لزوم اعمال سیاست حمایت از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در اروند/ چرخ صنعت را سرپا نگه داریم

مدیرعامل شرکت توسعه و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند، بر لزوم اعمال سیاست حمایت از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در این منطقه تاکید کرد.

کمال رضایی، در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین در آبادان ضمن درخواست بخشودگی سود و جرائم دیرکرد شرکت هایی که با شعار حمایت از تولید از سوی سازمان منطقه آزاد اروند فعال شده اند، اظهار کرد: با قبول این درخواست به سرپا نگه داشته شدن چرخ صنعت دراین منطقه کمک کنیم.

وی با اشاره تعلق تمام سهام و سرمایه های این شرکت به سازمان منطقه آزاد اروند و هیات مدیره آن سازمان که مجمع عمومی این شرکت سرمایه گذاری را تشکیل می دهند، افزود: هرگونه فعالیت شرکت اعم از مشارکت با سرمایه گذاران، فعالیت های بازرگانی و عمرانی و صنعتی شرکت با تصویب مجمع عمومی و تامین سرمایه از سوی آن سازمان انجام می شود.

وی تصریح کرد: شرکت توسعه و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند تنها عامل در اجرای مصوبات هیات مدیره (مجمع عمومی) و کمیسیون سرمایه گذاری آن سازمان است که طی سال های گذشته بر حسب وظیفه و تکالیف محوله از سوی هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند و تصویب مجمع عمومی به مشارکت با سرمایه گذاران و تامین سرمایه برای فعالیت شرکت های صنعتی که در شهرک های صنعتی آبادان و خرمشهر به سبب مشکلات اقتصادی راکد بودند، اقدام کرده است.

مدیرعامل شرکت توسعه و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند یادآور شد: این شرکت علاوه بر جذب سرمایه گذاران برای مشارکت در اجرای پروژه های تجاری، گردشگری و خدماتی به راه اندازی دوباره ی واحدهای تولیدی منطقه نیز کمک کرده  و سبب ایجاد اشتغال سالم در منطقه شده است.

رضایی؛ با اشاره به شعار سال مبنی بر حمایت از تولید، مانع زدایی ها و پشتیبانی ها و تاکید آن از سوی مدیران و مسئولان امر در نشست های مختلف با سرمایه گذاران و صنعتگران منطقه آزاد اروند، بازخورد هرگونه رفتار این سازمان در این باره را بر صنعتگران و سرمایه گذاران منطقه یادآور شد و گفت: شرکت توسعه و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند در راستای تامین منابع مالی آن سازمان به عنوان مجری منویات و تصمیمات مجمع بدون کمترین آسیب، ناگزیر به اعمال فشار به شرکت های صنعتی یاد شده برای دریافت سود و جرائم تاخیر خواهد بود.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از واحدهای تولیدی توسط سازمان و شرکت سرمایه گذاری و توسعه منطقه آزاد اروند، افزود: تمام شرکت های طرف قرارداد از جمله شرکت های راکد و غیرفعال شهرک های صنعتی آبادان و خرمشهر با همراهی و مساعدت سازمان و مشارکت این شرکت پس از سال ها توقف تولید، به فعالیت تولیدی و ایجاد اشتغال مولد و بهره برداری رسیدند و اکنون اعمال فشار برای دریافت سود و جرائم تاخیر تسهیلات دریافتی، تیشه به ریشه چند صنعتگر آسیب پذیر طرف قرارداد می زند.

وی تصریح کرد: تحقق اهداف و وظایف محوله در راستای مشارکت با سرمایه گذاران و فعال کردن شرکت های صنعتی راکد و زیان ده، در گرو همراهی و همکاری مجموعه معاونت ها و مدیران آن سازمان با صنعتگران، تولیدکنندگان و سرمایه گذاران است و بدون همکاری و مساعدت آن سازمان تحقق برنامه های صنعتی، عمرانی و اقتصادی این شرکت اگر محال نباشد به طور قطع با مشکلات عدیده ای همراه خواهد بود.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به نقش موثر و مهم تولیدکنندگان در جنگ اقتصادی کنونی، یادآور شد: فرار سرمایه گذاران، استمرار وضعیت کنونی، بیکاری جوانانی که به این واسطه مشغول به کار شدند، هدر رفت سرمایه های سازمان و رکود فعالیت های صنعتی و عمرانی از جمله نتایج مسلم عدم همراهی و حمایت جدی از تولیدکنندگان و صنعتگران منطقه است.

رضایی؛ عزم جدی مسئولان و دولتمردان بر رونق تولید در منطقه آزاد اروند را یادآور شد و گفت: حمایت از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی منطقه که بخش بزرگی را شامل می شود با توجه به آسیب های جدی اقتصادی وارده به سبب رکود اقتصادی، افزایش سرسام آور بهای ارزهای خارجی، شیوع بیماری کرونا و توقف فعالیت های اقتصادی در کشور؛ مستلزم عملی شدن و اجرایی شدن شعارها و سیاست های حمایتی از آنان است.

وی افزود: به طور قطع شعارهای یاد شده وظیفه ی متقابل معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد اروند را در توجه و همراهی با برنامه های اقتصادی شرکت توسعه و سرمایه گذاری منطقه ازاد اروند را مضاعف می کند.

وی اظهار کرد: متاسفانه محاسبه سود قطعی برای سرمایه آن سازمان که در اختیار شرکت توسعه و سرمایه گذاری اروند است و از طریق این شرکت به صنعتگران و تولیدکنندگان داده شده وهمچنین محاسبه جرائم دیرکرد در دفاتر مالی سازمان نه تنها کمکی به رونق فعالیت های عمرانی و اقتصادی منطقه نمی کند بلکه علاوه بر ورود زیان به سازمان، انگیزه فعالیت و استمرار برنامه های اقتصادی را از شرکت که در واقع تابع و بخشی از آن سازمان است را از بین می برد و مشکلات فراوانی را برای این شرکت، سازمان منطقه آزاد اروند و شرکت های طرف قرارداد ایجاد می کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1541092

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =