افتتاح ۱۰۰۰میلیارد پروژه بازآفرینی شهری در مازندران

مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران از افتتاح هزار میلیارد تومان پروژه بازآفرینی شهری در استان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از مازندران؛  سید محمد نظری، با اشاره به برگزاری آزمون نظام مهندسی در این استان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی گفت: در آزمون امسال ۱۸ هزار و ۲۲۱ نفر شرکت کرده اند. با توجه به شرایط کرونایی، امسال تعداد حوزه‌ها را به ۹ شهرستان تقسیم کرده و تعداد حوزه هادی امتحانی را نیز ۹۰ درصد افزایش داده ایم و صندلی متقاضان نیز با فاصله گذاری استاندار چیده شده تا سلامت شرکت کنندگان در این جلسه حفظ شود.
وی ادامه داد: برای قطع احتمالی برق در حین برگزاری آزمون نیز پیش بینی‌های لازم را انجام داده ایم و ژنراتورهایی را برای این منظور در نظرگرفته ایم و سیستم‌های مناسب خنک کننده نیز تهیه شده است. نظارت و رصد کامل برای رعایت نکات بهداشتی و ایمنی صورت گرفته است، اما یک بازدید کلی هم عصر امروز در حوزه‌ها خواهیم داشت و برای برگزاری سراسری این آزمون در روز چهارشنبه همپای دیگر نقاط کشور آماده می‌شویم.
مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران درباره اقدامات و پروژه‌های در حال اجرا در این استان گفت: به دلیل اینکه شهرها در استان مازندران با فواصل اندکی هستند، ۲۱ شهر طرح‌های جامع و تفضیلی آن از سال قبل در دست تهیه و اجرا بوده است که خوشبختانه توانستیم با پیگیری‌های زیاد و برگزاری جلسات متعدد هفتگی این طرح‌ها را به مرحله تصویب در شورای برنامه ریزی استان برسانیم. این طرح‌ها به ترتیب به دبیرخانه شورای عالی معماری و شهرسازی برای تصویب فرستاده شده اند.
نظری درباره اقدامات انجام گرفته در حوزه طرح اقدام ملی مسکن نیز بیان کرد: ۱۱ هزار نفر در استان مازندران در طرح اقدام ملی مسکن شرکت کردند که در تفاهمنامه‌ای زمین لازم برای ساخت واحدهای مسکونی آن‌ها تامین شده است و کارگزار که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد اجرای فرمان امام هستند، پروژه‌ها را آغاز کردند.
وی با بیان اینکه نرخ پیشرفت فیزیکی طرح اقدام ملی مسکن در استان مازندران ۵۲ درصد است، افزود: قصد داریم این کار را در ۶ ماه دوم سال با سرعت بیشتری جلو ببریم و اکثر واحدهای مسکونی را تا دهه فجر افتتاح کنیم.
مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران گفت: در حوزه راه نیز چند تقاطع غیر از همسطح داشتیم که بیش از ۱۵ سال قدمت داشتند که با دستور و پپیگیری‌هایی که آقای وزیر داشتند و همینطور با تخصیصی که از سازمان مدیریت و برنامه ریزی صورت گرفت، به مرحله بهره برداری رسیدند. که توانستیم این تقاطع‌ها را که قدمت ۱۵ و ۲۰ ساله داشتند را کامل کنیم، ولی توفیق و فرصتی باقی نماند که آن‌ها را افتتاح کنیم.
نظری عنوان کرد: تا هفته آینده بیش از هزار میلیارد تومان پروژه‌های باز آفرینی و ساختمان‌های دولتی و راهی را در استان افتتاح خواهیم کرد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1541547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =