براساس اظهارات معاون وزارت صنایع و معادن، لایحه ادغام وزارتخانه‌ صنایع در بازرگانی که به دولت ارسال شده است، تنها یک ماده و یک تبصره دارد و قرار است تا ساختار سازمانی به صورت مبسوط تهیه شود.

 سیدرضا فاطمی امین در یک نشست خبری تاکید کرد: بحث ادغام 6 مرحله و بخش دارد که بخش اول آن، شرح وظایف و اختیارات دستگاه جدید، طراحی ساختار جدید و فرآیندهای موجود، مهندسی مجدد و یکپارچه سازی داده‌ها، تدوین برنامه راهبردی و تعیین تکلیف منابع انسانی است. در این راستا گام اول تمام شده و شرح وظایف و چارچوب لایحه بیرون آمده است، بر این اساس توافق شده تا به جای لایحه ای 3 تا 4 صفحه ای، یک ماده واحده با یک تبصره برای این ادغام تهیه شود که بعد از مدتی شرح وظایف نیز به مجلس ارایه خواهد شد.

وی تصریح کرد: هنوز به جمع بندی نهایی برای ساختار کلان نرسیده ایم، ولی کارگروه مشترکی با کمیسیون صنایع مجلس و اتاق بازرگانی در حال شکل گیری است که قرار بر این است که به جمع بندی مشترک برای ادغام برسیم.

به گفته معاون وزیر صنایع و معادن، از 70 هزار واحد صنعتی حداکثر 12 هزار واحد چالش خواهند داشت که باید به آنها کمک کنیم، البته دو تا سه هزار واحد مربوط به رسته آجرپزی و سنگ‌بری است که نمی توان برای آنها کار خاصی انجام داد، چراکه با یک تغییر کوچک می توانند هزینه ها را جبران کنند.

وی افزود: اعتقاد ما بر این است که باید بر روی 9 هزار بنگاه صنعتی کار جدی صورت گیرد که البته این بنگاهها ثبت نام کرده اند و تا امروز 1200 میلیارد تومان منابع به آنها تخصیص داده شده است. البته مبنای ما کمک بلاعوض نبوده است و البته در برخی

وی همچنین در مورد اولویتهای سرمایه گذاری در بخش صنعت نیز گفت: روالی وجود داشت که امسال این روال برای معرفی اولویتهای سرمایه گذاری بخش صنعت و معدن تغییر پیدا کرده است، بر این اساس پایگاه اطلاعات فرصتهای سرمایه گذاری در اواخر خردادماه یا اوایل تیرماه جاری راه اندازی خواهد شد./31221

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 154195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =