بازتاب مراسم تحلیف رئیسی در رسانه‌های پاکستان

ایرنا نوشت:رسانه‌های پاکستان روز جمعه با انتشار گزارش های خبری و تصویری از مراسم تحلیف آیت الله ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران، به نقل از وی نوشتند: ایران حامی دیپلماسی برای لغو تحریم‌ها است.

 روزنامه انگلیسی زبان «نیوز» چاپ اسلام‌آباد نوشت: حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی سوگند ریاست جمهوری ایران را در مراسمی با حضور مقامات بلند پایه بسیاری از کشورهای جهان از جمله سران کشورهای منطقه ادا کرد.

این روزنامه افزود: رئیسی پس از ادای سوگند طی سخنرانی تاکید کرد که وی خود را وقف خدمت به ملت، عزت کشور و حمایت از عدالت می‌کند.

نیوز گزارش داد: هشتمین رییس جمهوری ایران درحالی ماموریت چهارساله خود را آغاز می‌کند که مذاکرات حیاتی درخصوص احیای توافق هسته‌ای در وین، تحریم‌های آمریکا و پدیده شیوع کرونا را پیش رو دارد.

روزنامه «نیشن» نیز با اشاره به ادای سوگند سید ابراهیم رئیسی در حضور مقامات بلند پایه کشورهای مدعو از جمله «صادق سنجرانی» رییس مجلس سنای پاکستان گزارش داد: مراسم تحلیف رئیسی روز گذشته طی مراسمی با حضور شخصیتهای ارشد کشوری و لشگری ایران و برخی از مقامات عالی کشورهای جهان برگزار شد.

روزنامه اردو زبان «دنیا» چاپ اسلام‌آباد امروز نوشت: سران برخی از کشورهای منطقه، وزرای خارجه و روسای مجالس کشورهای مختلف جهان به نمایندگی از دولت هایشان در رویداد سوگند هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران شرکت کردند.

به گزارش این روزنامه: مراسم چشمگیر تحلیف رییس جمهوری جدید ایران در ساختمان مجلس شورای اسلامی در تهران و با حضور سران دولتها مقامهای عالی رتبه کشورهای مختلف برگزار شد.

به نقل از این روزنامه، آیت الله رئیسی پس از ادای سوگند و سخنرانی در جمع میهمانان خارجی تاکید کرد که وی از هرگونه تلاش دیپلماتیک برای لغو تحریم‌ها حمایت می‌کند اما فشار و یا تحریم هرگز موجب انصراف ملت ایران از پیگیری حقوق قانونی خود نمی‌شود.

روزنامه پرشمارگان «جنگ» نیز گزارش داد: آقای رئیسی در اولین سخنرانی رسمی خود پس از ادای سوگند ، خطاب به غرب گفت که وی تسلیم فشارها نخواهد شد اما از هرگونه تلاش برای لغو تحریم‌ها حمایت می‌کند.

این روزنامه پاکستانی افزود: رئیس جمهوری جدید ایران خود را خادم ملت کشورش توصیف کرد.

روزنامه اردو زبان «۹۲» گزارش داد: آیت الله رئیسی در اولین سخنرانی خود بعد از مراسم تحلیف، از حمایت از تمامی تلاش‌ها در مسیر لغو تحریم‌های ضدایرانی خبر داد و تاکید کرد که تسلیم فشارها نخواهد شد.

روزنامه «نوای وقت» چاپ اسلام‌آباد نیز نوشت: رئیسی پس از ادای سوگند تاکید کرد که برای عدالت و خدمت به ملت دست به کار می‌شود.

دیگر روزنامه‌ها و شبکه‌های خبری پاکستان نیز تصاویر مختلفی از مراسم سوگند رییس جمهوری جدید ایران همچنین دیدار صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان با رییس جمهوری جدید ایران در حاشیه این مراسم منتشر کردند.

گفتنی است رئیس دولت سیزدهم چهارشنبه شب گذشته در دیدار رئیس مجلس سنای پاکستان با تاکید براینکه تهران و اسلام‌آباد پیوندی ناگسستنی دارند، گفت: باید ظرفیت‌های افزایش روابط و همکاری‌های دو کشور را شناسایی و در مسیر منافع دو کشور و منطقه فعال سازیم.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز گذشته در آغاز سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران و در مراسم تحلیف در مجلس شورای اسلامی سوگند یاد کرد که به عنوان رییس جمهوری، پاسدار اسلام، نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی باشد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1542485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =