بسیج خیران در ماه محرم برای تکمیل بیمارستان ساعی خمینی‌شهر/۶۰ میلیارد تومان نیاز است

مدیرعامل مجمع خیران بیمارستان ساعی گفت: در ۱۰ روز اول ماه محرم سال گذشته، مردم خمینی‌شهر حدود ۹ میلیارد تومان به صورت نقدی و غیر نقدی به ساخت بیمارستان خیرساز ساعی کمک کردند و امیداریم امسال نیز شاهد حضور پر شور آنها در این امر خیر باشیم.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان،  حدود ۵۰ سال از روزی که مرحوم ساعی، این بیمارستان را بنیان نهاد می گذرد، بیمارستان خیرساز «ساعی» که از هشت سال پیش خیران خمینی شهری با همراهی یکدیگر بر آن شدند تا این بیمارستان را به شکل به روز و مطابق نیازهای روز پزشکی دنیا به یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین بیمارستان‌های استان اصفهان تبدیل کنند.

خیران تاکنون ۵۹ میلیارد و ۷۸۸ میلیون تومان به ساخت این بیمارستان کمک کردند اما قطار قولهای مسئولان در ارتباط با کمک به این بیمارستان متاسفانه حتی یک ایستگاه را نیز نپیموده است به نوعی که به گفته رضا جورکش مدیرعامل مجمع خیران بیمارستان ساعی میزان کمک های دولتی برای ساخت این بیمارستان علی رغم جلسات متعدد مسئولان با اعضای هیئت مدیره و رئیس بیمارستان صفر بوده است.

در این ارتباط رضا جورکش اظهار داشت: جلسات متعددی با مدیران اصفهان در ارتباط با این بیمارستان داشتیم و تنها قولهای آنها را دریافت کردیم و این در حالی است که در طول سال‌های گذشته هیچ بودجه‌ای برای تکمیل این بیمارستان تخصیص داده نشده است.

وی افزود: سالهاست بار نیازهای ضروری خمینی شهر به مدرسه، بیمارستان و غیره تنها بر دوش خیران است و دولت‌های مختلف عملا فعالیت چندانی در این زمینه نداشتند.

مدیرعامل مجمع خیران بیمارستان ساعی با اشاره به اینکه ۴۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای بیمارستان ساعی تاکنون هزینه شده است، تاکید کرد: حدود ۶ هزار خیر برای این بیمارستان به ما کمک کردند از افرادی که در حد توان اندک خود برای ساخت این بیمارستان  کمک کردند که نیت زیبای انها برای ما ارزشمند است تا مقادیر میلیاردی که از سوی برخی خیران برای تکمیل بیمارستان اهدا شده است.

وی تصریح کرد: مسئولان علوم پزشکی اصفهان حتی حاضر به افتتاح بخش‌های تکمیل شده نیستند؛ به طور مثال فضای اورژانس مجموعه در طبقه همکف به مساحت یک هزار مربع تکمیل شده و آماده واگذاری به دانشگاه علوم پزشکی است.

جورکش با بیان اینکه این بیمارستان به صورت فازبندی افتتاح خواهد شد، گفت: این پروژه تاکنون ۷۰ تا ۷۵ درصد پیشرفت داشته است و در طول دو تا سه سال آینده  تکمیل خواهد شد.

وی ادامه داد: زمین بیمارستان مربوط  به هلال احمر در زمان پهلوی بوده است که اکنون در تملک برای این بیمارستان قرار دارد.

مدیرعامل مجمع خیرین بیمارستان ساعی خمینی‌شهر با بیان اینکه بیمارستان به صورت کاملا مجهز و وی‌آی‌پی ساخته شده است، تصریح کرد: بهترین مصالح و امکانات و تجهیزات ساختمانی در ساخت بیمارستان ساعی خمینی‌شهر به کار گرفته شده است.

وی با اشاه به اینکه امروز ارزش ساختمان بیمارستان ساعی نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان است، تاکید کرد: زیربنای کل ساختمان ۳۵ هزارمرمربع و ۳۰۰ تخت خوابه است: همچنین ۶ هزار متر مربع حیاط، ۶ هزار مترمربع پارکینگ طبقاتی، ۱۵۰۰ متر زمین برای آشپرخانه این بیمارستان در نظر گرفته شده است.

کمک های خیران خمینی شهر به مردم سیستان

وی در ادامه با اشاره به کمکهای  خیران کمک شهری به مردم سیستان و بلوچستان گفت: حدود ۸ تانکر آب، دو تریلی آب معدنی شامل ۳۰ هزار بطری یک و نیم لیتری، ۱۵ کپسول اکسیژن و مقادیری ماسک طی دو تا سه مرحله تاکنون از خمینی شهر به این استان ارسال شده است.

جورکش با بیان اینکه با  خمینی شهر رتبه نخست استان را در تعداد خیران دارد، گفت:  پس از تشکیل ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان خمینی‌شهر، مجمع خیران ساعی به عنوان بازوی خیریه این ستاد معرفی شد.
وی اضافه کرد: با حمایت مرد،م حماسه خوبی را برای حمایت از مردم زلزله زده کرمانشاه شکل دادیم و در زمینه کرونا نیز کمک مناسبی از سوی مردم دریافت کردیم  به نوعی که علاوه بر راه اندازی کارگاه  تولید ماسک، گندزدایی شهر و شهرستانهای اطراف کپسول رایگان نیز برای بیماران در هر بخش شهرستان که مورد نیاز باشد ارسال می شود.

مدیرعامل مجمع خیران بیمارستان ساعی با اشاره به اینکه بخشی از این ماسک‌های تولیدی به صورت رایگان بین مردم توزیع می‌شود،  گفت: به طور مثال در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در سال گذشته بیش از ۳۰ هزار ماسک بین عزاداران حسینی توزیع شد؛ بخشی از ماسک‌های تولیدی نیز به فروش رسیده و هزینه تولید مجدد ماسک می‌شود.

وی  با اشاره به اینکه بیشترین کمک خیران در ایام ماه محرم انجام می شود، گفت: سال گذشته در ۱۰ روز اول ماه محرم، مردم خمینی‌شهر حدود ۹ میلیارد تومان به صورت نقدی و غیر نقدی به ساخت بیمارستان خیرساز ساعی کمک کردند که امیدواریم امسال نیز چنین موضوعی را شاهد باشیم.

در ادامه ایرج قپانی عضو هیئت مدیره مجمع خیران بیمارستان ساعی اظهار داشت:  پنجاه سال پیش بیمارستانی در خمینی‌شهر به دست مرحوم ساعی بنا شد، اکنون این بیمارستان به دست خیران در حال تبدیل شدن به یکی از بزرگ ترین بیمارستان‌های استان اصفهان است.

وی با بیان اینکه هر جایی از شهر نیاز به کمک باشد مجمع خیران آماده همکاری است به نوعی که ۱۵۰ کپسول این مرکز به تمامی محلات شهر در صورت اعلام نیاز ارسال می شود، گفت: خوشبختانه ساخت بیمارستان ساعی برخلاف برخی بیمارستانهای دیگر کاملا مطابق نیازهای روز پیش می رود، بدین معنا که با توجه به بازدیدهای مداوم معاونت درمان نقشه های بیمارستان به شکل مداوم به روز می شود.
مدیر فنی پروژه بیمارستان ساعی در ادامه بازدید از بیمارستان ساعی گفت: بعد از محرم ۹۵ که  مردم بیش از ۱۱ میلیارد تومان مردم به صورت نقدی و غیرنقدی به این بیمارستان کمک کردند موجی از کمک های خیرخواهاه ردشهرستان شکل گرفت که تاکنون در ارتباط با این بیمارستان و دیگر بخش ها ادامه داشته است.

طالبی به ویژگی های فنی این بیمارستان اشاره کرد و با بیان اینکه این ساختمان به شکل کامل در همه بخش‌ها مقاوم سازی شده است، تاکید کرد: عملیات ظریف‌کاری شامل تأسیسات الکتریکی و مکانیکی می‌شود؛ بخش تأسیسات مکانیک که کانال‌سازی، کانال‌های هوادهی، کانال‌های خروجی و هوای سرد و گرم است و در قسمت لوله‌کشی نیز لوله‌کشی آب گرم، سرد، فن‌کوئل‌ها و آب آتش‌نشانی، لوله‌کشی گازهای طبی و فاضلاب اجرا شده است.

مدیر پروژه بیمارستان ساعی با اشاره به اینکه نمای بیرونی بیمارستان به شکل کامل تکمیل شده است، افزود: طبقه همکف قرار است در آینده نزدیک و در صورت امکان به شکل کلینیک به بهره‌برداری می‌رسد.

وی باتاکید بر اینکه نورهای مخفی پنجره‌ها و شیشه‌ها نصب شده زیبایی خاصی به ساختمان داده است ، گفت: کرد: این بنا با ۹ سقف و یک پد هلیکوپتر در بام طراحی شده است.

مدیر پروژه بیمارستان ساعی اظهار داشت: این بیمارستان دارای دو ورودی است؛ یک ورودی در ضلع غربی قرار دارد که ورودی اورژانس راشامل می شود و یک ورودی در شمال که ورودی درمانگاه و بیمارستان است.

وی گفت: در طبقه اول  این ساختمان بخش‌های داخلی، اورولوژی، جراحی عمومی، قلب، کاردیوگرافی، گوش و حلق و بینی، چشم پزشکی، دستگاه گوارش، مغز و اعصاب در نظر گرفته شده است.

طالبی اضافه کرد: درطبقه زیرزمین نیز بخش‌های فلورسکوبی، رادیوگرافی، سی‌تی‌اسکن، ماموگرافی، ام آری آی، سونوگرافی، رادیوگرافی و آزمایشگاه با بخش‌های مختلف، بانک خون، هورمون شناسی در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد:  طبقه دوم بیمارستان ساعی خمینی‌شهر شامل بخش‌های بستری و جراحی زنان خواهد بود و  در طبقه سوم بخش‌های بستری مردان و جراحی مردان تعبیه شده است.

مدیر فنی پروژه بیمارستان ساعی  ادامه داد: طبقه چهارم این بیمارستان بخش‌های سی‌سی یو، آی سی یو و ان آی سی یو، طبقه پنجم بخش زنان و زایمان، طبقه ششم هشت باب اتاق جراحی (قلب و ارتوپدی)، آنژیوگرافی و طبقه هفتم مدیریت، سالن کنفرانس، بایگانی، حسابداری، سوئیت پزشکان مقیم و سقف هشتم نیز به باند هلی‌کوپتر اختصاص می‌یابد.

گفتنی است بیمارستان ساعی با مساحت کل زمین  ۷۵۰۰ متر مربع و ۳۱۲۵ متر مربع زیر بنا در سال ۱۳۴۶ احداث ودر سال ۱۳۴۹ به بهره برداری رسید.؛ این بیمارستان تا مرکز استان ۱۳کیلومتر فاصله داشته وبا نزدیکترین بیمارستان در سطح شهرستان خمینی شهر یعنی بیمارستان شهید اشرفی ۳کیلومتر فاصله دارد.

قرار است بیمارستان ساعی پس از تکمیل در یک ساختمان شش طبقه بصورت جنرال در آینده اندازی شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1542607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =