیلی بود، قیمت‌ها به یکباره افزایش قابل توجهی پیدا کرد. از ابتدای هفته تا روز چهارشنبه، تغییرات اونس جهانی بسیار مختصر بود و حتی پنج دلار کاهش قیمت داشتیم.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: برخلاف اونس جهانی طلا، نرخ ارز حدود ۱۰۰۰ تومان افزایش داشت و در آخرین معاملات روز چهارشنبه تا ۲۵ هزار و ۶۰۰ تومان هم بالا رفت. از همین روی تحت تاثیر افزایش نرخ ارز، قیمت سکه تا ۱۱ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان افزایش یافت و سایر قطعات سکه هم به همین صورت مشمول افزایش شدند و هر مثقال طلا هم با حدود ۱۸۵ هزار تومان به چهار میلیون و ۶۸۰ هزار تومان و هر گرم طلا ۱۸ عیار هم به یک میلیون و ۹۳ هزار و ۵۰۰ تومان می‌رسد که افزایش حدودا ۴۰ هزار تومانی برای هر گرم طلا ۱۸ عیار بوده است.

وی اعلام کرد: اما از روز گذشته قیمت جهانی طلا یکباره افزایش پیدا کرد و تا هر اونس ۱۸۳۲ دلار پیش‌ رفت که به نسبت روز شنبه حدود افزایش ۲۶ دلاری داشته است. از سوی دیگر در معاملاتی که روز گذشته شکل گرفته، قیمت ارز نیز از کانال ۲۵ هزار تومان به کانال ۲۶ هزار تومان افزایش پیدا کرد. در آخرین معاملات رسمی روز چهارشنبه، هر دلار تا ۲۵ هزار و ۶۰۰ تومان رسیده بود اما روز گذشته یکباره نرخ ارز به ۲۶ هزار تومان افزایش یافت و این در حالی بود که بانک‌ها و بازارها تعطیل بودند. 

این مقام صنفی تصریح کرد: بنابراین افزایش نرخ ارز همراه با افزایش قیمت اونس جهانی، یک سیر صعودی را برای قیمت سکه و طلا ایجاد کرد. براین اساس روز گذشته (پنجشنبه)، قیمت سکه تا ۱۱ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد و این در حالیست که در آخرین معاملات روز چهارشنبه که بازار بسته شد، قیمت سکه زیر ۱۱ میلیون تومان بوده است. همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز بعد از مدت‌ها از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان فراتر رفت و به یک میلیون و ۱۸۵ هزار تومان به ازای هر گرم رسید. 

پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه

کشتی‌آرای خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد با توجه به تحولات سیاسی و تحولات بازارهای جهانی که منجر به افزایش قیمت اونس طلا شده است، همراه با افزایش نرخ ارز، از روز شنبه (فردا) قیمت‌های جدیدی را خواهیم داشت و پس از پنج - شش ماه یک رکورد جدیدی قیمتی رقم خواهد خورد.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره آخرین قیمت‌ها نیز گفت: هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۱۱ میلیون تومان و هر قطعه سکه تمام بهار طرح جدید ۱۱ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان قیمت دارد. همچنین هر قطعه نیم سکه به پنج میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و ربع سکه به سه میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسیده‌اند. سکه‌های یک گرمی دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان نیز در آخرین معاملات روز گذشته قیمت دارند. به همین ترتیب هر مثقال طلای ۱۷ عیار به چهار میلیون و ۸۶۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۲۲ هزار تومان رسیده است.  

وی افزود: این در حالی است که در آخرین معاملات روز چهارشنبه، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، سکه تمام بهار طرح جدید ۱۱ میلیون تومان، نیم سکه پنج میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قیمت داشته‌اند. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار چهار میلیون و ۶۹۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۸۴ هزار و ۵۰۰ تومان بوده‌اند. 

این مقام صنفی در رابطه با وضعیت حباب سکه نیز اظهار کرد: افزایش قیمت سکه، حباب سکه را بزرگتر کرده و در حال حباب سکه تا ۵۰۰ هزار تومان افزایش داشته است. به سبب نوسانات بسیاری که سکه در روز چهارشنبه داشت، حباب سکه از ۳۸۰ هزار تومان تا ۴۵۰ هزار تومان در نوسان بود که از در روز پنجشنبه با افزایش قیمت سکه، جباب سکه نیز به حدود ۵۰۰ هزار تومان رسید.   

223227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1540054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =