«کاروان پنج شنبه‌هایِ افتتاح»؛ ابتکاری در اوج جنگ با کرونا و تحریم

دولت دوازدهم با وجود آنکه شرایط سختی را به دلیل دو ویروس کرونا و تحریم ها پشت سر گذراند اما تمام تلاش خود را برای توسعه کشور و متوقف نشدن چرخ اقتصاد به کار گرفت.

نیلوفر مولایی: «روز آخر» رسید، عمر دولت دوازدهم تا ساعاتی دیگر تمام شد، با همه فراز و فرودهایش، با همه تلاش هایش برای رشد و توسعه کشور، مبارزاتش در جبهه های تحریم و کرونا؛ شایعه سازی های مخالفان و کارشکنی دلواپسان؛ همه و همه گذشت و از فردا حسن روحانی رئیس جمهور سابق می شود.

کاروان افتتاح به راه افتاد

روحانی در همه سال های ریاست جمهوری اش بر ضرورت توسعه زیرساختی و تحول در مسیر توسعه کشور تاکید داشت. شاید از همین رو بود که از سال گذشته کاروان پنج شنبه های افتتاح را به راه انداخت. او در «کاروان های پنج شنبه‌های افتتاح» یا به تعبیر وزیر نیرو پویش «#هرهفته_الف_ب_ایران » تمام تلاش خود را برای توسعه کشور و متوقف نشدن چرخ اقتصاد به کار گرفت. 

همان کاروانی که در نوروز ۱۳۹۹ وعده‌اش را به مردم داد و در سخنرانی عیدانه خود، گفته بود:« «سال ۹۹ سالِ افتتاح طرح‌های بزرگ، سال رونق با کمک همه مردم در بخش اقتصاد و سال تحول در زندگی مردم و روابط اقتصادی ما با جهان و تعاملات ما با همسایگان ما خواهد بود.» او به قول خود عمل کرد و تا پایان دولت، کشور هر هفته شاهد یک افتتاح جدید بود. 

رئیس دولت تدبیر و امید در هشتاد و هشتمین و آخرین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید گفت:« یکبار که خدمت رهبر معظم انقلاب بودم در همان اوایل که البته چند ماهی گذشته بود، ایشان خیلی تجلیل و تشویق کردند و گفتند که افتتاح پنجشنبه‌های شما برنامه بسیار خوبی است. البته ما اینجا یک گوینده بودیم و علی برکت الله را گفتیم ولی کار را مهندسین، کارگران، مدیران و ملت ایران انجام دادند.»

روزهای سختِ دولت

پروژه های پویش «#هرهفته_الف_ب_ایران » در شرایط عادی افتتاح نمی شود. از یک سو، تحریم و کرونا درددسرهای زیادی را برای اقتصاد کشور، معیشت و زندگی مردم ایجاد کرده اند؛ از سوی دیگر مخالفان و منتقدان روحانی با چوب لای چرخ گذاشتن کار دولت، موانع زیادی بر سر راه یاران روحانی ایجاد کردند تا همه مشکلات و بحران های کشور را بر گردن او بی‌اندازند. با این حال، کابینه حسن روحانی با افتتاح طرح های ملی در بخش های مختلف تلاش کرد تا با روند توسعه و پیشرفت کشور از مرحله تمرکز بر تولید و اشتغال و رونق تولید یک گام فراتر بروند تا کرونا، تحریم ها و .. نتواند چرخ اقتصاد و تولید و صنعت کشور را متوقف کند.

«کاروان پنج شنبه‌هایِ افتتاح»؛ ابتکاری در اوج جنگ با کرونا و تحریم

پیام روحانی به دنیا

در طرحی که رئیس جمهور در ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ افتتاح کرد، در مراسم بهره‌ برداری از ۵ پروژه حوزه آب و برق در استان های هرمزگان، ایلام و کرمانشاه، با اشاره به افتتاح های انجام شده در طول دولت های یازدهم و دوازدهم، گفت: همه این کارها انجام شد که به دنیا بگوییم نه جنگ اقتصادی و نه کرونا نمی تواند ما را از آبادانی ایران بازدارد، هر چند کار ما را کند کرد. اگر این خبیث یعنی ترامپ نبود، در طول این چهار سال اخیر، ۱۴ میلیارد دلار دیگر در آب و برق سرمایه گزاری می شد. بانک های خارجی آماده بودند که این پول را برای اجرای طرح ها سرمایه گزاری کنند اما ترامپ همه اینها را متوقف کرد. اگر جنگ اقتصادی نبود افتتاح طرح ها دوچندان می شد و مردم عظمت کار را می دیدند.

وی ادامه داد: ما همیشه بر تعامل سازنده با دنیا تاکید کرده ایم و گفته ایم راه حل این است که در داخل برای افزایش تولید تلاش کنیم اما با انزوا نباید زندگی کنیم و باید با همه کشورهایی که دوستدار ایران هستند در تعامل باشیم. مخصوصا لازم است با همسایگانمان در تماس نزدیک باشیم. خدا نیامرزد آنهایی را که نگذاشتند روابط بین ایران و برخی از همسایه ها به خوبی انجام بگیرد و کارهای کودکانه انجام دادند و به مراکز دیپلماتیک حمله کردند؛ اگر این مسائل نبود الان شاید شرایط بهتری داشتیم.

پاسخ قاطع دولت به منتقدان

رئیس دولت دوازدهم در تیرماه ۹۹، به سراغ طرح های ملی وزارت نفت در سراسر کشور رفت و گفت:« امروز رسیدیم به گازرسانی در معیار ۹۵ درصد در سراسر کشور و این آمار در سطح جهان بی نظیر است که در یک کشور ۹۵ درصد مردم از شبکه گازرسانی سراسری استفاده می کنند و این رقم یک افتخار برای دولت یازدهم و دوازدهم است و پاسخ قاطع به آنهایی است که گوشه و کنار نسبت به دولت تدبیرو امید با بی انصافی حرف می زنند.

* در جدول زیر طرح هایی که از ابتدای سال تا کنون افتتاح شده، آمده است؛

تاریخ

طرح های افتتاح شده

اظهارات رئیس جمهوری

۱۴۰۰/۰۱/۰۵

بهره برداری از طرح های ملی سازمان مناطق آزاد

*{ با اشاره به به دو طرح بزرگ در ماه های آینده}: طرح لوله گوره جاسک که ۱۰۰۰ کیلومتر لوله گذاری است که بخش بزرگی از صادرات نفت ما از خلیج فارس به دریای عمان منتقل می‌شود. در تاریخ ایران این اولین بار است که دولتی این افتتاح عظیم را در سال ۱۴۰۰ انجام می‌دهد و آن هم این که از امسال به بعد صادرات نفت ایران از خلیج فارس و از دریای عمان انجام می‌شود.

* بسیار خوشحالیم که امروز شاهد افتتاح چند پروژه مهم در مناطق آزاد و یک منطقه ویژه اقتصادی بودیم. پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان ارزش پروژه هایی بود که افتتاح شد و بیش از ۵ هزار نفر را مشغول به کار می‌کند که نشان از اهمیت تولید و اشتغال برای ما است؛ بخصوص امسال که ادامه جهش تولید در پی پشتیبانی از تولید، رفع موانع است که این راه را ادامه می دهیم.

*{ با اشاره به نامگذاری شعار امسال از سوی رهبر انقلاب}: ما نمی‌گذاریم که این نامگذاری در حد نامگذاری باقی بماند و در عمل در سراسر ایران آن را مجسم خواهیم کرد و تا پایان این دولت و تا زمانی که فرصت دارد تلاش خود را انجام می دهیم و انشالله دولت‌های بعدی هم همین راه را ادامه خواهند داد.

۱۴۰۰/۰۱/۱۲

بهره‌ برداری از پنج طرح‌ ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعتبار چهار هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان در پنج استان کشور

* مقامات آمریکایی هنوز ایران را نشناختند، آنها قبل از انقلاب هم ایران را نمی‌شناختند و الان هم نمی‌شناسند. اگر یک بار این سرزمین طلایی را درک می‌کردند، به گونه‌ای دیگر رفتار می‌کردند. همانطور که مقام معظم رهبری گفتند، اگر آنها به برجام برگردند، ایران هم به تعهداتش برمی‌گردد، این یک معامله برد - برد است. ولی آمریکایی‌ها درک نکرده و از این فرصت استفاده نکردند.  اکنون هم امروز و فردا می‌کنند و پیام‌هایی که ما از آنها داریم، نشان می‌دهد دولت جدید آمریکا هم با واقعیت ایران فاصله دارد

* همه آنهایی که امروز در دنیا می‌گویند بالاترین توافق سیاسی برجام است و همه به آن افتخار می کنند، بدانند که بار سنگین این برجام بر دوش ملت بزرگ ایران بوده است.

* مردم ایران  سرو قامت هایی هستند که در برابر فشارها و مشکلات ایستادگی کرده و می‌کنند. با کمک مردم و مدافعان سلامت از کرونا عبور خواهیم کرد و تا پایان سال، واکسن به اندازه کافی وارد کشور شده و تولید می‌شود، واکسیناسیون صورت می‌گیرد و از این بلا عبور می‌کنیم

۱۴۰۰/۰۱/۱۹

بهره‌ برداری از پنج طرح‌ ملی دانش بنیان و نوآوری با اعتبار ۳۴۶۲ میلیارد تومان در سه استان کشور

* یکی از کشورهایی که صدمه فراوانی از کرونا خورد خود آمریکا بود و خود آنان به معضل بزرگی مواجه شده اند دولت یاغی و ضد قانون آمریکا در دوران کرونا هم هیچ توجه نکرد، هیچ تسهیلی قائل نشد و هیچ تحریمی را برطرف نکرد و حتی برای خرید دارو و واکسن مورد نیاز ما هیچ‌گونه تسهیلاتی فراهم نشده است و همه مشکلات پیش روی ما بوده است.

* برای خرید واکسن از کواکس با مشکلات عدیده‌ای برای جابجایی پول مواجه شده‌ایم. پول در بانک های خارجی داریم اما همه آنها توسط تحریم آمریکا قفل شده است.

۱۴۰۰/۰۱/۲۶

بهره برداری از ۴ طرح بزرگ پتروشیمی

* برنامه دوم دولت را در یکصد روز پایانی دولت، شکستن تحریم است. الان سربازان مقدم دیپلماسی ما در وین در حال تلاش هستند و برای ما مهم نیست دشمن چه زمانی به عقل بر می‌گردد و در برابر قانون تواضع می‌کند اما یقین داریم برای آمریکا و بقیه کشورهایی که در داخل برجام بودند، راهی جز این وجود ندارد و تنها راه موجود این است که به قطعنامه ۲۲۳۱ و به توافق برجام به طور کامل عمل کنند که اگر چنین کنند بلافاصله بعد از راستی‌آزمایی هایی که زمانش خیلی طول نمی کشد به تمام تعهدات برجامی خود برمی گردیم.

* بنابراین این اظهار نگرانی که امروز در آمریکا و اروپا وجود دارد مبنی بر اینکه غنی‌سازی ۶۰ درصد را آغاز می‌کنیم و برخی نیز تعبیر می کنند که ۶۰ درصد یعنی با یک حرکت به ۹۰ درصد رسیدن، درست نیست؛ به آنچه که در سر شما است که راه را برای تولید بمب اتم هموار می کنیم، اشتباه است.

* هر روز که به تعهدات برجام برگردید ما هم بلافاصله به تعهدات برمی گردیم و غنی سازی مان طبق تعهد ۳.۶۷ بیشتر نخواهد بود و غنی سازی ۶۰ درصد و ۲۰ درصد هم متوقف می‌شود و اگر شما به همه تعهدات برگردید ما هم برمی گردیم.

۱۴۰۰/۰۲/۰۲

بهره برداری از ۴ هزار و ۶۳۵ طرح وزارت جهاد کشاورزی

*{ با تشکر از وزارت خارجه بخاطر تلاشش برای رفع تحریم‌ها}: آنها در وین تلاش کردند این تحریم را بشکنند. من نمی‌توانم هضم کنم که کسی عضو ملت ایران باشد، در ایران، ایرانی باشد و از برداشتن تحریم ناراحت شود. کسی که ایرانی باشد، مسلمان باشد،  چطور می‌تواند اعلام کند که من در ایران هستم و برای ایران کار می‌کنم اما از برداشتن تحریم‌ها ناراحت شود.

* تحریم ظلم عظیم و بزرگ بر ملت بزرگ ایران است و لحظه‌ای را که ببینیم طرف مقابل آماده شده برای اجرای قانون یک لحظه هم صبر نمی‌کنیم. مخالفین هر چه هم بگویند، بگویند! هرچقدر هم زور داشته باشند، هرچقدر هم بلندگو داشته باشند هر وقت ببینیم می‌توانیم حق ملت ایران را بگیریم من یک لحظه هم تعلل نمی‌کنم. حالا عده‌ای ناراحت هم شدند، ناراحت باشند.

*عده‌ای درصد درست می‌کنند و می‌گویند ۳۰ درصد مشکلات برای تحریم است و ۷۰ درصد برای مدیریت است که کاملا غلط و نادرست است. آنها نمی‌دانند که تحریم در چه جاهایی تاثیرگذار است و چه مشکلاتی ایجاد می‌کند و نمی‌دانند کل تولید در بخش کشاورزی و صنعت، اگر مواد اولیه‌اش تامین نشود و به موقع وارد نشود، تولید متوقف شده و تمام این‌ها روی صادرات و واردات ما تاثیرگذار است.

۱۴۰۰/۰۲/۰۹

بهره‌ برداری از چهار طرح بزرگ صنعت آب با سرمایه‌گذاری ۲۶ هزار میلیارد ریال در سه استان هرمزگان، مازندران و خوزستان

* برجام درآمدهایی را در اختیار ما قرار داد، در آن دوره  نفت ما قبل از برجام، یک میلیون بشکه در روز صادر می شد و قرار بود این رقم هر ۶ ماه ۲۰ درصد کاهش یابد. 

* بعد از برجام صادرات نفت را به ۲ میلیون و ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار بشکه در روز رساندیم و درآمدهای حاصل از این محل بخش بزرگی به صندوق توسعه ملی واریز شد و برای طرح‌های مهم سرمایه‌گذاری شد.

* اینکه امروز در برق، آب، تصفیه‌خانه، پتروشیمی و فولاد شاهد رشد هستیم علاوه بر ایثار و فداکاری مردم، شرکت‌های دانش بنیان که در این زمینه نقش داشتند مردم باید بدانند در اقتصاد بخش مهم سرمایه‌گذاری است و وقتی سرمایه نباشد نمی توانیم پروژه بزرگ اقتصادی افتتاح کنیم ولو اینکه علم و دانش و فناوری نو هم داشته باشیم. 

* ما نیازمند سرمایه هستیم، برای اینکه به تولید برسانیم، تولید را به بازار برسانیم. البته باید توجه داشته باشیم که تولید بیش از نیاز داخلی باشد برای اینکه بازار صادرات را هم در اختیار بگیریم و در این بازار کمیت و کیفیت را ارتقا دهیم.

۱۴۰۰/۰۲/۱۶

افتتاح چند طرح بزرگ وزارتخانه‌های علوم تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش

* بسیار اهمیت دارد تا دانشجویان بتوانند رتبه‌های علمی را بادقت و با لمس کردن اثر علم در عمل و تولید و فناوری کاملاً ببینند و برای آنان محسوس باشد. برخی دانشگاه‌ها و مراکز علمی بدون آزمایشگاه نمی‌تواند پیشرفت کنند و به اهداف مدنظر دست یابد.

* دولت در سال‌های سخت ۹۸ و ۹۹ برای بازسازی، نوسازی و ایجاد فضاهای آزمایشگاهی جدید توجه ویژه‌ای کرد و این یعنی تحولی که امروز در علم و دانش شاهد آن هستیم که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بسیار خوشحالم در این ایام بسیار مبارک رمضان و شبهای قدر  که در رحمت خداوند  باز است، این بهره برداری‌ها انجام شد.

۱۴۰۰/۰۲/۲۳

افتتاح طرح های اقتصادی مناطق آزاد در استان های آذربایجان شرقی، خوزستان ، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و البرز

*  آن چیزی که در جمهوری اسلامی ایران انتظار هست، یک انتخابات پرشور سالم توأم با اخلاق اسلامی است. تهمت زدن، افترا زدن و دروغ گفتن برای اینکه آدم گدایی رای کند، بدترین کار هست. آدم می‌خواهد یک مسئولیت سخت و سنگینی را بر دوش بگیرد، مسئولیتی که هر لحظه آن هزاران مشکل دارد مخصوصا اینکه رقبا و کسانی که مخالف هستند، پرقدرت باشند و امکانات زیادی داشته باشند این‌ها زیاد مهم نیست انشا الله هر کس برای رضای خدا کار می‌کند اجر و ثوابش را می‌گیرد انشاالله یک انتخابات اخلاقی و خوب پیش رو داشته باشیم.

* اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب از سال ۹۳ بیان و ابلاغ کردند و بر آن تاکید فرمودند، ما آن را در این سه سال و نیم مشاهده کردیم. اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی کلمه در تاریخ که یک کشوری بتواند سه سال و نیم در برابر تمام فشارها ایستادگی کند و صادرات و واردات خود را حفظ کند.

* البته به مردم سخت گذشت و فشار زیادی بر آنها وارد شد اما اینکه در شدیدترین شرایط بیش از ۴۰ میلیارد دلار صادر کنیم و البته یک مقدار بیشتر وارد کنیم، این یعنی چرخه اقتصاد ما سر جای خود قرار داشته و مردم ما در بازار کمبود و قحطی را احساس نکردند البته مردم گرانی را احساس کردند و این طبیعت دوران تحریم است.

* لعنت خداوند بر همه آنهایی که مسبب بودند البته مسبب اصلی رژیم صهیونیستی و بعد تندروهای آمریکا و در راس آن ترامپ بود.  

۱۴۰۰/۰۲/۳۰

بهره‌ برداری از طرح‌های وزارت نفت

* روز گذشته سالگرد انتخابات ۹۶ بود و مردم پای صندوق های رأی آمدند و دولت دوازدهم را انتخاب کردند. هیچ فردی نمی‌دانست در دولت دوازدهم چه بار سنگینی روی دوش دولت قرار می گیرد و کسی فکر نمی کرد که ما در این چهار سال وارد بزرگترین جنگ اقتصادی تاریخ ایران شویم و بیماری کرونا به وجود آید که در طول قرن بی سابقه بوده است.

* ما در سخت ترین شرایط یکسال گذشته و با هدایت های مقام معظم رهبری و همچنین حمایت، حضور و صبوری مردم توانستیم به موفقیت های زیادی دست یابیم و افتتاح هایی که ما در روزهای ۵ شنبه انجام می دهیم، یک تو دهنی به آمریکا است و به دنیا نشان داد که ملت ایران مانند یک سرو بلند مقاوم است و مسیر خود را ادامه می دهد.

* ما با قدرت برنامه‌ها را در جنگ اقتصادی ادامه دایم و  به قولی که در آغاز سال ۹۹ به مردم دادیم و وزارت نفت اعلام کرد ۱۷ طرح پتروشیمی را افتتاح می‌کنیم، امروز به این ۱۷ طرح رسیدیم و این در تاریخ صنعت پتروشیمی کشور بی‌نظیر است.

۱۴۰۰/۰۳/۰۶

بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

* افتتاح امروز ما شصت و نهمین برنامه از افتتاح پنج شنبه‌ها است، در این هفته های پایانی، شاید در بعضی هفته‌ها ما غیر از پنج شنبه‌ها، دوشنبه ها را نیز به آن اضافه کنیم، برای اینکه افتتاح‌هایی که آماده است و در لیست برنامه قرار دارد را به نتیجه برسانیم.

* آن‌قدر طرح و پروژه آماده برای ماه‌ها و سال‌های آینده وجود دارد که دولت بعد نیز با تکمیل این پروژه‌های در دست احداث می‌تواند هر پنجشنبه، افتتاح ها را ادامه دهد و  مسیر رشد و توسعه کشور، ادامه پیدا کند.

* یک مقطع ۸ساله در اختیار دولت تدبیر و امید بود.  ما توانستیم بیش از ۲۷۰۰ اثر تاریخی که سال‌ها در کشورهای دیگر بوده است را به کشور برگردانیم. یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید در بخش گردشگری محسوب می شود، که به آن می بالیم.

* توانستیم در این مدت ۸ سال در آمریکا و اروپا ۲۷۲۳ شی تاریخی را از کشورهای مختلف به داخل کشور برگردانیم که بسیار حائز اهمیت است.  

۱۴۰۰/۰۳/۱۳

بهره‌ برداری از طرح‌های ملی وزارت جهاد کشاورزی

* هیچ قدرتی نمی‌تواند با اندیشه مقابله کند، ۱۵ خرداد نشان داد که یک رژیم که تا دادن مسلح است و متکی به آمریکا بود، خواست با اندیشه امام مبارزه کند و شکست خورد. همه ۱۵ خرداد این است که اسلحه و زور در برابر اندیشه پیروز نمی‌شود. مردمی که به راه، باور، اندیشه و نهضت امام باور کرده بودند، در برابر گلوله، شکنجه، زندان و... ایستادگی کرده و نهضت را به پیروزی رسیدند.

* هیچ گاه تفنگ، زندان، فشار و... نمی‌تواند راهگشا باشند و نمی‌تواند جلوی مسیری که عقل، خرد و اندیشه آن را به ما توصیه می‌کند، بگیرد. ان‌شاالله همه ما پیرو خط، راه و اندیشه امام باشیم و بتوانیم کشور را در مسیر توسعه و تعالی کشور قرار بدهیم

۱۴۰۰/۰۳/۲۰

بهره‌ برداری از ۵ پروژه حوزه آب و برق در استان های هرمزگان، ایلام و کرمانشاه

*{ با اشاره به افتتاح های انجام شده در طول دولت های یازدهم و دوازدهم}: همه این کارها انجام شد که به دنیا بگوییم نه جنگ اقتصادی و نه کرونا نمی تواند ما را از آبادانی ایران بازدارد، هر چند کار ما را کند کرد. اگر این خبیث یعنی ترامپ نبود، در طول این چهار سال اخیر، ۱۴ میلیارد دلار دیگر در آب و برق سرمایه گزاری می شد. بانک های خارجی آماده بودند که این پول را برای اجرای طرح ها سرمایه گزاری کنند اما ترامپ همه اینها را متوقف کرد. اگر جنگ اقتصادی نبود افتتاح طرح ها دوچندان می شد و مردم عظمت کار را می دیدند.

* ما همیشه بر تعامل سازنده با دنیا تاکید کرده ایم و گفته ایم راه حل این است که در داخل برای افزایش تولید تلاش کنیم اما با انزوا نباید زندگی کنیم و باید با همه کشورهایی که دوستدار ایران هستند در تعامل باشیم. مخصوصا لازم است با همسایگانمان در تماس نزدیک باشیم. خدا نیامرزد آنهایی را که نگذاشتند روابط بین ایران و برخی از همسایه ها به خوبی انجام بگیرد و کارهای کودکانه انجام دادند و به مراکز دیپلماتیک حمله کردند؛ اگر این مسائل نبود الان شاید شرایط بهتری داشتیم.

۱۴۰۰/۰۳/۲۷

بهره‌ برداری از طرح‌های ملی وزارت بهداشت‌درمان و آموزش پزشکی و شهرداری تهران

* یکی از افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم را  انقلاب در سلامت است. هیچ کس نمی‌تواند این واقعیت را منکر شود حتی بی انصاف ترین انسان هم نمی‌تواند در بخش سلامت چشمانش را ببندد و این همه بیمارستان و تخت‌های بیمارستانی، تجهیزات، پزشک، پرستار و دستگاه‌های تشخیص در سراسر کشور را نبیند و بگوید در سلامت کاری انجام نشده است.

* این از آن حرف‌های بی‌معنا و پوچ و از آن حرف هایی است که برای مردم ما زجرآور است و گوشی که این حرف‌ها را بشنود در روحیه اش حتماً تنفر و زجری از بد اخلاقی ها در جامعه ایجاد می کند.

۱۴۰۰/۰۴/۰۳

افتتاح طرح های ملی وزارت نفت در سراسر کشور

* امروز رسیدیم به گازرسانی در معیار ۹۵ درصد در سراسر کشور و این آمار در سطح جهان بی نظیر است که در یک کشور ۹۵ درصد مردم از شبکه گازرسانی سراسری استفاده می کنند و این رقم یک افتخار برای دولت یازدهم و دوازدهم است و پاسخ قاطع به آنهایی است که گوشه و کنار نسبت به دولت تدبیرو امید با بی انصافی حرف می زنند.

*  فقط در یک موضوع یعنی گازرسانی به روستاها مردم شاهد باشند این دولت نسبت به دولت های گذشته تا سال ۹۲ هرکاری برای روستاها انجام گرفته است ۲.۵ برابر آن کار انجام دادیم. یعنی ۱۴ هزار روستا گازرسانی شدند. قبل از انقلاب شاید یک روستا گازرسانی شده باشد و حتی در خود تهران هم از گازرسانی خبری نبود و مردم از کپسول گاز استفاده می کردند. حتی در این سالهای اخیر در بسیاری از محلات شمال تهران هم  گاز نبود و مردم از انبار گازوییلی که داشتند برای گرما استفاده می کردند بنابراین یک تحول بسیار عظیم و بزرگی در گازرسانی در کشور انجام گرفته است.

۱۴۰۰/۰۴/۱۰

بهره ‌برداری طرح‌های ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارزش سرمایه‌گذاری ۳۵ هزار و و ۷۷۰ میلیارد تومان

* کرونا که آمد، کسی به ما کیت تشخیص نداد ولی عرض یکی، دو ماه کیت تشخیص را تولید کردیم. در ابتدا، فقط دو آزمایشگاه تشخیص کرونا داشتیم اما اکنون ۴۰۰ آزمایشگاه داریم یعنی در یکسال، ۲۰۰ برابر شد.  ما ماسک می‌خواستیم و به ما نمی‌دادند. ماسک N۹۵ برای بیمارستان می‌خواستیم و هیچ کس به ما نمی‌داد و شرکت‌های دانش بنیان ما آن را تولید کردند. کسی به ما ونتیلاتور نمی‌داد.

* ترامپ احمق برای ما پیغام داده بود که من حاضرم ۴ عدد ونیتلاتور به خاطر کرونا برای شما بفرستم و ما جواب دادیم که اگر تو ۴۰ ونتیلاتور هم نیاز داری ما برای تو می‌فرستیم و همین شرکت‌های دانش بنیان بودند که در تولید ونتیلاتورها ما را خودکفا کردند. در یک سال و نیم گذشته، تخت‌های آی‌سی‌یو دو برابر شد. اگر این کار نمی‌شد از کرونا و ویروس ترامپ شکست می‌خوردیم. کار بزرگی انجام شد که بخشی از این کار مربوط به صنعت و معدن بود.

۱۴۰۰/۰۴/۱۷

بهره برداری از طرح های ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت

* {با مهم خواندن مشارکت و حضور مردم در اینگونه طرح ها}: هر کسی در حد توان خود باید بیاید و به نظر من در دولت یازدهم و دوازدهم کار بسیار بزرگی در کشور انجام داد تا بازار سرمایه ما فعال شود.

* البته در بازار سرمایه ریسک وجود دارد ممکن است رشد بورس  در یک سال بسیار خوب باشد و چند ماه روند نزولی هم داشته باشد.معمولاً در بورس خط مستقیم به سمت بالا نداریم خط شکسته هم هست و در مجموع در ماه های اخیر باز هم بورس کمی نشاط پیدا کرده است.

* البته وقتی مردم وارد بورس می‌شوند نباید همه سرمایه خود را وارد کنند. میزان آورده باید در حدی باشد که با فراز و نشیب بورس، زندگی آنان به هم نریزد. بورس در بلند مدت سود قابل ملاحظه ای دارد. اگر سود زمان ۱۰ ساله بورس را حساب و حتی با پولی که مردم در بانک می‌گذارند و طلا و سکه می خرند، مقایسه کنیم، درآمد بلندمدت بورس از آنها پایین تر نیست و درآمد بالاتری حتی دارد.

* فراز و نشیب بورس طبیعی است، از طریق همین بورس توانستیم میلیونها مردم را وارد کسب و کار جدید کنیم که با دقت هایی که در بورس و شورای عالی بورس انجام می‌شود و مصوبات فراوانی که در ماه‌های اخیر راجع به بورس داشته‌ایم، امیدواریم بورس تا پایان دولت در مسیر درست خود حرکت و دولت سیزدهم هم از این بازار به خوبی استفاده کند. چون این بازار حتی می‌تواند اعتبار مالی سرمایه‌گذاری‌های بزرگ را تامین کند.

۱۴۰۰/۰۴/۲۴

افتتاح طرح های ملی وزارتخانه های راه و شهرسازی و ورزش و جوانان در استان های مختلف کشور

* آماری که امروز وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که امکانات بندری ما برای تخلیه ۱۸۰ میلیون تن بوده است و امروز ظرفیت آن ۲۸۵ میلیون تن است، بسیار اهمیت دارد. تازه ما در تحریم و کرونا بودیم و اگر ترامپ  خبیث در دنیای سیاست آمریکا نبود و ضربه بزرگی به خود مردم آمریکا، مردم جهان، مردم فلسطین و مردم ایران نمی‌زد، مردم می دیدند که این آمار و ارقام و خدمات دولت در این ۸ سال چقدر مهم است.

* اینکه من از این اقدامات تجلیل می کنم بحث میلیون ها انسان است که در سراسر کشور تلاش کردند و این افتخارات برای همه آنها و حاصل تلاش همه آنها اعم از کارگران، طراحان و ... است‌. این کارها انجام گرفته و باز هم انجام خواهد گرفت.

۱۴۰۰/۰۴/۳۱

افتتاح طرح‌های ملی با عنوان جهش تولید با بهره برداری از طرح‌های مربوط به وزارت نفت در ۳ استان بوشهر، هرمزگان و فارس

*  دولت آمریکا در دو زمینه با ما وارد جنگ شد که یکی در زمینه نفت و صادرات نفت بود و دیگری هم تامین کالاها. هر دو بسیار تاثیر گذار بود و روی آن حساب کرده بودند. شریان حمل و انتقال نفت را بستند تا جلوی صنعت نفت را بگیرند و صادرات را به قول خود به صفر برسانند تا به قول خودشان دیگر برای ایران این امکان وجود نداشته باشد تا برای تامین نیازمندی‌هایش ارز داشته باشد درحالی که ۶ میلیون دلار ارز برای دارو تامین کردیم.

*  اگر کشور ارز نداشته باشد چگونه می‌تواند کالای مورد نیاز خود را برای تامین و نهاده‌های کشاورزی و اقلام بهداشتی وارد کند. ارز برای خرید واکسن از کشورهای خارجی اختصاص دادیم و واکسن داخلی هم خوشبختانه به بازار آمده است.

* این هفته شرایط مناسبی برای واکسیناسیون شروع می‌شود، حدود ۱۰ میلیون نفر تاکنون واکسن دریافت کرده‌اند و قولی که به مردم در این دولت دادیم واکسینه شدن افراد بالای ۶۵ سال بود که افراد بالای ۶۰ سال و افراد دارای بیماری‌های زمینه ای هم واکسینه شدند و به قول خود عمل کردیم.  

۱۴۰۰/۰۵/۰۷

افتتاح طرح‌های ملی که مربوط به وزارت راه و شهرسازی

 * یک صفحه بلندی دارم از کارهایی که اراده بنده از روز اول بود، اما نشد. یکی از کارهایی که می‌خواستم انجام دهم اما نشد، ورود قطار سریع‌السیر به کشور بود، بنده تمایل داشتم که در اواخر دولت یازدهم قطار سریع‌السیر بین تهران و اصفهان افتتاح شود، البته درباره سرعت آن بحث بود که ۲۵۰ کیلومتر یا بالای ۳۰۰ کیلومتر باشد که بنده به این موضوعات کاری ندارم.

* اگر این اتفاق می‌افتاد، ما وارد یک فاز جدید می‌شدیم، ریل با سرعت ۳۰۰ کیلومتر و به صورت برقی مسیر را کوتاه می‌کرد، زمانی که در قم آغاز این پروژه را اعلام کردم، تصورم این بود که در دولت ما این پروژه افتتاح می‌شود و اگر تحریم نبود، قطعاً این پروژه افتتاح شده بود و اگر تحریم نبود، راه‌آهن سریع‌السیر تهران به مشهد هم به پایان رسید، اما دست ما در برخی از طرح‌ها بسته شد

۱۴۰۰/۰۵/۰۹

افتتاح طرح های ملی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

* از همه کسانی که در استان‌های مختلف کشور برای مقابله با شیوع بیماری کرونا تلاش می‌کنند قدردانی می کنم، پیک پنجم کرونا در بسیاری از استان‌ها بلندتر از همه پیک‌های گذشته بوده و در برخی استان‌ها هنوز به بالاترین نقطه خود نرسیده است و باید از کسانی که فداکارانه در میدان مقابله با این ویروس خطرناک تلاش کرده و موجب آرامش و دلگرمی مردم هستند صمیمانه سپاسگزاری کنم.

*{ با اشاره به سرعت گرفتن روند واکسیناسیون در روزهای اخیر}: امروز در بسیاری از استان‌ها واکسیناسیون افراد بالاتر از ۵۵ سال آغاز شده است. البته متاسفانه سطح رعایت پروتکل‌ها کاهش یافته که مردم باید نسبت به مراعات این دستورالعمل‌ها حتی پس از واکسینه شدن توجه و اهتمام جدی‌تری داشته باشند.

۱۴۰۰/۰۵/۱۰

افتتاح طرح های ملی وزارت خانه های نفت و کشور و سازمان های انرژی اتمی و تامین اجتماعی در سراسر کشور

* در زمینه انرژی هسته‌ای تعصب خاصی داریم، فشارها و اذیت‌های زیادی از سال ۸۲ تا امروز علیه ملت ایران به بهانه مسأله هسته‌ای انجام شده است، بنابراین موضوع هسته‌ای برای ما حائز اهمیت است.

* بعد از برجام تبلیغات سویی انجام شد که دولت ایران در قبال دلار و پول، فناوری هسته‌ای را معامله کرده است در حالی که این حرف نادرست و غیردقیقی بود و با افتتاح‌هایی که در زمینه هسته‌ای انجام می‌شد، به نوعی اقدامات انجام شده در این زمینه متبلور می‌گردید و در ماه‌های اخیر هم که انرژی اتمی موظف شد به یکباره غنی‌سازی ۲۰ درصد و ۶۰ درصد انجام داده و مقدار غنی‌سازی را افزایش دهد و ماشین‌ها و تجهیزات جدید را به صورت زنجیره‌ای فعال کند، اقدامات بزرگی که در این زمینه انجام شده بود، بیشتر تبلور پیدا کرد.

* در فناوری هسته‌ای پیشرفت‌های خوبی داشتیم اما در ماده اولیه آن و کیک زرد کمبود داشتیم و یکی از خواص برجام ورود کیک زرد به ایران بود و ده‌ها تن در هر مقطعی وارد ایران شده و منابع ما را غنی کرد.

۲۷۲۱۵ 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1540937

برچسب‌ها