بازدید کمیسیون امنیت ملی از مراکز هسته ای برای تهیه گزارش برجام

ایرنا نوشت: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بازدید اعضای این کمیسیون از مراکز هسته‌ای به منظور تهیه گزارش نهایی برجام خبر داد

محمود عباس‌زاده مشکینی با اشاره به گزارش برجامی وزارت خارجه به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، گفت: کمیته‌های امنیت و هسته‌ای قرار شده که گزارشی در تکمیل گزارش دولت و سازمان انرژی اتمی تهیه کنند و در نهایت این گزارش در کمیسیون جمع‌بندی و در صحن قرائت می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم شورای اسلامی افزود: مجلس ناظر بر حُسن اجرای قانون است و تفاوتی ندارد که دولت دوازدهم یا سیزدهم سر کار باشد بنابراین گزارش اجرای قانون بدون در نظر گرفتن اینکه چه دولتی قانون را اجرای می‌کند، تکمیل خواهد شد.

عباس‌زاده مشکینی یادآور شد: بنا بر گزارش سازمان انرژی اتمی، ظرفیت‌های خوبی با اجرای قانون اقدام راهبردی در بازسازی و افزایش غنی‌سازی به فعلیت رسیده است. بهروز کمالوندی  سخنگوی سازمان انرژی اتمی زمان ارایه گزارش به کمیسیون عنوان کردند که قانون اقدام راهبردی فرصت ارزشمندی ایجاد کرده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمان ارسال گزارش دولت به مجلس با توجه به تعطیلی‌های اخیر قابل قبول است، البته گزارشی که کمالوندی به کمیسیون ارایه داد، گزارش فنی است اما در سایر بخش‌های گزارش دولت که با مولفه‌های سیاسی تلفیق پیدا می‌کند، تناقض‌هایی وجود دارد که قابل بررسی است.

وی تصریح کرد: اعضای کمیسیون یا اعضای کمیته‌ها طبیعتا برای تهیه گزارش نهایی برجام و اجرای قانون اقدام راهبردی از مراکز و سایت‌های هسته‌ای بازدید خواهد کرد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1540453

برچسب‌ها