مجسمه‌ای برای یادبود قربانیان انفجار بیروت

ایسنا نوشت: مجسمه‌ای عظیم در بندر بیروت برای یادبود قربانیان حادثه انفجار بندر این شهر به نمایش گذاشته شده است.

مجسمه‌ای که بیشتر شبیه غول آهنینی است که از ویرانه‌های بندر بیروت قد علم کرده است در حقیقت یک مجسمه مهربان است که به نظر می‌رسد می‌خواهد چیزی شبیه به یک گل را به مردم شهر هدیه بدهد.

این مجسمه که از تکه‌های فلزی آسیب‌دیده بندر بیروت ساخته شده در حقیقت یادبودی برای قربانیان انفجاری است که حدود یک سال پیش بندر بیروت واقع در لبنان را ویران کرد.

این مجسمه همچنین نمادی از امید برای برای بازماندگان این حادثه است.

این اثر را «ندیم کَرَم» طراحی کرده است. «کرم» با اشاره به این که این اثر با همکاری بسیاری از داوطلبان اجرا شده است بیان کرد: «ما همگی در کنار یکدیگر کار می‌کنیم تا اعلام کنیم زندگی مهم است و ما بسیار نگران آنچه که در بیروت اتفاق افتاد هستیم.»

برای اجرای این پروژه بیست و هفت سازمان و داوطلب با یکدیگر همکاری داشته‌اند.

«کَرَم» یکی از مشهورترین هنرمندان لبنانی به شمار می‌رود که بیشتر برای خلق پروژه‌های شهری شهرت دارد. آثار هنر عمومی او در شهرهایی همچون لندن، توکیو و العلا به نمایش درآمده‌اند.

با اجرای این پروژه واکنش‌ها به آن در فضای مجازی متفاوت بوده است. برخی این اثر را تحسین و برخی دیگر به آن انتقاد کرده‌اند. برای مثال یکی از منتقدان به این پروژه زمان‌بندی آن را مناسب ندانسته و معتقد است نخست باید عاملان این حادثه مجازات شوند.

عوامل ساخت این اثر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند تنها دلیل اجرای این پروژه ابراز اندوه و خشم نسبت به این حادثه بوده است.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1540394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =