اعتبار٩١ میلیارد تومانی آبادان در سالجاری/ ٤٠٠ میلیارد تومان فاینانس داخلی آبفا نهایی شد

فرماندار ویژه شهرستان آبادان با اشاره به رشد ۲۰۰ درصدی اعتبارات شهرستان در سال جاری نسبت به پارسال، از اختصاص ۹۱ میلیارد تومان بودجه به این شهرستان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از آبادان، سید زین العابدین موسوی امروز در نشست کمیته برنامه ریزی که با حضور مسئولان سازمان برنامه و بودجه استان، مولوی و مختار دو نفر از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری ویژه شهرستان آبادان برگزار شد، اظهار کرد: تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی بایستی به شکل جهادی نسبت به جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات اختصاص یافته اهتمام بورزند.

وی افزود: تمام ۹۱ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته قرار است در ۸۱ پروژه هزینه شود که بیشتر این پروژه ها امسال به پایان می رسد.

وی با تاکید بر اینکه بالاخره بسیاری از پروژه ها امسال به اتمام می رسند، تصریح کرد: احداث ایستگاه‌های خودکار باران سنجی، تکمیل ورودی آبادان - ماهشهر، تکمیل چهارخطه کردن جاده آبادان اروندکنار، اصلاح ورودی های جاده قفاص، روکش و آسفالت آنتنی بخش اروندکنار و تکمیل ناحیه صنعتی شهدای آبادان از جمله پروژه‌هایی است که نهایی می شوند.

فرماندار ویژه شهرستان آبادان یادآور شد: موضوع مهم و خوشحال کننده تر آنکه مستندات جذب  بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار علاوه بر بودجه ٩١ میلیاردی را امسال برای آبادان داریم که به طور حتم با جذب آنها شهرستان آبادان متحول می شود.

موسوی، با اشاره به تماسش با مدیرعامل بانک عامل گفت: مبلغ ٤٠٠ میلیارد تومان فاینانس داخلی آبفای آبادان نهایی شده و در اوایل هفته آینده با حضور مسئولان بانک عامل و آبفا، این مبلغ جذب می شود.

وی افزود: از سوی دیگر دولت حدود ٤٢٠ میلیارد تومان اعتبار برای باز آفرینی بافتهای فرسوده مناطق سلیچ غربی، ذوالفقاری و احداث زمینهای چمن روستایی و شهری، تصفیه خانه چوئبده، آب شیرین کن اروندکنار، تعریض جاده و ایجاد پل در منطقه ی خضر نبی و جاده قفاص و پلهای اروند کنار مصوب کرده است که برخی از این طرحها در حال اجرا و برخی دیگر در مرحله ی مناقصه قرار دارند. تجهیز کارگاه سلیچ نیز از همین محل انجام می شود.

وی تصریح کرد: برای ایجاد سد پایین دست بهمنشیر نیز اعتباری معادل یک هزار و ٣٠٠ میلیارد تومان تعیین شده که مبلغ  ٤٠٠ میلیارد تومان آن در حال تخصیص است و به زودی عملیات اجرایی این سد مهم و استراتژیک آغاز می شود.

وی با بیان اینکه این حجم از اعتبارات برای نخستین بار در سطح شهرستان آبادان در حال جذب است، یادآور شد: امید می رود امسال، سال خوبی در حوزه عمرانی و خدماتی برای آبادان باشد و بتوانیم با استاندارد سازی زیرساخت ها و جذب اعتبارات، اقدامات لازم را به  انجام برسانیم.

فرماندار ویژه شهرستان آبادان، اعتبارات تخصیص یافته برای آبادان در سال جاری را در مقایسه با دیگر نقاط استان بی نظیر و غیر قابل مقایسه خواند و گفت: برای بهره مندی مناسب از این اعتبارات نیاز به اقدام جهادی تمامی مدیران دستگاههای اجرایی برای جذب این اعتبارات داریم.

موسوی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعتبار ۴۵ میلیارد تومانی که در اختیار نمایندگان آبادان برای انجام پروژه های عمرانی قرار گرفته است، افزود: از نمایندگان مردم آبادان در مجلس که با شفافیت کامل این اعتبارات را در اختیار برنامه و بودجه استان برای تخصیص به پروژه ها قرار دادند، قدردانی می کنم.

وی همچنین با تقدیر از حضور سید محمد مولوی و جلیل مختار ۲ نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در جلسه ی کمیته برنامه ریزی و تلاش مثال زدنی شان در جذب صدها میلیارد تومان اعتبار علاوه بر اعتبارات سالانه شهرستان، ابراز امیدواری کرد که هر سه نماینده آبادان بتوانند با تنظیم طرحی در مجلس، بودجه لازم را برای استاندارد سازی زیرساختهای تخریب شده ی شهری به جای مانده از زمان جنگ پیگیری و تصویب کنند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1540870

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =