عقل حکم می‌کرد از احسان حمایت کنیم

رئیس فدراسیون دو و میدانی درباره عملکرد احسان حدادی در المپیک گفت: حدادی کوتاهی نکرد.

عرفان حاجی بابایی: دو و میدانی در المپیک ناکام بود. احسان حدادی به نیمه نهایی پرتاب دیسک نرفت. تفتیان در دو ۱۰۰ متر از مرحله مقدماتی صعود نکرد. فرزانه فصیحی به نیمه نهایی نرسید و خلاصه، عملکرد عملکرد درخشانی نبود. هاشم صیامی رئیس فدراسیون دو و میدانی در گفت و گو با جام جم اما تحلیل خود را از این نتایج دارد. 

آقای صیامی انتقادات از احسان حدادی بسیار بالا بوده. نظر شما چیست؟ 
من پدر خانواده هستم. بالاخره باید سعی‌ام این باشد سرمایه‌ها را حفظ کنم. بپذیرید احسان سرمایه ملی است. درست است از اوج فاصله گرفته ولی به هر حال افتخارات زیادی برای ایران به دست آورده. احسان وقتی ورودی المپیک گرفت، ما، کمیته ملی و وزارت ورزش باید بهترین شرایط را برایش مهیا می‌کردیم. بالاخره قرار بود در بالاترین سطح بجنگد. وقتی بنده کارم را شروع کردم، احسان نفر ششم دنیا بود. عقل حکم می‌کرد از او دفاع و حمایت کنیم. بالاخره شرایط نسبتا خوبی هم مهیا شد. کوتاهی در این زمینه نداشتیم. منتهی احسان با بدشانسی روبرو شد. هم پایش آسیب دید و هم کمرش. باید شرایط او را هم درک کرد. 

ایراد خیلی‌ها به هزینه‌هایی است که برای احسان شده. می‌گویند پول بیت‌المال نباید صرف این ورزشکار می‌شد. شما موافق هستید؟ 
احسان سال‌هاست که با مربیان بزرگ کار می‌کند. یعنی اینطور نبوده فقط در دوره ۷، ۸ماهه حضور بنده، این امکانات مهیا شود. ما تنها تلاش کردیم شرایط خوب گذشته برای احسان ادامه پیدا کند. وظیفه‌مان بود. من یک سوال دارم. اگر شرایط مهیا نمی‌شد، همین امروز انتقاد نمی‌شد که فدراسیون از ورزشکار ملی حمایت نکرده؟ چه توقعی برای موفقیت دارد؟ از سویی ما باید امکاناتی که به ورزشکار می‌دهیم با رقبای آنها مقایسه کنیم. الان داشتن مربی خوب یا اردوی خوب، حداقل امکانات ورزش حرفه‌ای است. احسان هم انصافا تلاشش را کرد. تا لحظه آخر پا عقب نکشید. می‌خواست در فینال باشد. کوتاهی نکرد. متاسفانه بحث کرونا، آسیب دیدگی و مشکل کمر او را اذیت کرد. غیر از مسابقات لیگ، دو سال پرتاب نکرده بود. باید بپذیریم همین که ورودیه را گرفت خودش افتخار است. بله، احسان می‌خواست ایران در فینال نماینده داشته باشد ولی مشکلاتی داشت که عرض کردم.

کرونا حسن تفتیان را هم پنهان کرده بودید. کی مبتلا شد؟ 
وقتی اردوی او در فرانسه به پایان رسید و بازگشت متاسفانه کرونا گرفت. از ما خواست تا موضوع سکرت و زیر نظر پزشکان کمیته دوران قرنطینه‌اش را سپری کند. حدود ۱۴ روز از تمرینات به دور بود. متاسفانه پیرجهان هم به خاطر کرونا مسابقات را از دست داد. از طرفی حسن در گروه بسیار بدی قرار گرفت. در گروههای دیگر با رکورد ۱۰.۲۱ صدم به دور نهایی رفتند ولی حسن در گروهش با ۱۰.۱۹ موفق به صعود نشد. 

از عملکرد خانم فصیحی چطور؟ رضایت داشتید؟ 
ما در المپیک فهمیدیم دو و میدانی برایمان از کجا شروع می‌شود. ما در گروه‌های مقدماتی خوب هستیم ولی وقتی به مراحل بالاتر می‌رویم، رقابت برایمان بسیار سخت می‌شود. به نظرم در بحث خانم‌ها باید بیشتر کار کنیم. خانم فصیحی در مرحله مقدماتی خیلی خوب بود. تلاشش را کرد منتهی نیاز است تا در بخش بانوان بیشتر کار کنیم. یک نکته هم بگویم که جا نیفتد. شما شک نکنید اگر حسن تفتیان و پیرهادی کرونا نمی گرفتند هر دو به نیمه نهایی صعود می‌کردند. از آنطرف اگر احسان هم می توانست ۶۳ یا ۶۳ متر را بیاندازد، قطعا به فینال می رفت منتهی مصدوم شد. این چیزها را پای بدشانسی می گذاریم.

۲۵۶ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1540940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    30 0
    با این فرمایش آقای رئیس که اگر احسان می توانست ۶۳ متر را بیاندازد، قطعا به فینال می رفت موافقم و معتقدم اگر می توانست بجای ۶۳ متر ۷۵ متر پرتاب کند نه تنها قهرمان المپیک می شد بلکه رکورد چند ده ساله المپیک را هم جابجا می کرد منتها اگر را کاشتند چیزی سبز نشد
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    29 0
    هفتصد هزار دلار خرج این اقا کردید اخرش این شد اون وقت برای ورزشکار های دیگر المپیکی خرجی نکردید مثلا برای قایقران خانم ما که عملکرد خوبی هم داشت جبقه یخ نمیخرید
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    18 1
    منم اگر دو سال پیش از ایران رفته بودم الان دکتریم داشت تموم میشد. این اگر گفتنا تف سر بالاست مگه ملت خرن؟
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    15 1
    ما را با عقل کاری نیست
    • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      0 0
      خداروشکر
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    0 12
    برای حدادی هزینه نشدبلکه به دانش اواضافه شدکه میتوانددرآینده برای مربی گری موثرباشد..
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    2 0
    بی کفایتی از سر و روی این مدیران می باره