درخواست مجدد قانونگذاران آمریکایی علیه حزب‌الله لبنان

ایسنا نوشت: آمریکا مجددا خواهان درج نام حزب‌الله لبنان و شاخه‌های سیاسی و نظامی‌ آن در لیست "تروریسم" شد.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، قانونگذاران آمریکایی ۲۹ ژوئیه پیش نویس قانونی را مطرح کردند که در آن آمده است: "آمریکا همچنان به مبارزه با تروریسم جهانی و حامیان آن پایبند است. ما از هم پیمانان و شرکا می‌خواهیم به این تلاش بپیوندند. از اتحادیه اروپا نیز می‌خواهیم حزب الله لبنان را به طور کامل با شاخه نظامی و سیاسی‌اش در لیست تروریسم قرار دهد."

در این پیش نویس "بر توقف حمایت‌های مالی از حزب الله چه بعد سیاسی و چه نظامی تأکید شده و فشار جدیدی بر اتحادیه اروپا برای ممنوعیت فعالیت‌های این حزب در دو شاخه آن است."

جاسم محمد، رئیس مرکز اروپایی اطلاعات و پژوهش‌های مبارزه با تروریسم گفت: اتحادیه اروپا شاخه نظامی حزب الله را عملا در لیست "تروریسم" قرار داده اما تحرکاتی برای درج کامل حزب‌الله در لیست "تروریسم" وجود دارد.

وی گفت: برخی کشورهای اروپایی اخیرا فعالیت حزب‌الله در دو شاخه را ممنوع کرده‌اند مثل آلمان و انگلیس که دیگر کشورهای اروپایی را به این مسئله تشویق می‌کنند. این یک گام بی سابقه در سیاست آلمان است و بر تمام کشورهای اتحادیه اروپا تأثیر می‌گذارد.

محمد گفت: فرانسه مهم‌ترین مخالف درج کامل نام حزب‌الله در لیست "تروریسم" است. اتحادیه اروپا درحال حاضر شاخه نظامی حزب‌الله لبنان را "تروریستی" می‌داند نه شاخه سیاسی.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1542464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =