وزارت بهداشت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا به حداقل رسید

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور به ۳۹.۲۲ درصد رسیده که این میزان کمترین حد رعایت از اوایل تیر سال ۱۳۹۹ تاکنون است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از وبدا،  سیما سادات لاری افزود: سیر نزولی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا در کشور تقریبا از اواسط خرداد ماه تاکنون ادامه داشته و از هفته اول تیر ماه ۱۴۰۰ تاکنون این روند به سرعت کاهشی شده و اکنون به ۳۹.۲۲ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: از ۳۰ تیر تا ۶ مرداد سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۰ هزار و ۸۵۲ واحد مرکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی اخطار دریافت کرده و به مراجع قضایی معرفی شدند. همچنین در این بازه زمانی تعداد هزار و ۴۲۰ مرکز متخلف پلمب شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای، استان‌های گیلان، البرز، زنجان، کرمان و هرمزگان در این بازه زمانی کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشتند.

لاری گفت: بیشترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی در این بازه زمانی در استان خراسان جنوبی و کمترین میزان نیز در استان گیلان بوده و همچنین بیشترین میزان رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی در یزد و کمترین میزان در استان هرمزگان بوده است.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، بیشترین میزان رعایت تهویه در اماکن عمومی در استان یزد و کمترین میزان در استان هرمزگان بوده و همچنین بر اساس بررسی‌های انجام شده، بیشترین میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی در استان کرمانشاه و کمترین میزان در استان هرمزگان بوده است.

وی اظهار داشت: سویه دلتا ویروس کرونا در کشور در حال چرخش است و به همه هموطنان توصیه می‌کنیم که حتی پس از تزریق واکسن کووید ۱۹ نیز از ماسک استفاده کرده و فاصله گذاری را رعایت کنند و در اماکن پرجمعیت حاضر نشوند.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1540395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =