مین گذاری زیر پای دولت رئیسی / از روز شنبه حتی یک ریال فساد هم در دولت وجود نداشته باشد /فرصت حضور عمران خان در ایران

برنا نوشت: نماینده مردم زاهدان در مجلس گفت: حضور پررنگ کشورهای همسایه و منطقه در مراسم تحلیف رییسی پیام مهمی برای غربی ها خواهد داشت.

«فداحسین مالکی»، نماینده مردم زاهدان در مجلس در رابطه با حضور سران کشورهای مختلف در مراسم تحلیف سیزدهمین رییس جمهور گفت: استقبال گرم کشورهای همسایه و منطقه با حضور ۱۲۰ هیاتی که تا فردا وارد تهران خواهند شد نشان دهنده عزم کشورهای همسایه و منطقه با دولت جدید جمهوری اسلامی ایران است. مراسم تحلیف فرصت بسیار مناسبی است که بین جمهوری اسلامی ایران و این هیات ها بوجود آمده است. 

او ادامه داد: پیشنهادمان به جناب آقای رئیسی و وزارت خارجه این است که با یک برنامه ریزی صحیح از این فرصت پیش آمده استفاده کنند و ملاقاتهای دو جانبه و چندجانبه را صورت بدهند. مسائل دو جانبه ایران با تک تک کشورها برای سیاست خارجی دولت سیزدهم بسیار تاثیر گذار است، حضور کشورهای عربی و همسایه و کشورهای منطقه و مذاکرات چند جانبه با توجه به موقعیت و جایگاه ایران از اهمیت بسیاری برخودار است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: حضور عمران خان، نخست وزیر پاکستان یک حضور فوق العاده ای است و ما می توانیم، مسائل افغانستان را در اجلاس سه جانبه روسای سه کشور برگزار کنیم، حتی اگر برای یک ساعت این اجلاس برگزار شود و هر سه رئیس جمهور مسائل را رصد کنند، مسائلی که در این کشور فارسی زبانمان اتفاق می افتد و کشورها را به سمت جنگ های داخلی میبرد اتفاق خوبی خواهد بود.

شاید این خبر با مصاحبه شما به گوش آقایان برسد و دوباره یادآوری شود که این کار را انجام دهند، در خصوص موضوع چابهار با توجه به اینکه اغلب کشورها در ایران حضور دارند می شود یک اجلاسی در آنجا برگزار کرد. بهرحال این فرصت، یک  فرصت طلایی است که بوجود آمده است و ما باید حتما از آن استفاده کنیم. حضور پررنگ کشورهای همسایه و منطقه پیام مهمی برای غربی ها خواهد داشت.

مین گذاری زیر پای دولت رئیسی / از روز شنبه حتی یک ریال فساد هم در دولت وجود نداشته باشد /فرصت حضور عمران خان در ایران

رئیسی باید از تمام ظرفیت‌های نظام استفاده کند

همچنین منصور حقیقت‌پور، فعال و تحلیلگر سیاسی و نماینده اسبق مجلس به مثلث آنلاین گفت: «نباید برای آقای رئیسی در رفع مشکلات زمان‌گذاری کنیم این کار مین‌گذاری زیر پای دولت است و هیچکس نباید زیر پای دولت و آقای رئیسی مین بگذارد. اکنون مشکلات بسیاری چه در حوزه داخلی و چه در حوزه خارجی وجود دارد که با تکیه به مردم و جلب اعتماد آنها قابل حل است. از طرفی آقای رئیسی با علم به همه مشکلات مسئولیت گرفته است و نمی‌تواند فردای روز بگوید اطلاع نداشتم که این همه مشکل وجود دارد». امیدواریم یک روز 

او ادامه داد: «ما امید داریم آقای رئیسی موفق شود و انتظار هم نداریم که مثلا بحران آب در خوزستان یک‌شبه حل شود اما حتما انتظار داریم که از روز شنبه حتی یک ریال فساد هم در دولت وجود نداشته باشد».

این فعال سیاسی درباره مهم‌ترین چالش رئیسی بیان کرد: «مهم‌ترین مشکل مرغ و تخم مرغ لطمه‌ای است که در پی عملکرد دولت آقای روحانی به حیثیت نظام وارد شده است. مردم در تمام ابعاد ناامید شده‌اند. آقای رئیسی باید بتواند با استفاده از نیروهای جهادی و متخصص این اعتماد از دست‌رفته را احیاء کند. باید بذر امید در دل مردم کاشته شود تا برای مثال با این میزان مهاجرت جوانانِ متخصص روبه‌رو نباشیم. باید آتیه جوانان ساخته شود، تورم کنترل شود و در مجموع حال زندگی مردم را خوب کرد».

این فعال سیاسی درباره آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: «در بحث آسیب‌های اجتماعی از جمله حاشیه‌نشینی، اعتیاد، طلاق و... هم باید به صورت علمی موضوعات بررسی شود. یک زمانی آقای لاریجانی به درستی گفت که نمی‌شود مشکلات را پادگانی حل کرد او راست می‌گفت زیرا این مسائل باید بررسی علمی شود و راهکارهای فنی در نظر گرفته شود. اعتیاد را با زور نمی‌شود حل کرد و باید تحقیق شود که چه‌طور در مختصات ایران قابل حل است».

او همچنین درباره عدم هماهنگی وزارتخانه‌ها در دولت روحانی هم تصریح کرد: «یک مشکل دیگری که در دولت آقای روحانی به دفعات مشاهده شد، عدم هماهنگی سیستماتیک ارکان دولت بود. دیده می‌شد که دو وزارتخانه با هم بر سر مرغ به جمع‌بندی و تفاهم نمی‌رسیدند. اگر رئیس‌جمهور پای کار باشد حتما وزارتخانه‌ها با هم هماهنگ می‌شوند».

او همچنین درباره مشکلاتی که در حوزه دیپلماسی وجود دارد، گفت: «در دولت آقای رئیسی باید دیپلماسی منافع‌محور پیش گرفته شود. باید تکلیف معلوم شود در وین چه می‌خواهیم انجام دهیم. آقای رئیسی باید با نظام سخن بگوید و در شورای عالی امنیت ملی مطرح کند که قرار است چه تصمیمی گرفته شود و اگر قرار است مشکل حل شود در وین امضا کنیم و موضوع رفع شود و اگر نه باید همه چیز را پاره کنیم و تکلیف خودمان را معلوم کنیم».

حقیقت‌پور در پایان درباره کابینه احتمالی رئیسی هم گفت: «آقای رئیسی گفته است که مستقل است؛ یعنی نه اصولگراست نه اصلاح‌طلب. پس باید از تمام ظرفیت‌های نظام استفاده کند».

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1542155

برچسب‌ها