دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نسبت به عدم توجه به دیدگاه امام(ره) درباره وحدت اسلامی انتقاد کرد.

آیت الله محمد علی تسخیری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفت و گو با خبرآنلاین با بیان اینکه «احساس می کنم برخی از آموزه های امام مورد غفلت برخی ها قرار گرفت است» خاطرنشان کرد: تاکید امام خمینی(ره) بر دید جهانشمول جهان اسلام، منافع کل امت اسلامی، مسئله وحدت و انسجام مسلمانان توسط برخی از آقایان در داخل مورد غفلت قرار گرفته و بعضا شاهد اظهارات تفرقه انگیز، ناسیونالیستی، طائفه گری و ... هستیم که با دیدگاه حضرت امام خمینی(ره) مخالف و خیلی مورد توجه قرار نمی گیرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نکته دیگری که امام خمینی(ره) زیاد بر آن تاکید داشتند ولی امروز بعضا از آن غفلت می شود، مسئله اخلاق اسلامی در شئونات زندگی است.

تسخیری ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) خطاب به محرومان، کارگران، زنان، مردان، جوانان و در رابطه با اقشار مختلف تاکید می کردند که مهم ترین امر اخلاق اسلامی است و باید این مسئله در رفتارهای سیاسی و اجتماعی مدنظر قرار بگیرد.

دبیرکل مجع جهانی تقریب مذاهب تصریح کرد: متاسفانه برخی خصوصا در مسئله انتخابات گذشته اخلاق اسلامی را رعایت نکردند. این‌ها متوجه نیستند هر کاری که می خواهند به دست بگیرند و در هر منصبی که می خواهند خدمت انجام دهند باید در راه تحقق رضایت الهی قرار گیرند و روش آن هم باید طبق راه اخلاق اسلامی باشد.

وی با تاکید بر اینکه «در سیاست ورزی باید هم روش و هم هدف پاکیزه و طبق اخلاق اسلامی باشد» گفت: جامعه ما جامعه ای اسلامی است. لذا باید مسئولین در تمامی امور رضایت الهی را مورد توجه قرار داده و اخلاق اسلامی را در تمامی شئونات رعایت کنند.

تسخیری گفت: چنانچه رهنمودها و اظهارات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را جلوی چشم خود قرار دهیم به سعادت می رسیم ولی متاسفانه برخی منافع شخصی خود را بر اهداف بلند جامعه اسلامی ترجیح می دهند که این مسئله به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

/27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 154087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =