دیدار مدیر روابط سیاسی وزارت خارجه دولت بولیوی با عراقچی

گوادالوپه پالومکه مدیر روابط سیاسی وزارت خارجه دولت چندملیتی بولیوی که به همراه وزیر خارجه این کشور به منظور شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور محترم به تهران سفر کرده است، روز چهارشنبه ۱۳ مردادماه جاری با دکتر سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه ملاقات نمود.

به گزارش خبرآنلاین، دراین دیدار طرف بولیویایی ضمن اشاره به اینکه ایران مهمترین کشور در این بخش از کره زمین برای بولیوی است، بر اهتمام دولت بولیوی به توسعه روابط با ایران در همه زمینه ها تاکید کرد.
 
عراقچی نیز ضمن ابراز خرسندی از بازگشت دموکراسی به بولیوی و افتتاح مجدد سفارت بولیوی در تهران، از حمایت های این کشور از جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین المللی قدردانی نمود و بر حمایت متقابل از بولیوی تاکید کرد.

معاون وزیر خارجه کشورمان مروری نیز بر همکاریهای دو کشور در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی و فناوری داشت و تصریح کرد ظرفیت های همکاری دو کشور  بسیار بیشتر از اقدامات انجام شده است. 

در  پایان طرفین توافق کردند تا سفرای دو کشور فهرست برنامه های در دست اقدام را برای طرح در چهارمین دور کمیته رایزنی های سیاسی ایران و بولیوی آماده نمایند.

311311
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1541993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =