تلاش ما بازگشایی مدارس مازندران به صورت حضوری در مهر امسال است

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد آموزش‌های حضوری برای دانش آموزان اثرگذار است، گفت: تلاش ما بازگشایی مدارس مازندران به صورت حضوری در مهر امسال است.

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، علی‌رضا سعدی پور امروز با تبریک روز خبرنگار رسالت اصحاب رسانه را ایجاد تعامل فی مابین دستگاه تعلیم و تربیت، مردم و آگاهی بخشان جامعه دانست و اظهار داشت: نقد منصفانه و توجه بیشتر اهالی رسانه آموزش و پرورش مازندران را در ایفای رسالت خطیر خود یاری می دهد. 
وی افزود: آموزش و پرورش در زیست بوم جدید به واسطه شیوع ویروس کرونا دچار فعل و انفعالاتی شده است. اگر چه آموزش‌های غیرحضوری در عصر انفجار اطلاعات حائز اهمیت و اثرگذار در بخش‌هایی از تعلیم و تربیت بوده است ولیکن معتقدم نیمی از آموزش دانش آموز و تعلیم و تربیت از طریق حضوری بازدهی مثبتی دارد.
سعدی پور گفت: آموزش غیرحضوری زمینه یادگیری از دست رفته را دارد و بنابراین در صورت بازگشایی مدارس در مهر امسال بخشی از آموزش‌های اولیه دانش آموزان را به یادآوری و طرح سئوال دروس سال قبل دانش آموزان اختصاصی خواهیم داد.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه برای بازگشایی مدارس استان در مهر امسال آمادگی کامل داریم، تصریح کرد: برای حفظ سلامت دانش آموزان تاکنون ۷۲ درصد از فرهنگیان و کادر اداری آموزش و پرورش استان در برابر ویروس کرونا واکسینه شده اند و قطعا تا پایان شهریور همه معلمان استان هر دو مرحله واکسیناسیون پیشگیری از شیوع کرونا را تزریق خواهند کرد.
سعدی پور با بیان اینکه رتبه اول مسابقات حفظ قرآن کشوری توسط همکار فرهنگی استان صورت گرفته است، افزود: اگرچه در کنکور امسال رتبه‌های تک رقمی نداشته ایم ولی تعداد داوطلبان مازندرانی کسب کننده دو و سه رقمی در کنکور امسال فراوان بوده است‌. گروه‌های تخصصی برای چرایی و آسیب شناسی عدم توفیقات دانش آموزان در کنکور امسال در آموزش و پرورش مازندران تشکیل شده است.
سعدی پور با بیان اینکه مهارت آموزی اخلاقی و حرفه ای را باید به صورت توامان در دانش آموزان تقویت کنیم، گفت: آموزش و پرورش باید آینده کشور را در حوزه مهارت آموزی بسازد. 
وی با تاکید بر اینکه اگرچه معتقدم باید کنکور سراسری را در کشور حذف کنیم تا دانش آموزان به آرامش برسند، افزود: میزان اعتباراتی که برای کلاس‌های کنکور و برگزاری آن هزینه می‌شود بیشتر از اعتبارات آموزش و پرورش است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1543102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =