انگلیس هیأت تحقیقاتی خود را به منطقه می‌فرستد

ایرنا نوشت: در ادامه مداخله جویی بریتانیا در امور منطقه و همراهی آن با رژیم صهیونیستی در ماجرای پنجشنبه گذشته مرتبط با نفتکش اسرائیلی در دریای عمان، یک دیپلمات انگلیسی در اسرائیل اعلام کرد که لندن هیاتی برای تحقیق درباره این حادثه به منطقه اعزام می کند.

به گزارش تارنمای روزنامه تلگراف لندن؛ مارک پاور معاون سفیر انگلیس در فلسطین اشغالی به شبکه رسانه ای "کان" اسرائیل گفت که لندن در پی دریافت دلایل و مداراک آشکار در باره دست داشتن ایران در این حمله، تصمیم به اعزام این هیات تحقیقاتی گرفته است.

همچنین گزارش ها حاکی است وزارت امور خارجه انگلیس سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن را در اعتراض به ماجرای کشتی مرسر استریت احضار کرده است.

وزارت امور خارجه رومانی نیز در همراه با انگلیس و آمریکا در پشتیبانی از رژیم صهیونیستی، در بیانیه ای اعلام کرد که سفیر جمهوری اسلامی ایران در بخارست را احضار کرده است.

شبکه رسانه ای صهیونیستی کان افزود که این گروه در چند روز آینده وارد بندر فجیره امارات خواهد شد که شناور آسیب دیده مرسر استریت در آن پهلو گرفته است.   

شبکه های خبری یکشنبه شب گزارش دادند که دولت انگلیس روز یکشنبه نشست فوق العاده بحران برای بررسی واکنش های متناسب به این رخداد برگزار کرده است.   

بر اساس برخی گزارش ها،  یک نگهبان شهروند انگلیس و یک شهروند رومانی که ناخدای این شناور بوده، در حمله پهپادی به بخش مسکونی این نفتکش جان خود را از دست داده اند.   

این کشتی که در مالکیت ژاپن قرار دارد، در اختیار یک شرکت مستقر در انگلیس متعلق به ایال اوفر تاجر اسرائیلی بوده است.   

رومانی نیز  روز دوشنبه در همراهی با لندن و واشنگتن در پشتیبانی از رژیم صهیونیستی، وارد بازی اتهام زنی اسرائیل علیه ایران شده و سفیر ایران در بخارست را احضار کرده است.

تارنمای خبری آمریکایی آکسیوس نیز گزارش داد که دیپلمات‌های انگلیسی و اسرائیلی در نظر دارند تا در گام بعدی برای رسیدگی به این حادثه نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد را تشکیل دهند.

311311 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1541214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =