۰ نفر
۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
غنی خواستار بسیج ملی علیه طالبان شد

ایرنا نوشت:"محمد اشرف غنی "رئیس جمهوری افغانستان با بیان اینکه طالبان اراده ای برای صلح ندارد، خواستار بسیج ملی در برابر گروه طالبان شد.

"اشرف غنی" روز دوشنبه در سخنانی در نشست فوق العاده مجلس نمایندگان  افغانستان افزود:دیگر در برابر کشتار طالبان اغماض و سکوت نمی کند واگر طالبان حاضر به گفت وگو نباشد در میدان جنگ زانوهای آنان را خواهد شکست.

وی با بیان اینکه درسن ۷۲ سالگی هیچ آرزوی شخصی ندارد خاطرنشان کرد هر اقدام دولت برای بازسازی و آبادانی با کشتار و ویرانی طالبان پاسخ داده می شود.

رئیس جمهوری افغانستان گفت که کشور با تاریخ چند هزار ساله هرگز تسلیم شاگردان مدارس منحرف نخواهد شد و بر تروریست های بین المللی پیروز می شود.

وی با بیان اینکه با برنامه ای شش ماهه تغییرات اساسی در میدان جنگ ایجاد می شود افزود:در این برنامه ارتش مسوول دفاع، پلیس وظیفه تامین امنیت شهرها و امنیت ملی نیز اقدام به خنثی سازی دسیسه های دشمن می کند.

اشرف غنی گفت که طالبان از صداقت  و نرمش دولت  سوء استفاده کرده و آن را به منزله ضعف دولت دانسته است ولی از این به بعد با قاطعیت بیشتری در مقابل لشکر جهل و خونخوار ایستادگی می کند.

وی از نمایندگان مجلس، سیاستمداران و علمای کشور خواست با کنار گذاشتن رقابت های منفی خود برای پیروزی افغانستان متحد شوند.

رئیس جمهوری افغانستان از نمایندگان مجلس و سیاستمداران خواست که صدای خود را در برابر تجاوز طالبان بلند کنند و خاطرنشان کرد که ما با دشنمانی روبرو هستیم که جز خشم، اندوه و درد چیزی دیگری برای این مردم به ارمغان نیاورده است.

وی گفت که در فراخوانی که برای سیاستمدان و رهبران افغان در کاخ ریاست جمهوری برگزار کرده بود، همه سیاستمداران و رهبران افغان از دولت حمایت کرده و این حمایت پیام تلخی برای طالبان بود.

رسانه های افغانستان و برخی از اعضای مجلس نمایندگان دیروز یکشنبه به رسانه ها گفتند که  که رئیس جمهوری مطابق قانون اساسی مجلس را برای شرکت در یک نشست فوق العاده در باره صلح و جنگ فراخوانده است.

این در حالی است که طالبان حملات بی سابق ای را به شهرهای هرات، قندهار، تالقان، بغلان، غزنی، لشکرگاه و قندوز این استان آغاز کرده و دو طرف متحمل تلفات سنگینی شده اند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1541093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =