بیشترین نرخ سود سپرده بانک ها در سال ۱۴۰۰

بانک اول - جدید ترین برروزرسانی سود پرداختی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری به سپرده گذاران در سال 1400

به گزارش بانک اول بی شک مطمئن ترین و کم ریسک ترین محل برای سرمایه گذاری پول  بانک ها هستند. به گفته یک اقتصاد دان بزرگ سود بیشتر همواره با ریسک بالاتر همراه است.

ممکن است بسیاری از بازار ها مثل بازار ارزهای دیجیتال یا بورس - طلا- ارز و دلار و ... به یکباره رشد شارپی داشته باشند و در مدت کمی سودی چند برابر بانک نصیب سرمایه گذاران کنند ولی عکس این موضوع هم ممکن است اتفاق بیافتد . یعنی بازار دارایی های ذکر شده ممکن است تحت تاثیر مسائل مختلف به یکباره روند نزولی در پیش گرفته و در مدت کوتاهی کاهش ارزش زیاذی را تجربه کنند . همانطور که در تاریخی که این مطلب نوشته می شود بازار ارزهای دیجیتال (بیت کوین . اتریوم . دوج کوین و ...) و همچنین بازار طلا . سکه . دلار و ... نسبت به بالاترین قیمت خود در سال جاری . حدود ۲۰ تا ۵۰ درصد کاهش قیمت داشته اند.

به طوریکه بیت کوین از قیمت حدود ۶۱ هزار دلار هم اکنون در بازه ۲۹ هزار دلار در حال معامله می باشد و یا طلا از اوج قیمتی هر گرم یک میلیون و پانصد هزار تومان هم اکنون در حدود هر گرم یک میلیون تومان معامله می شود و...

ولی سپرده گذاری در بانک این اطمینان را به شما می دهد که نه تنها از اصل پول شما کاسته نمی شود (بدون در نظر گرفتن تورم) . بلکه یک حد اقل سود تضمین شده را به شما پرداخت می کند.

در این گزارش آخرین و بیشترین سود پرداختی بانک ها به مشتریان خود به اطلاع شما می رسد:

بر اساس آخرین مصوبه شورای پول و اعتبار نرخ سودهای بانکی به این شرح است؛

سپرده کوتاه‌مدت عادی (کارت‌های بانکی): ۱۰ درصد  (در بانک ملت ۸ درصد) 

سپرده کوتاه مدت ویژه سه‌ماهه: ۱۲ درصد

سپرده کوتاه‌مدت ویژه شش‌ماهه: ۱۴ درصد

سپرده بلندمدت با سررسید یک‌سال: ۱۶ درصد

سپرده بلندمدت با سررسید ۲ سال: ۱۸ درصد

نکته۱: با توجه به میزان سختگیری بانک مرکزی یا وزارت اقتصاد، گاهی بانک‌ها با استفاده از ترکیب طرح‌هایی خاص، با هدف جذب مشتری و سرمایه بیشتر، نرخ سودها را افزایش می‌دهند.

نکته ۲: بانک ملت در سال ۱۳۹۹ در طرحی به نام سود پرایز به سپرده گذاران خود در سال ۹۸ تا حدود ۳.۳ درصد سود بیشتر پرداخت کرد.

نکته۳: در واقع نرخ سود پرداختی در سال ۱۴۰۰ در واقع همان نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار در یکسال پیش یعنی در تیرماه سال ۹۹ می باشد.

بیشترین نرخ سود سپرده بانک ها در سال ۱۴۰۰

نرخ سود گواهی سپرده بانک‌ها چقدر است؟

بنابر گزارش بانک اول بانک‌هایی مثل  صادرات، سپه و ملت و ... در کنار افتتاح حساب کوتاه‌مدت و بلندمدت، در حاضر امکان صدور اوراق گواهی سپرده را نیز برای مشتریان خود فراهم کرده‌اند. اوراق گواهی سپرده صادرات با سو۱۸درصد و نرخ شکست ۱۰ قبل از شش ماه و ۱۴ ماه بعد از شش ماه و اوراق گواهی سپرده بانک ملت و اوراق گواهی سپرده سپه با سود ۱۸ درصد و نرخ شکست ۱۰ درصد قبل از یک سال، عرضه می‌شوند. نکته مهم اینکه در صورت پر شدن سقف صدور، امکان عرضه اوراق برای مشتریان وجود در شعبات مختلف وجود ندارد

منبع : بانک اول.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1540312